2015-08-20, 11:37
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
Det står följane på Aftonbladets mobilsajt ang siffrorna som släppts:

Citat:
Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé tror att det stora fokuset på migrationsfrågan i debatten spelat in.
-Där är Sverigedemokraterna förhållandevis starka, det är huvudförklaringen till den här opinionsutvecklingen, säger han.
Tobé är självkritisk till den politik som Moderaterna fört på området: -Vi måste förnya integrations- och migrationspolitiiken för att den ska fungera bättre.

Är det nu bara en tidsfråga innan röster inom Moderaterna kommer antingen kräva ett sammarbete med SD eller avsätta AKB i den kommande partistämman i oktober? För så som det ser ut nu så verkar M köra rakt mot ett stup och då gäller det att bromsa innan man kör utför den, då är det för sent.

Det intressanta vid ett sånt scenario är att ifall dom röstar för en ny riktning inom partiet och väljer en ledare som vågar ta ansvar så kommer DÖ spricka och ett nyval blir ett faktum. Dock hoppas jag innerligt att SD kan stå emot frestelsen att ingå i den blivande regeringen för den ekonomiska bomben kommer brisera snart och då vore det dumt att bli svarte petter. Äh låt såssarna regera några år till så kommer dom få skulden för katastrofen så kanske dom blir ett 6% parti och stannar där för en lång tid framöver.
Senast redigerad av Dr-Strangelove 2015-08-20 kl. 11:41.
2015-08-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1126
MÄN
SD 33,2%
M 22,0%
S 20%

Det här är siffror som nästan är svåra att ta in, för att det är så himla bra!!

Inget annat parti är ens i närheten av Sverigedemokraterna bland män, det skiljer hela 11,2 procentenheter ner till tvåan! Det är en enorm marginal! Man blir stum!

33,2% bland män! Svenska män över 40%!!!

Men en annan siffra som är än tuffare att ta in är att S får stöd av endast 20% av männen......en ohygglig siffra för Löfven. Tittar man på etniskt svenska män så kanske siffran hamnar på runt 17%.....s är inne i en rejäl kris.
Liksom M också är, men M har ju mer eller mindre DÖ-förklarat sig själva politiskt.
2015-08-20, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då gissar jag på Oktober, så vi inte ligger på samma månad. Om ingen helt oväntad mega-händelse inträffar, för då kan det gå fortare.
På tal om ha ha jävligt fel. Här förutspådde jag att SD skulle bli näst störst i en OU i Oktober.

Som en ödmjuk & realistisk debattör så erkänner jag villigt när jag haft fel & ber härmed hela tråden om ursäkt för mina efterblivna prognoser.
2015-08-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Intressant att socialdemokraterna är tysta offentligt. Åsikterna är nog vildare på privata bloggar, Facebook och i krönikor. Det verkar som tidigare nämnts att argumentet att sossarna är det statsbärande partiet inte längre används. De lärde sig det med start 2006 att gamla meriter även blandas med gamla synder och att det är bättre att knipa käft.

Kinberg Batra svarar (tillsammans med Uffe Kristersson) med att på neooperariusvis gaffla om a-kassan, sjukersättningarna och så smyger de in BAAAAARNEN på slutet bland det som är för dyrt. Arvet efter Stridshingsten är verkligen en blöt, möglig matta.

Jimmie Dressman behöver bara titta på det självspelande pianot. Det jävliga kommer börja 2018 om han ska vara med och ta besluten.

Själv är jag alltid skeptisk men SD:s väljare har förminskats i MSM och det kommer igen.

I dagens SvD (iaf pappersversionen) kontrar AKB med att det borde vara mer motion på fritids. Det och tisdagens utspel om 'sovmorgnar för skolbarn' kommer säkert lösa Sveriges problem. Det går bra för M nu...
2015-08-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag tror det är ungefär samma siffror som vanligt, men jag vill hålla min databas så noggrann som det bara går.

Utmärkt, jag sedan att du hade mailat och frågat.
Heders för allt jobb du lägger ned; vi är många som sitter vid datorerna och bugar oss!
2015-08-20, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men en annan siffra som är än tuffare att ta in är att S får stöd av endast 20% av männen......en ohygglig siffra för Löfven. Tittar man på etniskt svenska män så kanske siffran hamnar på runt 17%.....s är inne i en rejäl kris.
Liksom M också är, men M har ju mer eller mindre DÖ-förklarat sig själva politiskt.
Frank Baude från KPML(r) sa ju att -"Riktiga arbetare knullar inte varandra i röven"-.
Kanske är det dags att uppgradera detta till att även innefatta att dom inte heller röstar på S.
2015-08-20, 11:42
Medlem
Varför bjuds det bara in SD motståndare till mrdia som beklagar sig över YouGov? Bjud in SD eller Jan Sjunesson!!!
De säger att YouGov är inget att lita på och siffrirna är inte troliga.

Dåliga förlorare kommer ge SD lättare chans att vinna opinionen.

SD 2018!!!
2015-08-20, 11:43
Medlem
Citat:
På tal om ha ha jävligt fel. Här förutspådde jag att SD skulle bli näst störst i en OU i Oktober.

Som en ödmjuk & realistisk debattör så erkänner jag villigt när jag haft fel & ber härmed hela tråden om ursäkt för mina efterblivna prognoser.

Jag vill minnas att jag gissade på september........och tyckte det var en optimistisk gissning!
Men sommaren med tiggare, granater och IKEA-morden sätter sina spår i folkopinionen.
2015-08-20, 11:43
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Lite preliminära resultat från Partimodellen 2.0 inför Sentio:

Framåtfiltreringar av SDs väljarstöd med YGs senaste mätningar. X-axeln är i dagar och sträcker sig från valet 2010 tills nu.

Vad modellen tror om Sentios mätning (under antagandet att den gjordes 13/8-19/8, vilket är troligt):

SD 24.2
S 22.9
M 21.2

Vad modellen tror om det faktiska väljarstödet idag för SD, S och M:

S 24.6
SD 21.6
M 21.5
2015-08-20, 11:45
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
FranzLisztBlevEj75

2015-08-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför bjuds det bara in SD motståndare till mrdia som beklagar sig över YouGov? Bjud in SD eller Jan Sjunesson!!!
De säger att YouGov är inget att lita på och siffrirna är inte troliga.

Dåliga förlorare kommer ge SD lättare chans att vinna opinionen.

SD 2018!!!

Så får de köra samma skiva om igen när "Fricken" publicerar Sentiomätningen senare idag. För varje gång de kör resonemanget blir det mindre och mindre trovärdigt.
2015-08-20, 11:46
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:

Du behöver inte be om ursäkt, tror INGEN har kunnat förutspå denna sanslösa utveckling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in