2015-08-21, 07:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man undrar hur stora SD egentligen kan bli när övriga etablissemanget/7-klövern beter sig som de gör.

Nu är SD på 20-25% minst. Dagen efter de fantastiska mätningarna så kommer politikerna med nya uttalanden som att:
- Nu måste Sverige kavla upp ärmarna och ta emot ännu fler MENA-invandrare
- Höstbudgeten kommer att innehålla skattehöjningar på 20-30 miljarder (5000-10000 SEK per hushåll) utan några som helst reformer, till stor del är detta för att finansiera ökade kostnader för invandring

Är de helt sjuka i huvudet?
2015-08-21, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Ja det är nog troligt att 25,2% var överskattning. Dock kan de mycket väl ligga där senare i höst. Jag skulle tro att konsensus för SD ligger på 25-27% framåt Allhelgonahelgen.

I Sverige Tycker som också kom i dagarna får de 20.8% http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21282606.ab

och samma sak i FranzLiszt analys av väljarkåren, med 21.2% f ö den bästa analys jag sett någonsin och jag har sett många.

Ska sägas också, att i dem 21.2% finns inte de tre senaste mätningarna som publicerades igår, så den siffran är lite i underkant. Snart kommer även en ännu bättre analys med modell 2.0 .
Tänkte avslutningsvis också säga att uppdateringarna som FranzLiszt gör av hur långt modell 2.0 är kommen uppskattas.
2015-08-21, 08:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
TV4 hade matat på med en panel med Yougov-förnekare.
Till och med den gamla plagiatören & fuskaren Pascalidou hade dammats av & tjattrade om "hittepåundersökning där SD'are får presenter av Yougov för att man värvar sina kompisar".
Hennes nya modeord verkar vara "patetisk", för det använde hon minst 25 gånger.

Alltså, full panik råder bland idioterna & det måste ju vara bra.
2015-08-21, 08:25
Medlem
Badios avatar
I SVT:s nyhetspanel togs detta upp i morse att SD är största parti i Yougov. Man ska inte tro för mycket på enskilda mätningar. Aftonbladets politiska expert Karin Pettersson säger då att ja det stämmer att SD ökar i olika mätningar. "Vi hade en undersökning i aftonbladet igår där SD fick ungefär 20% så jag tror SD ligger strax under 20 i opinionen". Så lät Karins analys hur det ligger till.
2015-08-21, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man undrar hur stora SD egentligen kan bli när övriga etablissemanget/7-klövern beter sig som de gör.

Nu är SD på 20-25% minst. Dagen efter de fantastiska mätningarna så kommer politikerna med nya uttalanden som att:
- Höstbudgeten kommer att innehålla skattehöjningar på 20-30 miljarder (5000-10000 SEK per hushåll) utan några som helst reformer, till stor del är detta för att finansiera ökade kostnader för invandring

Vilka har yttrat detta?
2015-08-21, 08:41
Medlem
Cameltotems avatar
Spelar ingen roll om idioter förnekar YouGov undersökning, snart styr vi Sverige.
2015-08-21, 08:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Ja det är nog troligt att 25,2% var överskattning. Dock kan de mycket väl ligga där senare i höst. Jag skulle tro att konsensus för SD ligger på 25-27% framåt Allhelgonahelgen.

I Sverige Tycker som också kom i dagarna får de 20.8% http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21282606.ab

och samma sak i FranzLiszt analys av väljarkåren, med 21.2% f ö den bästa analys jag sett någonsin och jag har sett många.

Ha ha Frans Lizt är bara ytterligare en skojare från pk-lägret som försöker vrida diskussionen fel. Vi har sett de sanslösa propagandisterna tjata i evigheter men till slut krokna. Sedan kommer smygarna de som använder falsk täckmantel av varierad grad av subtila försöker att påverka oss.

Yougov kan mycket väl ha fel men i underkant. Inget institut har någonsin nått upp till Sd;s verkliga nivåer när facit förelegat. Det är bevisat utom all rimlig tvivel.

Jag tror att det vi ser är en kraftig reaktion på år av vansinne. Ketchupflaskan har spruckit och nu kommer allt på en gång. Sd ligger mellan 25 och 30% nu. Men visst det finns ett tak, kanske det är 45% de som säger att invandringen är ett problem. Men alla kanske inte ens velat svarat på den frågan så kanske kan taket vara 50%. Och de har tre år på sig att mogna och då blir Sd dubbelt så stora som det näst största partiet.

Sverige är ett unikt experiment på många sätt. Ingen annat land har en så stor invandring, inget annat land har så många invandringsvänliga partier, inget annat land har dessa partier envist vidhållit sin ståndpunkt trots starka opinioner. Inget annat land har en så trög befolkning som vaknat så sent men nu har de det och nu kommer de att förflytta berg.
2015-08-21, 08:52
Medlem
Citat:

Intressant fråga.
De verkar vara helt fastlåsta i en ideologi som säger att man kan aldrig tala om volymer för invandringen - då är man rasist. Punkt där.
Inte ens när volymerna blir så stora att både demokrati, välfärd, trygghet håller på att smulas sönder mitt framför ögonen på oss.

