2015-08-21, 11:01
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Tyvärr är det så att svenskar kan välja SD anonymt på nätet men när de väl gäller blir de skiträdda att lägga en jävla lapp i en låda. Åh hjälp min granne kanske tror att jag röstar på SD
Den fege konflikträdda svensken gör sig påmind...
Sant. I Sverige finns det gott om folk som viker sig för PK-trycket och inte vill vara till besvär (oavsett vad denne egentligen tycker själv). Typiskt svenskt att lågmält rätta in sig i ledet och låta sig köras över.
2015-08-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Det är väl inte så märkligt att självrekryterade paneler ger upphov till viss skepticism, i teorin kan ju personer med vilken agenda som helst sökt sig till sådana, men med det sagt begriper jag inte varför man lägger ner så mycket energi på att förklara mätningar till sin fördel, oavsett vilken sida man står på.

Det klokaste är ju såklart att väga samman olika mätningar och bilda sig en egen uppfattning om hur läget ser ut "egentligen". En absolut sanning kan man ju ändå aldrig få.

Andra rekryteras väl med en inbjudan med vanligt brev i brevlådan till slumpvisa adresser.
En liten andel av dessa svarar att de ställer upp. En överrepresentation av de som är villiga är på vänsterkanten enligt en undersökning. Tvärtom vad media nu vill hävda alltså.

Alla viktar ju ändå resultatet av vad personen röstade på i förra valet, kön ålder osv.

Med det sagt tycker jag trots allt att det gynnar sds sak om twittervänstern fortsätter leva i förnekelse medan tåget tutar på.
Senast redigerad av Reflector 2015-08-21 kl. 11:07.
2015-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Jag tror inte de vågar. Vem vill gå till historien som ledaren som sprängde S i bitar? Lättare då att presidiera över en nedgång i opinionen.

Gissningsvis så lägger S och M just nu alla sina ägg i EU-korgen. Den massiva ökningen av antalet asylsökande till ffa Tyskland och Österrike men också sjuka mängder på de grekiska öarna har ju fört upp frågan på EU-nivå på allvar.

Sverige har ju orerat om att andra ska "ta sitt ansvar" sedan urminnes tider. Men Sverige har ju inget att sätta bakom ett sådant krav. Det enda man kan göra på egen hand är att anpassa sitt regelverk - sk symbolpolitik.

Om däremot Frankrike och Tyskland börjar prata om att suspendera Schengen och vrida åt bidragskranen öster- och söderut så kan saker givetvis ske. Europeiska politiker även i etablerade partier är ju inte tillnärmelsevis lika skitnödiga som våra.

Glöm inte decemberöverenskommelsen mellan S och M........då man i princip införde Ny Demokratis restriktiva invandringspolitik.
2015-08-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag tror ärligt talat att Sveriges partier skulle se det här som ett avgörande historiskt ögonblick att för alla visa den humanitära stormaktens gränslösa omfattning och ensamt ta sig an all världens nöd. Sverige måste alltid vara bäst och stormaktsambitionerna sitter mycket djupt rotade oavsett om det är genom krig eller migration.

Vem vet .. det kanske lyckas den här gången.

Det skulle de säkert eftersom ett suspenderat Schengen ändå löser problemet åt dem. Det är svårt att ta sig genom Europa till Sverige om man ska passera tio bevakade gränser på vägen. Flyktingströmmen hade reducerats till en relativ rännil. Då hade de kunnat fortsätta med världens mest generösa politik och slå sig för bröstet eftersom någon annant tagit det obekväma beslutet åt dem.

Faktum är att den svenska migrationspolitiken kunde vara slapp eftersom det var så knepigt att ta sig hit. Men nu räcker det att ro två kilometer med gummijolle från Turkiet så kan du vara i Malmö i övermorgon utan problem.

Så nog är svenska politikers våta dröm att Schengen kollapsar.
2015-08-21, 11:05
Medlem
nittonhundrafyras avatar
...och Sverige tycker rekryteras från Schibsteds olika sajter, så där finns nog också någon form av överrepresentation. Det är det jag menar med att man själv får bilda sig en uppfattning av hur de olika mätningarna ska tolkas och inte stirra blint på siffrorna åt något håll.
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2015-08-21 kl. 11:07.
2015-08-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorjävel
Alexandra tar verkligen och förstorar upp medias lögner och gör dem större än universum. Ibland fungerar yougovs mätningar men när SD visar framgång så kritiseras det hejvilt

HAHAHA !! Jag höll på att sätta kaffet i halsen, va sköna dom är. Hur mycket panik kan man ha egentligen ?

