2015-08-21, 15:40
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
15 poliser jobbar i ärendet som kunde ha lagts på annat istället.
Hon borde seriöst få grova böter för detta.

Man kan inte ta bort sig själv från Folkbokföringen, för det krävs det att man har skyddade personuppgifter vilket är väldigt svårt att få utan att det ska ligga någon allvarlig hotbild mot henne.

Håller med om att hon borde straffas för detta. Även om det inte finns någon målsägande i fallet (alltså ingen man som blev gripen och misstänkt felaktigt) så kan man ändå tycka att hon borde få exempelvis böter, vet inte vad för typ av brott det kan röra sig om men att rubricera händelsen utifrån brottet ''falskt larm'' vore väl inte helt omöjligt?
Citera
2015-08-21, 15:43
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Jag tänker enligt resonemanget "sparka inte på den som redan ligger"

Din kunskap om psykisk ohälsa är skrattretande. Du kanske inte borde uttala dig om sånt du inte förstår dig på.

Ja, det är sant att hon förstör för riktiga våldtäktsoffer, men o andra sidan har hela den här historien tagit upp problematiken med falskanmälningar till ytan.

Nu ser jag att nån redan hängt ut henne, så nu är ju mitt snack lönlöst.
Men du måste förstå vad som pågår här. Ingen i Karlstad kommer vilja ta i henne med tång, hon är redan en outcast. Vad blir effekten av att en nätmobb hoppar på henne i detta skede? Bli inte förvånade om det här driver människan till att ta livet av sig.

Men det kanske är det du vill?

Du ska nog inte uttala dig om mina kunskaper vad gäller psykisk ohälsa.
Kort svar på ditt övriga BS.
Rätt åt henne

Edit: Hade faktiskt inte brytt mig så mycket om hon blivit lagförd som alla andra.
Nu kommer hon toklindrigt undan.
Outcast? Hon flyttar och problemet är löst.
Folk kommer nog inte nätmobba henne.
Blir det mot förmodan nätmobbning så har hon bara sig själv att skylla.
Senast redigerad av DampNisse 2015-08-21 kl. 15:47.
Citera
2015-08-21, 15:44
Medlem
Alla former av FALSK anmälan oavsett vad det handlar om bör straffas mycket hårdare än vad som sker idag.
Tänk vilket resursslöseri med polisutredningar och åklagare som skall arbeta med detta. Det stjäl resurser från de riktiga fallen och kostar mycket skattepengar.
Nej, sätt åt dem som falskanmäler för att få uppmärksamhet.
Citera
2015-08-21, 15:55
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Håller med om att hon borde straffas för detta. Även om det inte finns någon målsägande i fallet (alltså ingen man som blev gripen och misstänkt felaktigt) så kan man ändå tycka att hon borde få exempelvis böter, vet inte vad för typ av brott det kan röra sig om men att rubricera händelsen utifrån brottet ''falskt larm'' vore väl inte helt omöjligt?

Skulle väl kanske kunna vara "Falsk tillvitelse" ?
Tycker seriöst att detta är ett jävla hån mot alla stackars våldtäktsoffer, och även ett hån mot oss skattebetalare som ska behöva betala alla polisers lön för att de jobbat hårt med att lösa hennes påhittade snyfthistoria som hon diktade ihop i bristen på uppmärksamhet.
Att ärendet läggs ner och tjejens handlingar blir utan konsekvenser är ju ett skämt.
Citera
2015-08-21, 18:16
Medlem
Clayton80s avatar
SvD:s Mårten Schultz skriver om fallet:
Citat:
NWT – mitt husorgan när jag bodde i Värmland – rapporterade om en läsarstorm. "Varför mörkar polisen?", frågade läsarna, som efterlyste signalement på förövarna.

Internetvana läsare inser förmodligen omedelbart vad som döljer sig bakom ovanstående eufemismer. "Mörkläggning" och krav på signalement är en form av internetkod. Det läsarstormen ville att polisen – och pressen – skulle bekräfta var att det var personer med utländsk bakgrund som var skyldiga till gruppvåldtäkten.
Citat:
När det gäller rapporterade brottsmisstankar domineras inte sällan de sociala medierna av fördomar. Och fördomarna spiller inte sällan över till rena lynchstämningar, mot personer eller grupper.

