2015-08-22, 21:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Men kom med något förslag på en annan GM , strunta i om jag skulle tvivla .
Det vore ändå intressant för debatten .
Bara beskriv utan att namnge någon .
Man, 15-25 år, bekant med Lisa.

Nu har jag svarat på din fråga, svara nu på min. Om han mår så dåligt att han är desperat, varför skulle hans hälsotillstånd tyda på att han är skyldig?
2015-08-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag är inte riktigt överens med dig om det fetstilta. http://www.expressen.se/gt/misstankte-35-aringen-vill-bli-forhord-pa-nytt/

Du citerar advokaten. Vet du inte om att advokater säljer ord? Och att dessa ord ska tiolkas efter förtjänst.

Det är gott och väl att han pratar, svarar på frågor. Det är väl en del av hans underhållning för att få tiden att gå, när det är tråkigt på häktet. Jag tolkar hans prat som ett fiskande om vad utredningen har att komma med och ett försök att vara lite smartare än polisen.

Men nu är det så att han förberedde ett alibi med sin morsa i Litauen. Det tyder på att han var medveten om att han måste svara på frågor kring en försvunnen flicka i det närområde han vistas och arbetar i, och som det framkommit att han har tillträde till överallt. Även låsta utrymmen.

Det betyder också att han vid tidigt skede hade koll på aktuella tider för när alibi ska införskaffas. Och därmed kommer jag till slutsatsen att han inte kan redigt berätta en ny story om sina aktiviteter vid tid Lisa bortrövades. En story som passar in med de andra filurernas story, de som kom undan med förskräckelsen i behåll, och är hemma i Litauen.

Att prata med förhörsledarna är att svara på de frågor de har. Det sista förhöret var idiotiskt, med tanke på att MGM initierade det utan att bidra med något nytt. Jag tycker det är ett kontrollbehov som visar sig, och det säger en hel del om vad det är för brottsling de har med att göra.
2015-08-22, 21:57
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Man, 15-25 år, bekant med Lisa.

Nu har jag svarat på din fråga, svara nu på min. Om han mår så dåligt att han är desperat, varför skulle hans hälsotillstånd tyda på att han är skyldig?

OK , men tror du inte att Polisen kollat alla killar som haft något med BO att göra ?
BOs tjejkompisar borde väl tipsat Polisen om dom som kan vara intressanta .
Det andra behöver jag inte svara på , du är så pass smart att du fattar vad jag menar
2015-08-22, 22:01
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ska vi tro på det? Vi vet inte om de här personerna bor där och har full koll på allt som polisen har gjort.

Jag bor granne med trion och vet vem som mördade Lisa,
bara så att du vet, det är faktiskt sant.

Min fråga är hur Du kan veta det.Eller ironiserar Du?
2015-08-22, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du citerar advokaten. Vet du inte om att advokater säljer ord? Och att dessa ord ska tiolkas efter förtjänst.

Det är gott och väl att han pratar, svarar på frågor. Det är väl en del av hans underhållning för att få tiden att gå, när det är tråkigt på häktet. Jag tolkar hans prat som ett fiskande om vad utredningen har att komma med och ett försök att vara lite smartare än polisen.

Men nu är det så att han förberedde ett alibi med sin morsa i Litauen. Det tyder på att han var medveten om att han måste svara på frågor kring en försvunnen flicka i det närområde han vistas och arbetar i, och som det framkommit att han har tillträde till överallt. Även låsta utrymmen.

Det betyder också att han vid tidigt skede hade koll på aktuella tider för när alibi ska införskaffas. Och därmed kommer jag till slutsatsen att han inte kan redigt berätta en ny story om sina aktiviteter vid tid Lisa bortrövades. En story som passar in med de andra filurernas story, de som kom undan med förskräckelsen i behåll, och är hemma i Litauen.

