Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Eh? Som att SD varit överskattade alltid innan då??? Snarare kan man anta att verkliga stödet är ännu högre.
Skrev en hel radda och sedan råka jag radera, så blir kortare nu....
Jag tror vi är en väldigt speciell situation. Folket är självfallet frustrerade, men tror ändå att när folk står där på valdagen så är det större chans att man fegar ur och röstar på det man brukade än håller kvar sin opinion röst på SD.
Visst brukar SD underskattas, men i nuläget är det ju en enorm skillnad mellan opinionerna. Är väl nästan 8-10% mellan lägsta och högsta? Då får man fråga sig om det är Sentio/Yougov som sprungit iväg eller om de övriga
Skulle man kolla på de andra opinionerna, och ta i beaktning underskattningen, så hamnar de runt 18-19%.
Jag tror fortfarande att förr eller senare kommer underskattningen av SD ta slut, kanske även överskattas på en del ställen. Om det har hänt eller inte hos en del opinioner vet man inte förrän valdagen.
Missförstå mig inte, jag hoppas SD är kring 25%. Men tror det är alldeles för mycket, alldeles för snabbt. Och att det är nu väldigt lätt att visa sig missnöjd i opinioner. Men att vara det på valdagen är jag inte lika säker på. Men jag har gärna fel!