2015-08-19, 22:52
Medlem
JerrysModevisnings avatar
INGEN har med logiska argument kunnat visa upp en motbild mot SDs huvudfrågor, därför sker detta.

INGEN har argumenterat på ett trovärdigt sätt för svenska folket om varför DÖ är något bra och nödvändigt.

AKB är en nickedocka som ältar samma sak om och om igen och Löfvén försöker framstå som han är varm i kostymen och ska bli en ny beundransvärd socialdemokrat. Svagheten och inkompetensen lyser dock igenom, ibland undrar man faktiskt om vår statsministers tal och tänk fungerar unisont...

I tider som dessa seglar så en joker som Åkesson fram och har i princip öppet mål.

Hurra för Sveriges största parti!
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-08-19 kl. 22:59.
2015-08-19, 22:53
Medlem
Nu är frågan hur Arnstad fick reda på den här nyheten innan alla andra. Min favorithypotes är att den korpulenta herren har blivit tillfrågad att medverka i TV4 nyhetsmorgon eller SVTs morgonsoffa för att expertspy galla på SD.

Vad tror panelen?
2015-08-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Vi får hoppas att våra sk journalister sköter sitt arbete imorgon. Hade ju varit oerhört intressant med någon kommentarer från övriga partiledare, framförallt från Löfven. Hade ju varit passande att fråga herr stadsministern om han står fast vid att sd är ett fascistiskt parti, jäklar vad han hade fått slingra sig då. Inte en chans att han törs reta upp denna folkrörelse längre. Nu blir det till att krypa i stoftet om han inte vill fortsätta hissen ner mot avgrunden.

Löfven kommer säga att valdagen är det enda rätta att gå efter.
Medlem
freeriderXIIs avatar
Även om flera partier anpassar sin politik efter SD så tror jag ändå inte att folk litar på dem (minns Folkpartiets språktest 2002) de kommer rösta på originalet som i ur och skur i många år stått för en mer restriktiv immigrationspolitik.

Ett av få partier som jag tror kommer gå bra och öka de närmaste åren förutom SD är Direktdemokraterna.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-19 kl. 22:57.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Bla. Bla. Bla.
Nu kommer bortförklaringarna.

Kan man vänta sig mer sedvanligt svammel från AKB o co om att vi nu måste "bli bättre på integrationen"?

Väljarna är för f-n inte dumma, de förstår ju att det är Sjupartiets katastrofala migrationspolitik som skapat det sönderslitna Sverige vi har idag.

Krävs nog en rejäl helomvändning från de andra partierna (och det snabbt) om man ens vill ha en chans att någonsin vinna tillbaka de väljare man nu förlorat.

"Klart att var fjärde svensk inte är rasist eller vill slänga ut invandrare, men däremot vill man röra om i grytan och att de andra partierna ska lyssna på deras oro."

Förminskande formulering. Jag tror och hoppas att folket genomskådar media nu, att förtrollningen är bruten, att kritiska massan har nåtts.
2015-08-19, 22:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vi måste i dessa tider även komma ihåg att 74,8% inte uppgav SD i OU.

Lustigkurre ... jag tror inte ens Sahlinskan kommer att kläcka den längre. Haha...

Men får jag höra Löfvén än gång till säga "det finns bara en OU, och det är valresultatet" då går jag upp i limningen. För så stupid kan han väl ändå inte vara?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Vi får hoppas att våra sk journalister sköter sitt arbete imorgon. Hade ju varit oerhört intressant med någon kommentarer från övriga partiledare, framförallt från Löfven. Hade ju varit passande att fråga herr stadsministern om han står fast vid att sd är ett fascistiskt parti, jäklar vad han hade fått slingra sig då. Inte en chans att han törs reta upp denna folkrörelse längre. Nu blir det till att krypa i stoftet om han inte vill fortsätta hissen ner mot avgrunden.

Löfven kommer inte att göra om misstaget att kalla SD för nyfascister. Han har inte råd, de har inte råd, de kommer inte att ha råd senare heller. Särskilt inte när den här typen av opinionssiffror duggar tätt. Sommartalet han höll saknade helt direkta utfall mot SD. Knappast någon slump. Ska bli ett sant nöje att se S dala i opinionen.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffeinCup
Nu är frågan hur Arnstad fick reda på den här nyheten innan alla andra. Min favorithypotes är att den korpulenta herren har blivit tillfrågad att medverka i TV4 nyhetsmorgon eller SVTs morgonsoffa för att expertspy galla på SD.

Vad tror panelen?

Det är absolut troligast att det förhåller sig på det viset. SD blir största parti, och medie-etablissemanget lär bjuda in de allra största/kändaste SD-hatarna till att kommentera.

Eventuellt får Jomshof eller någon komma in sista 5-10 sekunderna i inslaget och säga några ord.
2015-08-19, 22:58
Medlem
Citat:

Vad tror panelen?

Skulle inte bli förvånad. Media har ingen skam i kroppen. Inte heller har dom någon instinkt för självbevarelse. Om Sd kåren blir större så kan folket välja att dumpa aftonbladet t,ex och då går dom under. Dom är marxister, det är självklart. Dom har en agenda, vilket är ett brott. En så stor tidning har ingen rätt att smutskasta partier på det sett dom gjort med SD, varken Sd eller Vänsterpartiet eller Socialdemokraterna.
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Löfven kommer säga att valdagen är det enda rätta att gå efter.

Det hoppas jag verkligen! Det är precis sådana uttalanden som gör att SD kan fortsätta segertåget hela vägen till valdagen. Värre är om Lövet börja tala om SD med respekt, eller Gud förbjude, närmar sig SD.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Vad tror panelen?

Det är vad vi hoppas på! Mer vill ha mer, och SD tackar och bockar om så sker. Själv har jag satt i mig en kopp Mackmyra, så får se om jag hinner upp i tid till morgonsofforna.

Det mest sannolika är väl däremot att man kommer tala med ganska små bokstäver, om man överhuvudtaget nämner undersökningen.
2015-08-19, 22:59
Medlem
MadScientists avatar
Fan, kommer ju inte lyckas somna inatt efter detta besked. Håller tummarna för att det stämmer (vilket det verkar göra enligt den cashade artikeln).

Vågar man gissa att det blir locket på bland övrig media? Eller går ett sånt här bombnedslag verkligen att sopa under mattan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in