2015-08-20, 22:20
Medlem
Mediokert utseende, under medel i intelligens.
Borde inte prinsen kunna skaffa sig något bättre?
Citera
2015-08-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Just därför skulle han tvingats avsäga sin titel i samband med bröllopet. Då hade han kunnat leva precis som han vill. Men om kungligheter inte ska behöva bete sig som kungligheter, varför ska vi då ha ett kungahus?
Jag är emot monarkin men tycker inte att man ska kunna äta kakan och ha den kvar.

Det jag inte förstår är varför man från kungahusets sida lägger en massa energi på att försköna Sofia med tillrättalagt CV och TV-intervjuer (där hon anstränger sig för att verka fin och bildad även om det hela blir väldigt genomskinligt när det brister i grammatik och ordval) när man sedan totalt blundar för vilket umgänge paret visar upp utåt. Man borde ju rimligen jobba på alla fronter om man seriöst vill försöka förbättra Sofias image.
Att umgås med dokusåpadeltagare, kändisfrisörer, Stureplansprofiler och annat löst folk passar sig inte som kunglighet.

"Att umgås med dokusåpadeltagare, kändisfrisörer, Stureplansprofiler och annat löst folk passar sig inte som kunglighet.[/quote]"

Sofia är och kommer ALDRIG att bli en kunglighet, jag fattar inte varför folk tror det
Citera
2015-08-21, 12:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Sofia är och kommer ALDRIG att bli en kunglighet, jag fattar inte varför folk tror det

Om du hade sett inlägget jag svarade på så syftade det hela främst på Carl-Philip.
Gällande Sofia så har hon ju tyvärr upphöjts till "kunglig höghet" av vår patetiske kung som själv knappast är en person med moral och omdöme.
Ingen av dessa människor förtjänar någon respekt överhuvudtaget. Skillnaden är dock att kungen har ärvt sin titel så honom kan man inte göra så mycket åt. Att utvikningsbrudar/dokusåpadeltagare kan gifta sig in i kungahuset är däremot helt oacceptabelt.
Citera
2015-08-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Om du hade sett inlägget jag svarade på så syftade det hela främst på Carl-Philip.
Gällande Sofia så har hon ju tyvärr upphöjts till "kunglig höghet" av vår patetiske kung som själv knappast är en person med moral och omdöme.
Ingen av dessa människor förtjänar någon respekt överhuvudtaget. Skillnaden är dock att kungen har ärvt sin titel så honom kan man inte göra så mycket åt. Att utvikningsbrudar/dokusåpadeltagare kan gifta sig in i kungahuset är däremot helt oacceptabelt.

Jag håller med dig, men jag tror inte att dom avsäger sig sina titlar och folket kommer heller inte att kräva det. Den ende som var ärlig nog att vara "sig själv" var ju Chris och ändå har ju han fått mycket ovett.
Citera
2015-08-21, 14:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Jag håller med dig, men jag tror inte att dom avsäger sig sina titlar och folket kommer heller inte att kräva det. Den ende som var ärlig nog att vara "sig själv" var ju Chris och ändå har ju han fått mycket ovett.

Nej, Carl Philip hade ju inte självmant avsagt sig sin titel. Om vi däremot hade haft en bättre kung så hade han sett till att så skett i samband med bröllopet och då hade ju inte Sofia haft någon titel heller.
Det värsta är ändå att kungen hade mage att ge henne titeln "kunglig höghet", vilket han inte alls hade behövt göra. Helt onödigt och totalt omdömeslöst.

Ja, heders åt Chris som inte ville ha någon titel och fortsätter jobba med sitt.
Citera
2015-08-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Är det inte lite härligt också? I en värld där det putsas och putsas på personliga varumärken, så verkar vår prins, som redan som nyfödd hade ett välputsat personligt varumärke bara genom att vara prins, i mångt och mycket, strunta i de normer och attribut som gäller för en prins, samtidigt som han vet precis vilka de är. Sofia passar in i den bilden.

Inte det minsta härligt. Vill CP strunta i de normer och attribut som gäller för en prins bör han sluta upp med att vara prins.
Han borde ha avsagt sig sin kungliga titel redan innan han förlovade sig. Det är inte för sent.
Citera
2015-08-21, 18:39
Medlem
Fekaliuss avatar
Vilken tur vi har som har fått en sådan klok, intelligent, vacker och flitig prinsessa!

Nu börjar HKH Prinsessas Sofia sitt tunga och mödosamma arbete för Sverige och Kungahuset.
Citat:
onsdag 26 augusti
Styrelsemöte i Prinsparets stiftelse
Prins Carl Philip, Prinsessan Sofia
Plats: Kungliga slottet

torsdag 27 augusti
Besök i Värmland
Prins Carl Philip, Prinsessan Sofia
Plats: Värmland

fredag 28 augusti
Närvaro vid invigningen av utställningen "Kläder för en prinsessa — The Lilian Look!"
Drottningen, Prins Carl Philip, Prinsessan Sofia
Plats: Kungliga slottet

tisdag 8 september
Närvaro vid regionalt Global Child Forum
Plats: Pretoria, Sydafrika

tisdag 15 september
Närvaro vid gudstjänst med anledning av riksmötets öppnande
Kungen, Drottningen, Kronprinsessan, Prins Daniel, Prins Carl Philip, Prinsessan Sofia
Plats: Storkyrkan, Stockholm

tisdag 15 september
Plats: Riksdagen, Stockholm
Närvaro vid föreställning med anledning av riksmötets öppnande
Kungen, Drottningen, Kronprinsessan, Prins Daniel, Prins Carl Philip, Prinsessan Sofia
Citera
2015-08-21, 18:47
Medlem
Det står inget om någon tandläkartid på hennes agenda
så vi får nog fortsätta att se hennes fula tänder framgent.
Citera
2015-08-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Vilken tur vi har som har fått en sådan klok, intelligent, vacker och flitig prinsessa!

Nu börjar HKH Prinsessas Sofia sitt tunga och mödosamma arbete för Sverige och Kungahuset.

Det ser ut som om de måste lägga in en semester framåt mitten av september...
Citera
2015-08-22, 11:58
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggys-band
Det ser ut som om de måste lägga in en semester framåt mitten av september...
Det är ett hårt arbete hon har framför sig. Klart hon behöver semester!
Citera
2015-08-22, 20:56
Medlem
Adjudants avatar
Citat:

Det där programmet under ca tre veckor är mer än bortskämda Ciggens årsdos.. En tung rivstart för HKH Utviket i rikets tjänst!
Citera
2015-08-24, 15:35
Medlem
Citat:

Ajaj, man läser mycket om utbrändhet. Sofia och CP måste ligga i riskzonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in