2015-08-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
5795]Snyggt jobbat!

[i]I den senaste väljaropinionen från Yougov, utförd på uppdrag av Metro, blir SD Sveriges största parti – för första gången någonsin i en politisk mätning. SD får 25,2 procen
Äckligt vinklat. Att det skulle vara "speciella omständigheter".

Och detta "Att siffrorna i Yougovs mätning skulle hålla i sig till nästa val tror hon inte – men menar att det är troligt att SD skulle kunna bli Sveriges näst största parti."

Varför skulle inte SD bara fortsätta upp... Har de nått sitt "tak" nu igen. Många tak blir det.[/spoiler]

Ok, politisk expert Stina Morian, right. Var det den bästa eller den "bästa" de kunde hitta. Dotter till Marit Paulsen, gift med soc.dem. politiker, före detta ledarskribent (politisk post) på Liberala nyhetsbyrån och före detta ordförande i Liberala studenter samt före detta förbundsombudsman i LUF. Kan en människa blir mer Bagdadbob i relation till denna artikel.

Detta postades för ett tag sedan, vad är problemet som gör att det togs bort?
Senast redigerad av Rundstedt 2015-08-19 kl. 22:29.
2015-08-19, 22:27
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, jag tror jag tar och öppnar mikrobryggeriölen i kylen ikväll faktiskt, känns ju lite tveksamt att börja fira innan jobbet och här finns det ju faktiskt för mycket uppgifter och text som kommit fram från metros egen sida för att det ska vara troligt att det är fake. Vad gäller analysen har det ju rätt i att det råder speciella omständigheter i politiken nu, där de är fel ute är ju snarare i deras tro att omständigheterna (eller effekterna) skulle vara övergående. Juholtkrisen var ju ett exempel på en speciellt omständighet som gav mycket speciella resultat ett tag, och sedan var övergående, men det beror ju på att den situationen hade en helt annan dynamik.

Den här exempellösa tillväxten för Sverigedemokraterna beror ju snarare på att medvetenheten sprids i samhället om underliggande långvariga negativa trender, plus att tillväxten av antalet sympatisörer i sig gett både en normalisering och en kaskadeffekt i acceptansen och kritiken mot etablissemanget. Det är klart att IKEA-morden och tunnelbanaskandalen är speciella omständigheter, men de fungerar ju inte som tillfälliga störningar i opinionskurvan, utan snarare som en form av facilterande händelser som tillfälligt ger ökningar i takten som proppen går ur och det läcker ut nya förbannade sympatisörer till SD som känner sig gruvligt svikna av etablissemanget som sitter rullar tummarna medan landet brinner. Utan dessa kanske trenden gått långsammare, inget annat.
2015-08-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Detta postades för ett tag sedan, vad är problemet som gör att det togs bort?

Man får ej citera hela artiklar. Det går bra med lite citat.

Först kom Sentio och sa att SD var 2:a största parti. Journalisterna hittade på lögner om att Sentio inte var trovärdig.

Nu säger Yougov att SD är största parti. Kommer journalisterna köra med samma lögner igen? Kanske har de lärt sig efter IKEA-morden att det kanske är bättre att säga sanningen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det stämmer. Och det räcker att SD får 33,4% för att kunna få igenom sin budget. För att klå SD i sådant fall måste de övriga sju komma överens om att rösta på en gemensam budget. Lär inte bli populärt för deras väljare.

Fast det gäller ju först efter nästa val. Att SD är störst i OU idag ändrar inte deras 12,9% från 2014.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Ja Skål ta mig fan.

Enda smolket i bägaren är att M fortfarande har över 20 %.
Men nästa månad lär M garanterat vara under 20% och SD runt 28%
känns det bättre nu?
2015-08-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Men nästa månad lär M garanterat vara under 20% och SD runt 28%
känns det bättre nu?

M kommer garanterat börja komma med SD-liknande förslag för att minska minskningen. De är ej trovärdiga dock. De satt vid makten i 8 år och förstörde Sverige. De ville stoppa tiggeriet, men när SD la in samma förslag dagen efter så röstade M mot sitt egna förslag för att det var SD som la fram det. Jävla spån som förtjänar att åka ur riksdagen.
2015-08-19, 22:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Fast det gäller ju först efter nästa val. Att SD är störst i OU idag ändrar inte deras 12,9% från 2014.

Nej inte i mandatfördelningen i riksdagen än. Men jag lovar dig att det både handsvettas och ryggsvettas ymnigt nu på Sveavägen 68. Det has omåttliga mängder panik i 7K-lägret nu, det här sätter press på dom andra. Dom är ju samtidigt låsta i sina "taktiserade" DÖ-positioner där dom inte KAN lyssna på väljarna utan att frångå sin egen överrenskommelse.

They're stuck between a rock and a hard place. Makten måste förtjänas att ges från folket, inte skyddas med tvivelaktiga överrenskommelser av förvuxna barn i vuxensandlådor.

Decemberöverenskommelsen visade sig vara en magnifik dikeskörning.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-08-19 kl. 22:37.
2015-08-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det skulle bara bevisa att SD har rätt och locka mer att rösta på SD. Om moderaterna kommer med förslaget så ser folk att dom går inte att lita på, dom gör det bara för att desperat inte tappa andra platsen till SD.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå tillbaka till moderaterna om de tänker om i invandringspolitiken.
2015-08-19, 22:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
M kommer garanterat börja komma med SD-liknande förslag för att minska minskningen. De är ej trovärdiga dock. De satt vid makten i 8 år och förstörde Sverige. De ville stoppa tiggeriet, men när SD la in samma förslag dagen efter så röstade M mot sitt egna förslag för att det var SD som la fram det. Jävla spån som förtjänar att åka ur riksdagen.
Nej, det blir alltid halvmesyrer och de gör bort sig fett. DÖ-partierna är körda. Så är det bara. Verkligheten äter upp dem. Så går det när man ljuger och mörkar för mycket. Till slut tror man själv på det.
2015-08-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå tillbaka till moderaterna om de tänker om i invandringspolitiken.

Vad finns kvar i moderaterna som är värt det? Dom sålde ut sina väljare, och gick in i vänsterregeringen. AKB är en svag ledare. Vad får dig att kunna lita på dom igen?
2015-08-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Min herre behar skämta. Alliansen har tillsammans med de rödgröna jämnat Sveriges välfärd med marken genom den största och mest destruktiva invandringen vårt land någonsin erfarit.

Även om vi stoppar all invandring från tredje världen nu med detsamma kommer det ta decennier att bygga upp samhället - om vi inte redan nått en point of no return.
2015-08-19, 22:36
Medlem
Min åsikt är att det är främst DÖ som drivit upp SD i denna extrema tillväxtökning så snabbt.
SD är enda oppositionspartiet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in