Citat:
Ursprungligen postat av
Handshake
TL

R: Ett par tusen borde inte göra någon skillnad
Så länge du inte gamblar med mer än en fjärdedel av dina bankpengar så kan du ha hur hög risk som helst. Sätter du dock alla dina fondpengar och annat i volatila aktier så kan det gå utför snabbt. Snart kan du stå utan pengar till insatsen till din lägenhet.
Sitter själv med lite drygt 80% i "medel/hög-risk"fonder som klättrar stadigt men långsamt och resten av mina stålar i en aktieportfölj som jag tycker att jag skulle kunna leva utan.
Jag kommer nog vara en av alla dom som står där och skriker efter nästa lön, för min sparmodell har varit minst sagt aggressiv. Jag började köpa fonder i juni och hade då 90/10 fördelning mellan fonder och aktier. Allteftersom har det gått över till att bara vara aktier, och en ganska liten spridning (Fing och PB). Det har ju gått bra (även om jag inte investerat i närheten av vad andra tycks ha gjort) och det är lätt att bli fartblind. De senaste veckorna har varit svettiga, men nu verkar det ju vara på uppgång igen.
Jag skiter nog i det där bullcertet eftersom jag inte förstår riktigt vad det är. Sålde av några Preciseaktier för att köpa cert, och de kan väl få ses som säkrade pengar istället.