2015-08-19, 22:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Min åsikt är att det är främst DÖ som drivit upp SD i denna extrema tillväxtökning så snabbt.
SD är enda oppositionspartiet.

Detta och invandrings/tiggeri-kaoset som DÖ representerar. Jag hoppas bara att de nya siffrorna inte medför att DÖ-skallarna splittras eller byter riktning; det vore det bästa för Sverige om de gör sig helt omöjliga inför folket så att SD kan växa och cementera sin position som enda trovärdiga möjlighet för landets framtid.

Det skall dock bli extremt roligt att se hur pk-iter och skrikvänstern kommer försöka prata bort resultatet. Jag vill har ha en kommentar av Mona Muslim i synnerhet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Vad finns kvar i moderaterna som är värt det? Dom sålde ut sina väljare, och gick in i vänsterregeringen. AKB är en svag ledare. Vad får dig att kunna lita på dom igen?
Det är klart att det krävs extremt mycket till för att de ska bli trovärdiga. Egentligen tycker jag att det är konstigt att inte partiet har imploderat med tanke på hur de har svikit sina väljare. Men om det skulle uppstå en situation där utrymme för tvivel kring deras avsikter att minska strömmen av asylinvandrare till Sverige är lika med noll kan jag tänka mig att rösta på dem. Kulturkonservatism är egentligen ingenting jag har mycket till övers men i nuläget, med DÖs sinnesrubbade företrädare, är SD det bästa för Sverige
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Vad finns kvar i moderaterna som är värt det? Dom sålde ut sina väljare, och gick in i vänsterregeringen. AKB är en svag ledare. Vad får dig att kunna lita på dom igen?

Finns inget kvar, M har bäddat för Reinfeldt och Batra som produkter sedan 80-talet. Varför skulle sådana som passade in i M på 70-talet vända sig dit nu i motgång när de kan gå till Sd där en stark känsla av framgång finns (samt då den lilla detaljen att Sd faktiskt står för sin politik). S har lyckats reducera sig till ett "godhetens" särfrågeparti istället för den allomfattande jättekoloss som de lyckades sälja sig som när det var +40%. Sedan bäddar de för the perfect shitstorm med D.Ö. och total tondövhet gentemot opinionen.
2015-08-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Fantastisk resultat för Sverigedemokraterna om prognoserna inför YouGovs opinionsundersökning i morgon visar sig vara korrekta. Det manar också till ödmjukhet och eftertanke hos alla oss Sverigevänner för att fortsätta den positiva trenden. Det är nämligen alla vi, debattörer, twittrare, universitetskamrater och jobbarkompisar som marknadsför och representerar den ständigt växande Sverigevänliga rörelsen inför nya väljargrupper. Vi tror och bygger vidare på den gemenskapshetskänsla som gjort Sverige till det välfungerande och fridsamma välfärdssamhälle som gjort att vi som folk och nation kommit längre än i princip samtliga övriga länder. Det är också en självbild som svenskar intimt förknippar med bygget Sverige, oavsett om de är moderater eller socialdemokrater

Vi har många flera röster att vinna på att var lyhörda, trevliga och trygga i vårt möte med väljare som ännu inte röstar på oss. Vi får aldrig sänka oss till den skräniga, känslomässiga och arga nivå som de politiskt korrekta mångkulturalistiska åsiktspoliserna befinner sig på. Åtminstone inte om vi vill växa till 30 % i nästa val. Vi sänker oss inte till deras därför att vi är Sverigevänner. Vi är Sverigedemokrater. Vi är svenskar.

Detta var väldigt vackert formulerat och jag håller med om allt.
2015-08-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag bara gissade det i.o.m att det blir ett nytt dygn. Dvs att det släpps kl 00:01

Sedan har andra kommit med andra (och klokare) tankar om när det släpps..
Jag syftade på fysiska papperstidningen.
2015-08-19, 22:47
Medlem
S.Kandals avatar
Vi får hoppas att våra sk journalister sköter sitt arbete imorgon. Hade ju varit oerhört intressant med någon kommentarer från övriga partiledare, framförallt från Löfven. Hade ju varit passande att fråga herr stadsministern om han står fast vid att sd är ett fascistiskt parti, jäklar vad han hade fått slingra sig då. Inte en chans att han törs reta upp denna folkrörelse längre. Nu blir det till att krypa i stoftet om han inte vill fortsätta hissen ner mot avgrunden.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-08-19 kl. 22:49.
2015-08-19, 22:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Bara jag som tycker att det är oseriöst att SD-vänligt media publicerar nyheter om detta redan nu? Har absolut ingenting emot SD eller media som stödjer deras agenda men när folk börjar sprida saker innan det är helt bekräftat sjunker nivån rätt rejält. Denna typ av nyheter har ju inget direkt värde av att man "är först" utan det är viktigare att det man säger stämmer.

All nyhetspublicering handlar väl om avvägningen mellan att vara först och att vara helt säker. I och med att de vanliga "traditionella medierna" (etablissemanget om du så vill) även har en politisk agenda att förminska och förvränga SD's siffror, så ser jag ingen anledning till att alternativ-media ska dansa efter deras pipa.

Om inte Metro med vilje lägger ut falsk information för att skapa kaos, så får man nog betrakta denna nyhet som tämligen säker.
2015-08-19, 22:49
Medlem
Aeriannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Bla. Bla. Bla.
Nu kommer bortförklaringarna.

Kan man vänta sig mer sedvanligt svammel från AKB o co om att vi nu måste "bli bättre på integrationen"?

Min gissning är att det främsta citatet från politiskt håll imorgon, som kommer att upprepas som ett mantra, är att opinionsundersökningar inte är ett valresultat.

De som har egen tankeförmåga förstår att politiker som säger detta egentligen menar "vi struntar blankt i väljarna om inte ett val är omedelbart förestående".
2015-08-19, 22:50
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Min åsikt är att det är främst DÖ som drivit upp SD i denna extrema tillväxtökning så snabbt.
SD är enda oppositionspartiet.
Självklart är detta en konsekvens av DÖ. Jag med många förutsåg nog denna effekten redan i december, att sjuklövern inte gjorde det är ytterligare ett bevis på deras inkompetens och tafatthet.
2015-08-19, 22:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Så är de enda siffrorna vi har sett ännu så länge de från Yougov för SD, S och M eller har vi något mer? Och har vi någon källa nu eller är den nedsläckt tills imorgon?
Medlem
Durgas avatar
"Vi lever i ett homogent land med en homogen befolkning"

När det svänger görs det unisont, inget som förvånar.
Budkavlen har nu gått varvet runt och fördämningarna brister.
Det vilar nu ett tungt ansvar på SD som folket lägger i dess knän,
svik oss inte nu.
Medlem
soucus avatar
Återkommande hashtag i vänstermedias twitterflöde under morgondagen?
#duärintemittopinionsinstitut

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in