Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Man undrar hur stora SD egentligen kan bli när övriga etablissemanget/7-klövern beter sig som de gör.
Nu är SD på 20-25% minst. Dagen efter de fantastiska mätningarna så kommer politikerna med nya uttalanden som att:
- Nu måste Sverige kavla upp ärmarna och ta emot ännu fler MENA-invandrare
- Höstbudgeten kommer att innehålla skattehöjningar på 20-30 miljarder (5000-10000 SEK per hushåll) utan några som helst reformer, till stor del är detta för att finansiera ökade kostnader för invandring
Är de helt sjuka i huvudet?
Intressant fråga.
De verkar vara helt fastlåsta i en ideologi som säger att man kan aldrig tala om volymer för invandringen - då är man rasist. Punkt där.
Inte ens när volymerna blir så stora att både demokrati, välfärd, trygghet håller på att smulas sönder mitt framför ögonen på oss.
På ett sätt skulle jag kunna förstå hur de tänker om det nu inte hade varit så att
alldeles för många av de som söker sig hit har inga skyddsbehov, de vill bara få en bättre ekonomi för minimal ansträngning. Och det är detta faktum som är djupt stötande och som jag tror att de flesta som nu rusar till SD vänder sig emot.
Det är HELT orimligt att man ska betala alltmer i skatt för att försörja folk från främmande länder som tar sig hit för att parasitera. Och de konsekvenser utöver skattebördan detrta medför.
Det är HELT orimligt att vi ska betala för att nya utanförskapsområde ska skapas i stad efter stad.
Det är HELT ormiligt att vi betalar för att det blir allt otryggare att vistas offentligt i alltfler städer och samhällen.
Och att en förmodad stor del av dessa människor som söker sig hit för att få en bättre tillvaro inte alls har något skyddsbehov inte ens undersöks eller åtgärdas är
Klarar man inte av att se dessa enkla samband är man ingen bra politiker.