Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Nej. Det är därför man får räkna på börsvärdet och jämföra det med dess förväntade intäkter.
Det är oftast här det spricker och aktien till slut dalar ner i källarn. Vi som varit med ett tag på börsen har sett fenomenet så många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Något som du ideligen vägrar att göra med detta företaget med motiveringen att "du inte intresserar dig för det".
Jag tror risken är stor att nybörjare på börsen börjar intressera sig för den här typen av bolag i tron att man bara kan tjäna pengar på börsen. Men det är rent livsfarligt och risken är att dessa nybörjare tappar intresset för aktier till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Samtidigt så är du härinne och uppmanar folk att sälja. Förstår du varför du provocerar?
Jag vet inte om jag är dum, men när folk är som mest giriga är det faktiskt läge att kliva av. Om FPC inte levererar som utlovat kommer en rejält sättning som ett brev på posten.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Jag ville mer åt principen. Google har även varit ett företag med en mycket smal nisch, en sökmotor, ingenting mer.
Först när folk börjar upptäcka att Google är så mycket mer än en sökmotor kan det bli intressant.
BTW så har jag inte köpt Google för sökmotorn. Jag har köpt Google inför framtidens E-handel som kommer att växa lavinartat.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Men skillnaden är att de låg långt före konkurrenterna med denna sökmotor vilket snabbt gjorde att de kunde ta rejäl marknadsandel och i princip bli synonymt med att söka på nätet. (Ingen säger "Let's Bing it" förutom på TV)
mmm men Google är inte bara sökmotorn. Det är så mycket mer än så. Det blir din hemläxa att sätta dig in i!
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Om man tidigt ser denna potentialen så hade man kunnat gå in i aktien mycket tidigare och tjänat väldigt mycket mer på aktien.
Jo men nu släpptes ju Google 2004 så det är ju inte så länge den aktien funnits på börsen. Men jag har ägt den i exakt 5 år nu iaf. Det är alltid något.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Med ändå, du verkar ha haft bra timing med Google. Snyggt där. Det vill jag inte förta från dig.
Jag har påpekat att det är ett grymt långsiktigt köp i många aktietrådar, men folk verkar intressera sig för högrisk istället för att köpa aktier för att behålla.