Citat:
Ursprungligen postat av
FreedomDeep
För de flesta deltagare torde detta handla mer om ett försök att få stopp på tortyren och sprida kunskap än att spå på rykten och rädslor.
Torde det göra det? Jag skulle nog tvärtom vilja påstå att det är ett antal namn som ofta återkommer som föreläsare och författare i ämnet, dvs att de troligen mer eller mindre livnär sig på detta.
Tittar man på talarlistan för 2014 och 2015 så återkommer till exempel alla dessa:
Henning Witte, Sweden
Mojmír Babáček, Czech Republic
Ewa and Janusz, Poland
Béatrice El Bexe, France
Lisa Krylova, Russia
Paolo Dorigo, Italy
Peter Mooring, The Netherlands
Raunbi Kilde hade säkert återkommit också om det inte vore för att hon avlidit. Jag gillar inte att prata illa om döda men det är jag rätt övertygad om...
Citat:
Tortyr förekommer, likaså tortyroffer. Ofta är det svårt att föreställa sig hur det är att vara utsatt om man inte är det själv, antar jag.
Ingen har väl nekat till att det finns tortyr? Det jag ifrågasätter är hur vanligt det är att okända människor torterar random folk ute på stan i årtionden helt utan anledning, helt utan att framföra sitt budskap, helt utan att ge sig till känna och helt utan att det lämnar några fysiska spår...