Stackarna ligger nog och suger på tummen på nätterna, och är livrädda för att rasisterna kommer storma deras kontor och hänga upp dom på en skampåle
2015-08-21, 11:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Tyvärr är det så att svenskar kan välja SD anonymt på nätet men när de väl gäller blir de skiträdda att lägga en jävla lapp i en låda. Åh hjälp min granne kanske tror att jag röstar på SD
Den fege konflikträdda svensken gör sig påmind...

Tror inte det längre faktiskt.
förra valet föll SD helt klart på grund av Expressendrevet ihop med researgegruppen.
Men folk som fegade ur i förra valet är idag nästan kärnväljare i SD ,för dom blev ursinniga när dom insåg hur lurade man blev.
Idag finns inget som media gör som stoppar tillväxten ,utan istället är det allians och vänsterns vansinne som driver på flödet.
2015-08-21, 11:22
Medlem
Citat:
Jag tror inte de vågar. Vem vill gå till historien som ledaren som sprängde S i bitar? Lättare då att presidiera över en nedgång i opinionen.

Gissningsvis så lägger S och M just nu alla sina ägg i EU-korgen. Den massiva ökningen av antalet asylsökande till ffa Tyskland och Österrike men också sjuka mängder på de grekiska öarna har ju fört upp frågan på EU-nivå på allvar.

Sverige har ju orerat om att andra ska "ta sitt ansvar" sedan urminnes tider. Men Sverige har ju inget att sätta bakom ett sådant krav. Det enda man kan göra på egen hand är att anpassa sitt regelverk - sk symbolpolitik.

Om däremot Frankrike och Tyskland börjar prata om att suspendera Schengen och vrida åt bidragskranen öster- och söderut så kan saker givetvis ske. Europeiska politiker även i etablerade partier är ju inte tillnärmelsevis lika skitnödiga som våra.

Schengen med fri passage utan gränskontroller bygger på att Dublinförordningen tillämpas, och är en förutsättning för fria gränser.
Dublinförordningen som talar om "en flyktings asylansökan skall behandlas i första land inom EU han kommer", är idag helt död och tillämpas inte.

I och med att en hörnpelare och förutsättning för Schengen rasat samman, är det väl ingen som kan säga något om vissa EU-länder suspenderar Schengen och ensidigt inför gränskontroller.
För Sveriges del skulle detta handla om att neka inresa för personer utan giltigt pass och visum, och skickar tillbaka dem till främst Danmark, Polen och Tyskland!
2015-08-21, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

För att travestera en annan tänkare:
Sjuklövern har en helt annan strategi än andra politiker, fast att kalla det strategi är väl att ta i då sjuklöverns "strategi" är en total avsaknad av strategi.

Man sitter närmst handlingsförlamad & så jävla inmålad i ett hörn att det enda man vågar hoppas på är att EU skall komma & lösa problemet. Någon annan strategi saknas, trots att man vet att samhället är på väg att falla sönder.
2015-08-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
...och Sverige tycker rekryteras från Schibsteds olika sajter, så där finns nog också någon form av överrepresentation. Det är det jag menar med att man själv får bilda sig en uppfattning av hur de olika mätningarna ska tolkas och inte stirra blint på siffrorna åt något håll.

Det finns statistiska metoder för att i stort sett helt utesluta överrepresentationer. Både Yougov och Inizio har fackfolk för sådant. Det bli löjligt när Pascalidodododu pratar om patetiskt. Jag har själv sysslat med epidemiologisk forskning (ej inom politiska områden) och vet hur man kan gå tillväga. Men Franz kan mest och kanske kan berätta bättre än jag.
2015-08-21, 11:29
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ha ha Frans Lizt är bara ytterligare en skojare från pk-lägret som försöker vrida diskussionen fel. Vi har sett de sanslösa propagandisterna tjata i evigheter men till slut krokna. Sedan kommer smygarna de som använder falsk täckmantel av varierad grad av subtila försöker att påverka oss.

Oj, det var hårda ord. Kan du precisera varför du tycker så?
2015-08-21, 11:30
Medlem
2big4yous avatar
Novus: SD's väljare struntar i partiets historia.
Endast 3% tycker det är mycket negativt och 74% bryr sig inte.
Läs mer..
.......
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21287311.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in