På ett sätt skulle jag kunna förstå hur de tänker om det nu inte hade varit så att
alldeles för många av de som söker sig hit har inga skyddsbehov, de vill bara få en bättre ekonomi för minimal ansträngning. Och det är detta faktum som är djupt stötande och som jag tror att de flesta som nu rusar till SD vänder sig emot.
Det är HELT orimligt att man ska betala alltmer i skatt för att försörja folk från främmande länder som tar sig hit för att parasitera. Och de konsekvenser utöver skattebördan detrta medför.
Det är HELT orimligt att vi ska betala för att nya utanförskapsområde ska skapas i stad efter stad.
Det är HELT ormiligt att vi betalar för att det blir allt otryggare att vistas offentligt i alltfler städer och samhällen.

Och att en förmodad stor del av dessa människor som söker sig hit för att få en bättre tillvaro inte alls har något skyddsbehov inte ens undersöks eller åtgärdas är

Klarar man inte av att se dessa enkla samband är man ingen bra politiker.
2015-08-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ha ha Frans Lizt är bara ytterligare en skojare från pk-lägret som försöker vrida diskussionen fel. Vi har sett de sanslösa propagandisterna tjata i evigheter men till slut krokna. Sedan kommer smygarna de som använder falsk täckmantel av varierad grad av subtila försöker att påverka oss.

Yougov kan mycket väl ha fel men i underkant. Inget institut har någonsin nått upp till Sd;s verkliga nivåer när facit förelegat. Det är bevisat utom all rimlig tvivel.

Jag tror att det vi ser är en kraftig reaktion på år av vansinne. Ketchupflaskan har spruckit och nu kommer allt på en gång. Sd ligger mellan 25 och 30% nu. Men visst det finns ett tak, kanske det är 45% de som säger att invandringen är ett problem. Men alla kanske inte ens velat svarat på den frågan så kanske kan taket vara 50%. Och de har tre år på sig att mogna och då blir Sd dubbelt så stora som det näst största partiet.

Sverige är ett unikt experiment på många sätt. Ingen annat land har en så stor invandring, inget annat land har så många invandringsvänliga partier, inget annat land har dessa partier envist vidhållit sin ståndpunkt trots starka opinioner. Inget annat land har en så trög befolkning som vaknat så sent men nu har de det och nu kommer de att förflytta berg.

Va? Vad får du det ifrån? Jag har inte sett minsta antydan till att Franz skulle ha skrivit något tveksamt. Du är nog paranoid bara.
2015-08-21, 09:04
Medlem
Ja vad ska man säga?

Under en tid har det vällt in kriminella, krigsherrar, terrorister, fåraheradar, analfabeter, islamister, tiggare och alla möjliga som skulle rädda våra pensioner. Det vi ser är svältpensioner och urusel sjukvård. Sverige har blivit ett land som inte har råd längre med statens åtaganden inom vård och infrastruktur. Fungerande järnvägar, broar och ett rejält vägnät är för dyrt! Vi har inget försvar längre och de kriminella har blivit en maktfaktor, som påverkar allas liv negativt.

Debatten handlar om en eller två hundringar extra i månaden till våra gamla, och tusentals kronor i utgifter till folk som kommer vara en belastning för all framtid. Foik som förstör samhället och klär in sina kvinnor i skynken, om det kommer några kvinnor bland dessa testotoronstinna äckel till män. Urvalet som kommer till just Sverige är världens drägg, och det säger allt om asylpolitiken. Och de utvisas inte trots att de mördar och våldtar!

Alla unga pratar om att flytta utomlands och kallar Sverige för ett skitland. Inga bostäder, kommunikationer som är under all kritik, bara köer och svårt att ta sig fram i städerna gör framtiden hopplös för de unga.

Politikerna byter ut befolkningen, och man undrar varför. Kan det vara, hi hi, så illa att vanligt folk röstar fel?

Jag ser SDs ökning som en gigantisk protest mot islamisering, kriminalitet, våldtäkter, och förskingring av befolkningens inarbetade välstånd som har förslösats på skit.

Det är en reaktion på att det sociala kontraktet har förvandlats till ett bedrägeri, med ensidiga pålagor för medborgrna.
2015-08-21, 09:07
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag tror att Yugovs siffror kan vara med sanningen överensstämmande, vad jag undrar är varför SD inte fått dessa siffror för 10 år sedan, det skulle höst sannolikt inte varit så förtvivlat illa ställt med Sverige som det dessvärre är nu.

Gissar på närmare 30% innan Jul.
2015-08-21, 09:07
Bannlyst
Citat:

Vad är fel med det då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in