2015-08-19, 21:25
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant att se att mitt "fynd" nu redan finns på twitter.

Jag undrar hur infoutbytet generellt brukar röra sig. Från FB till twitter eller tvärtom?

Såg också ditt nick på Twitter precis, typ
"Enligt Madagascar på Flashback som googlar sökord på Metro blir siffrorna SD: 25,2..."
2015-08-19, 21:26
Medlem
Busstations avatar
Kommer yougov framföras som en osäker och oseriös källa tro?
Medlem
trickydicks avatar
Om SD är det störta partiet vid ett val, då skall väl talmannen fråga SD om dom vill bilda regering, och sedan är det upp till SD att dom får stöd för sin budget. Eller har jag missat någon?
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Avpixlat skämmer däremot ut sig som skriver att det är en mörkning. De borde kunna ha tålamod nog att åtminstone vänta till imorgon.

Måste hålla med dig där. Att misstro massmedia är i sig inget konstigt men de borde ha förståelse för att det kan bli fel ibland. Allt är inte en konspiration.
Medlem
S.Kandals avatar
Känns som julafton, midsommar och vm-guld samtidigt. Det kommer bli oerhört svårt att somna ikväll, kanske stannar uppe och myser framför datorn. Lär bli mycket spännande läsning framöver.

Tror faktiskt denna nyhet kommer att bli tämligen stor imorgon, det är liksom dags att ta sd på riktigt riktigt allvar och media kan inte stillasittande tiga ihjäl denna bomb.

Eventuellt kan trolig spekulerad nyhet från Moderaterna i denna tråd dra ner nyhetsutrymmet något. Lär väl inte vara en slump direkt om den dyker upp just vid detta historiska ögonblick.

Stort grattis till alla sverigevänner!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Avpixlat skämmer däremot ut sig som skriver att det är en mörkning. De borde kunna ha tålamod nog att åtminstone vänta till imorgon.

Ja, det är tråkigt att avpixlat är en sån skräpsida. Nu har jag inte kollat så mycket på övriga, men det hade varit bra med lite seriösare alternativ än avpixlat
2015-08-19, 21:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Och SD har detta som senaste inlägg på sin Facebook (9 timmar sedan) :

Den ohållbara invandringspolitiken fortsätter att dränera våra gemensamma resurser. Sverigedemokraterna satsar istället på att få en skola i världsklass, ett fungerande försvar och ett rättsväsende som kan garantera trygghet i samhället.

Amen på det, tycker numera en ganska stor del av det svenska folket.
2015-08-19, 21:27
Medlem
Jag vet att det bara är en opinionsundersökning....men helvete vad glad jag är. Alla dom mörka åren sedan 2010 har man vart i minoritet och hatad av alla.....fan vad stolt jag är över er Sverigevänner! Vilken jävla resa. Från 5% upp till 25% och största partiet i mätningarna.
2015-08-19, 21:28
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Ja, av motståndarna. Däremot publiceras Yougov som bekant i Metro och inte via Samtiden/NyheterIdag, vilket lär göra det lättare för folk att "dela" artikeln utan att bli ifrågasatta eller få den klassiska "rasistiska sidor du inte ska besöka"-stämpeln på sig.
Senast redigerad av Qwertyz 2015-08-19 kl. 21:30.
2015-08-19, 21:28
Medlem
Tompeliciouss avatar
Om detta stämmer vilket det borde så är det en helt fantastisk nyhet! En OU som publiceras i en tidning som har 1.3 miljoner läsare dagligen visar att SD är största parti! Förstår ni hur många som potentiellt nås av en sådan nyhet, på sociala medier och skvaller. Jag vet iaf vad jag ska prata om när jag träffar kompisgänget där INGEN är sverigevän.

Fortsätt sprida budskapet nu sverigevänner, det är allas vårt ansvar!

Kan dock inte fira helt innan jag sett mätningen i print, blir en nervös väntan till imorgon!
2015-08-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Troligtvis blir det något liknande som de gjorde mot Sentio. "Det är ju en Internetundersökning och då är det inte tillförlitligt" osv. Trots bevis på motsatsen så fortsätter journalisterna att ljuga för sina läsare. Och de undrar varför ingen gillar journalister i Sverige.
2015-08-19, 21:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Server Too Busy
Sorry - the server is currently too busy to handle your request. Please try again in a while.

Säger metro.se nu på länken till den borttagna artikeln. Jag sökte också på "yougov" på metros sida och en artikel-teaser finns i sökresultaten. Så artikeln har funnits.

Nu tycker webbservern att det blev lite jobbigt dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in