Att prata med förhörsledarna är att svara på de frågor de har. Det sista förhöret var idiotiskt, med tanke på att MGM initierade det utan att bidra med något nytt. Jag tycker det är ett kontrollbehov som visar sig, och det säger en hel del om vad det är för brottsling de har med att göra.
"Av vad som framgått i saken så försvarar han sig inte ens, just för att vad han än säger skulle bli fel" var alltså felaktigt, det har framkommit annat. Det går inte att förbereda ett alibi med mamma i Litauen, det borde du förstå att en mamma i Litauen inte kan komma med alibi. Sista stycket var också fel. http://www.expressen.se/gt/polisen-ett-givande-forhor-med-35-aringen/
Citat:
Lars Johansson bekräftar att det var ett givande förhör som leder utredningen framåt.
– Vi ställer hela tiden nya frågor och visst, vi har fått ut uppgifter ur förhöret som vi tycker är intressanta. Men vad det är vill jag inte gå in på.
Med andra ord, det var bara pladder i hela inlägget.
2015-08-22, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
OK , men tror du inte att Polisen kollat alla killar som haft något med BO att göra ?
BOs tjejkompisar borde väl tipsat Polisen om dom som kan vara intressanta .
Det andra behöver jag inte svara på , du är så pass smart att du fattar vad jag menar
Nej, polisen söker inte efter en annan misstänkt när den har en misstänkt. Det vore korkat, har jag förklarat flera gånger.

Jag ställer inte en fråga tre gånger utan att vilja ha svar, det borde du fatta.
2015-08-22, 22:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Om han var helt oskyldig skulle han vara hemma hos morsan nu !
Jag har bett dig tidigare att komma med ett förslag om en mera trovärdig GM än NB , undrar igen Hur går det ?

Fingeravtryck på hjälm eller ännu hellre mobilskalet är vad man hoppas på - och som även borde kunna förväntas. Fingeravtryck kan liksom inte planteras eller ”blåsa” dit. Sen måste ju BO på något sätt ha transporterats – där hoppas jag att åklagaren har något att komma med.
2015-08-22, 22:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag är säker på att han döms för mord (...)

Om inte denne karl är en mördare, så vad är då en mördare?

Vågat gissat men frågan är fel ställd. Rätt är:

"Om inte denne karl är en mördare, så vem är då en mördare?"
2015-08-22, 22:30
Medlem
Citat:
Nej, polisen söker inte efter en annan misstänkt när den har en misstänkt. Det vore korkat, har jag förklarat flera gånger.

Jag ställer inte en fråga tre gånger utan att vilja ha svar, det borde du fatta.

Din förklaring på hur polisen arbetar går inte hem, eftersom polisen inte arbetar så. Polisen utgår från de bevis de får fram och de kontrollerar varje tips för att se vart det leder. Det har visat sig att det är fortfarande bara MGM som är häktad, och det tyder på att inga andra tips om gärningsmän är seriösa.

Det finns säkert flera kufar runt omgivningarna i Blomberg. Det ligger i sakens natur på landet, det vet vi som bor på vischan omgivna av bonnläppar. Men kufar behöver inte vara mördare, även om det ligger nära till hands att misstänka dem. Folk som polisen kontrollerat och kunnat avfärda som misstänkta blir ändå misstänkta av dig.

Du ställer frågor som en annan diregent eller förhörsedare, men när du inte får de svar du efterfrågar, frågar du igen! Hur smart är det?

Och med vilken rätt, är det just du som förklarar för oss andra vad skåpet ska stå, och bestämmer vilka frågor som ska ältas?
2015-08-22, 22:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Och varje gång du säger det så är det någon som påminner dig om att förundersökningen måste söka sanningen och bedrivas "brett" enligt objektivitetsprincipen. Men det verkar ha svårt att gå in i skallen på dig.
2015-08-22, 22:35
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Du har fel. Inte alls korkat. Om polisen inte är 100% säker att den misstänkte är rätt gärningsman måste de följa upp alla andra spår som pekar åt ett annat håll också, annars är de inte objektiva.
2015-08-22, 22:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och varje gång du säger det så är det någon som påminner dig om att förundersökningen måste söka sanningen och bedrivas "brett" enligt objektivitetsprincipen. Men det verkar ha svårt att gå in i skallen på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Du har fel. Inte alls korkat. Om polisen inte är 100% säker att den misstänkte är rätt gärningsman måste de följa upp alla andra spår som pekar åt ett annat håll också, annars är de inte objektiva.
Jo, det har svårt att gå in i skallen på mig när jag aldrig ser det tillämpas. Innan någon är misstänkt så kan polisen söka flera misstänkta, men varför skulle den göra det om det finns en misstänkt? Har inte polisen viktigare saker att göra?

Jo, 100 % säker kan man alltid vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in