Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej lägg ner larvigheterna med att kalla rena självklarheter för spekulation.
Du är direkt märkligt. För det första har vi tydligt påpekat att det är just självklarheter. Det har ingen dolt, och det är väldigt oklart varför det tar dig och dina vänner X antal sidor att köpa självklarheter. Nu när du är med på att det är självklarheter förstår du också själv hur frustrerande det blir för andra i tråden att ni är så extremt känslostyrda att ni inte vill ta emot självklarheter, i det här fallet från rutig.
Citat:
Så vad är egentligen din poäng med att folk inte har något emot att tjäna pengar?
Att vi får en prissättning baserad i spekulation. Jag vill återigen förtydliga att det är självklarheter, så det inte tar X antal sidor att acceptera denna gång.
Det är heller ingen hemlighet för seriösa aktörer på marknaden. Det är, som sagt, därför psykologi är vedertaget för att analysera prisutveckling. Det är inte för att folk i olika tider kan få för sig att kanske eller kanske inte skaffa ett tak över huvudet så de inte fryser ihjäl på vintern.
En viktig poäng i ledet för att komma fram till att både du och dina två vänner är så märkliga är att ni har alla tre poängterat - under egen argumentation - att folk inte bryr sig så mycket om de betalar några 100k extra köpeskilling.
Vi har möjligen ännu inte helt lyckats förklara för er varför köpeskilling är så avgörande för att analysera topic, men med tanke på att ni sällan eller aldrig håller med i era egna argument är jag inte helt trygg i att det kommer räcka speciellt långt även om det inträffar. Det vore annars en sista pusselbit.
Citat:
Den ena definitionen är mer larvig än den andra och luktar bara unket kommunistiskt tänk.
Ytterligare en återkommande märklighet. Nu vet jag att du vill använda "kommunist" som ett skällsord snarare än ideologi, men ideologiskt är det snarare du och, mycket mer än du, dina två vänner i tråden som ideligen kommer med kommunistiska föreställningar.
Du får alltså välja ett annat skällsord om du vill skälla. Du hittar nämligen ingen längre ifrån just kommunism än mig i det här sällskapet, speciellt inte i det här ämnet. Jag tycker faktiskt folk får (jag inte känner) får göra vad de vill och sedan frysa ihjäl på gatan om de i hybris lever över sin produktionsförmåga och råkar skita på sig med andras pengar. Jag bryr mig exakt lika lite om de vinner på lotteriet som om de förlorar. Inte ens öga mot öga har jag lust att hjälpa dem.