Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Lite sektvibbar över det tänket.

Det bekräftar ju bara
CrispyKreems jämförelse mellan radikalfeministerna och SD:s "hårda kärna". Båda grupperna har en
berättelse i vilken allt som händer ska knölas in, om så behövs med skohorn, spett och gummiklubba.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Sd har nog 17-18 % just nu därför att det mellan min tumme och pekfinger finns mer känsla för opinionsläget än hos den samlade expertkåren. Men i deras fall är det mest en fråga om vad de vill och inte vill.
Jag tror också att 17-18% är en rimlig skattning. Men jag tror inte att Sifo fuskar bara för att de ligger under den siffran. I telefonintervjuer - som Sifo använder - är skämsfaktorn fortfarande stor. Till detta kommer Aschbergeffekten.
De systematiska skillnader som finns mellan olika institut speglar nog snarare skillander i metodiken än politiska direktiv från beställarna.
Man kan iofs vikta om en undersökning om man tror att det finns systematiska fel, men som
CrispyKreem påpekade ovan är seriösa statistiker försiktiga med det, så att det inte bara blir luft i undersökningen och signalen från rådata försvinner.