2015-08-20, 00:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vilken nyhet att komma till när man precis landat med flyget från Barcelona där man flugit med 10 arabisktalande kvinnor som i 3,5 timmar skrikit arabiska i mina öron. I Barcelona fanns inga araber överhuvudtaget. 25% alltså. Ska trakassera mina vänner imorgon över nyheten och försöka på hur många av mina polare som faktiskt röstar på partiet.

"Vi är 74,8%"!

Alltid lika kul att skriva.

Vi är 70,2% som inte röstar på regeringen!
Medlem
Irriterande att MP ökar... Aldrig får man vara nöjd! ;-)

Skämt åsido så är jag förvånad att det går så fort redan nu. Jag trodde själv att man skulle få vänta på höstbudgeten innan botten gick ur på allvar. Vårbudgeten märks ju inte riktigt för Svenne Banan.

Att det ser ut såhär NU - långt innan DÖ har testats på allvar är ju helt sanslöst. AKB kommer få det svettigt på stämman...

Jag tror i och för sig att tiden finns för M och S att vinna tillbaka en hel del väljare. Till skillnad från många härinne så tror jag inte alls på påståendet att det skulle gagna SD om de övriga partierna svänger. Så funkar det inte i andra frågor och knappast ej heller i denna.

Den springande punkten är dock att det krävs faktiska riktiga genomförda åtgärder mot flyktingvolymerna, tiggarna och otryggheten. Det räcker inte med en ändrad retorik och DN-artiklar med trygghetspåbud.

Men höstbudgeten alltså... Vilken pärs! AKB med 18% ska försvara briljansen i att släppa igenom en budget som är direkt riktad mot de fåtaliga väljare hon har kvar! 😃
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Nu även i Aftonhoran!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21279957.ab

Komplett med bortförklaringar om att det så klart inte är riktiga siffror som kommer hålla i ett val. Det har "experten" rätt i. I valet blir det 50 % om döskallar och "experter" får hållas...
2015-08-20, 00:24
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast de brukar faktiskt rapportera Yougovs siffror. Det är Sentio, som vanligtvis ger ännu högre siffror till SD, som media brukar förtiga.

Skulle övriga media faktiskt förtiga detta bör man nog fråga sig om foliehattarna i tråden trots allt har rätt.

Klart att det här kommer uppmärksammas. Det är den första OU på ett par månader och med tanke på den politiskt händelsefulla sommaren är nog folk intresserade av hur opinionen utvecklar sig. Det här kommer få maximal genomslagskraft.
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och du kan ju fundera på vad detta betyder i t ex Skåne.

Och om du så vill vad det betyder för en manlig etniskt svensk skåning. Vi pratar om en så stor majoritet att det är löjligt. Och av denna anledning finns det inte längre en skam, utan alla nickar åt varandra på morgonen och önskar varandra en god dag.

Gränserna är sprängda och media och politiker har inte längre makten över vad vi snackar om.
Du har helt rätt. Bland etniskt skånska män talar vi nog närmare 50% i dagsläget.
Vi hälsar på varandra med högburet huvud imorgon. Låt denna diskreta hövlighet bli vårt signum.
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast de brukar faktiskt rapportera Yougovs siffror. Det är Sentio, som vanligtvis ger ännu högre siffror till SD, som media brukar förtiga.

Skulle övriga media faktiskt förtiga detta bör man nog fråga sig om foliehattarna i tråden trots allt har rätt.
Jag kanske mindes fel om yg-rapporteringen.

Vilket även bekräftas nu. Här är nämligen AB:s rapportering: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21279957.ab, nyss

(AB lyfter inte fram att det är en självrekryterad panel)
Senast redigerad av Madagascar 2015-08-20 kl. 00:27.
2015-08-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article21279957.ab

"– Då är det inte det minsta konstigt att SD seglar upp och blir stora. Det intressanta här är egentligen inte SD. De har hamnat här på grund av de andra partiernas agerande och inte på sin egen politik. De har helt enkelt inte så mycket att komma med. Men att Socialdemokraterna som historiskt sett inte varit så liberala i den här frågan agerar så här är intressant. Det är politiskt självmord, säger Karl Loxbo."
Det där är bara en jävla massa bullshit han kommer med. Folk är inte dumma, självklart är Sverigedemokraternas invandringspolitik anledningen, kombinerat med övriga politikers arrogans. Bitter artikel.
2015-08-20, 00:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det här är förstås en bra siffra för SD men Decemberpartiet har fortfarande en förkrossande majoritet med 75%. Sverige är ju numera ett tvåpartisystem så SD kommer inte långt med ynka 25%.
2015-08-20, 00:27
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har helt rätt. Bland etniskt skånska män talar vi nog närmare 50% i dagsläget.
Vi hälsar på varandra med högburet huvud imorgon. Låt denna diskreta hövlighet bli vårt signum.
Vilket pekar mot att etniskt skånska män är smartare än stockholmare som fru Batra kanske säger.
2015-08-20, 00:27
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det här är förstås en bra siffra för SD men Decemberpartiet har fortfarande en förkrossande majoritet med 75%. Sverige är ju numera ett tvåpartisystem så SD kommer inte långt med ynka 25%.

Om inte de andra partierna vaknar nu kommer det spåra ur fullständigt. Egen majoritet är bara en tidsfråga i sådana fall.
2015-08-20, 00:30
Medlem
Är det någon som reagerar på att SD har dubblerats på bara 11 månader??? Historiskt!!!
2015-08-20, 00:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag kanske mindes fel om yg-rapporteringen.

Vilket även bekräftas nu. Här är nämligen AB:s rapportering: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21279957.ab, nyss

(AB lyfter inte fram att det är en självrekryterad panel)

OK. Då är det foliehatt av som gäller. Ska bli intressant att se vad som står på ledarsidorna om några timmar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in