Hur ska rättsväsendet förhålla sig till det? Ett förslag är att polisen i högre grad borde förhålla sig till skvaller på internet och att tidigare i förundersökningen berätta om vad som framkommit. Karlstadsfallet visar tydligt att det är fel väg att gå. De tidiga uppgifterna kan vara falska eller felaktiga. Grupper och personer kan felaktigt pekas ut. Och de fördomsfulla tar ändå knappast till sig av uppgifter de inte vill höra.

Deras världsbild är redan fixerad.
Citera
2015-08-21, 20:08
Medlem
Det här är så SJUKT. Jag är nära vän med en kvinna som verkligen har blivit våldtagen men inte gått vidare med en anmälan bland annat för risken att inte bli trodd. Emelie Jälkebo - Vad fan sysslar du med? Förespråkar du att det ska vara fritt fram att våldta kvinnor? Förstår du inte hur mycket du förstör?

Du är 28 år och bor hos din pappa fortfarande? http://www.merinfo.se/person/Vikmanshyttan/Emelie-Elisabeth-J%C3%A4lkebo-1987/btwc6-424fc

https://sv-se.facebook.com/emelie.jalkebo

https://hotornot.com/sv/emelie.jalkebo

https://badoo.com/sv/emelie.jalkebo/

Vad kommer att hända om en kille råkar ha sex med henne, lämnar DNA efter sig och hon anmäler honom för våldtäkt? Hon får inte ens något straff nu men hon är en allvarlig FARA då hon kan förstöra någons liv genom att ljuga och det hon har gjort för kvinnor som blivit våldtagna går inte att mäta.... FYFAN det här måste spridas och alla ska veta vad hon gjort!
Senast redigerad av TheFinalMove 2015-08-21 kl. 20:12.
Citera
2015-08-21, 20:16
Medlem
Flashbacks nätmobb får pinsamt fel ännu en gång. Först är det störtsäkert att GM var invandrare (välj passande epitet: svartskallar, apor, blattar...). Nu när det visar sig att det överhuvudtaget inte fanns några GM är man sociopatiska nog att inte ens skämmas för sin totala dumhet.
Citera
2015-08-21, 20:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
SvD:s Mårten Schultz skriver om fallet:

Jag förstår inte riktigt Schultz motiv för att skriva så. Media har alltid varit snabba med domar enligt sina fördomar. Tänk fritösen i Eskilstuna som skrevs upp som attentat av "rasister" i i stort sett alla media. Ännu idag tror nog en majoritet att det var rasister som kastade in en fackla.

Schultz nämner heller inte våldtäkten i Ludvika, som visserligen ingen dömts för än, men där de sex häktade i allra högsta grad var av annan etnicitet och relativt nykomna.
Citera
2015-08-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag förstår inte riktigt Schultz motiv för att skriva så. Media har alltid varit snabba med domar enligt sina fördomar. Tänk fritösen i Eskilstuna som skrevs upp som attentat av "rasister" i i stort sett alla media. Ännu idag tror nog en majoritet att det var rasister som kastade in en fackla.

Var inte skenhelig så att det stinker om det. Ett barn begriper att det inte blir rätt av er att skriva skit som ni gjort i denna tråd, bara för att ni samtidigt driver tesen att media ljuger och mörklägger och är allmänt hycklande. Ingen normal människa kommer till slut att lyssna på er, av den enkla anledningen att ni själva är ännu mer hycklande och förljugna.
Citera
2015-08-22, 09:24
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Var har du fått för dig att man skyddar våldtäktsmän? Vad för logik använder du? Är du lågutbildad?

Bara för att man inte drar alla (laglydiga, hårdarbetande) invandrare över en och samma kam är inte = skydda våldtäktsmän.

Du låter avundsjuk, att det finns invandrare som lyckas väl i "ditt land" och är inte några våldtäktsmän.

Med andra ord, bara våldtäktsmän som fångar upp din uppmärksamhet och sånt säger mycket om en person.

Ok du fattar ju jävlart noll. Svenskarna som skyddar dessa as är media och politikerna. Somsagt, är DU lågutbildad? Kom inte och låtsas vara ngt du inte är, genom att trampa på andra ditt mobboffer.
Citera
2015-08-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Kollade snabbt upp henne på Ratsit men hon verkar (redan) vara borttagen därifrån. Det är snabba ryck för att dölja identiteten märker jag.

Hon finns kvar på ratsit. Ratsit VÄGRAR ta bort folk såvida de inte har skyddat identitet.
Citera
2015-08-22, 12:15
Medlem
xposures avatar
Ny artikel i NWT:
http://nwt.se/karlstad/2015/08/21/far-man-ljuga-om-valdtakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem