2015-08-19, 21:20
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Skål Madagascar, och alla andra Sverigevänner

Största parti 25.2%
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Varför så blygsam? Min gissning
SD +25%
S 23,5%
M 20,5%

Sedan läste jag lite till och såg detta:

Hehe jo man tackar Samtidigt står Migrationsverkets GD och Dvärgen Morgan Johansson från S och fjantar om "utmaningar" i Aktuellt om "ensamkommande unga vuxna som slänger sina pass och betraktas som barn". De får vakna med 25.2 % i morgon och gråta om hur de avvecklar sig själva
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Har försökt fiska fram allt från artikeln jag har kunnat:

"Yougov: Nu är SD Sveriges största parti
I den senaste väljaropinionen från Yougov, utförd på uppdrag av Metro, blir SD Sveriges största parti – för första gången någonsin i en politisk mätning. SD får 25,2 procent medan Socialdemokraterna hamnar på 23,4 procent och Moderaterna 21,0 procent, visar Yougovs undersökning. Sammanlagt har 1 527 intervjuer genomförts via Yougovs självrekryterade onlinepanel med män och kvinnor 18-74 år. Sören Holmberg är professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. – Det här är inte..."

... val tror hon inte – men menar att det är troligt att SD skulle kunna bli Sveriges näst största parti. – Det är ett kapitalt misslyckade från både S och M. Det är en...
2015-08-19, 21:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Justja, det har du helt rätt i. Men visst är det som VitruvianskeMannen säger cirka hundra år sedan något annat parti blev större än S i ett val? Nu är ju inte det här ett val som SD fått 25,2% i, men ändå. Att kunna säga att "vi är nu största parti" måste kännas som en riktig jäkla käftsmäll för sossar.

Ja, jag ber om ursäkt för min post tidigare som var fel. Moderaterna har legat på drygt 30% så sent som 2010. Men de har aldrig blivit större än S i ett val. Och Moderaterna har varit större än S i några undersökningar runt 2010.
2015-08-19, 21:22
Medlem
trickydicks avatar
25,2% är ett fantastiskt resultat Men är inte Yougov självrekryterande? Och denna nyhet kommer att förtigas av all MSM-media av den anledningen. Så var det ju med Sentio.

MSM litar ju bara på Sifo, och det lär dröja innan dom visar så fina siffror.
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Borde inte Metro lägga upp artikeln igen? Skadan är ju redan skedd så att säga.

Den var aldrig upplagd - all info kommer från sökningar av "YouGov", "Moderaterna", "Socialdemokraterna" etc från Metros hemsida där av någon anledning den opublicerade artikeln kommer fram i sökningen.

Hela artikeln kommer upp någon gång under natten, samt i pappersupplagan av Metro imorgon. Det är ingen konspiration, bara att Metro har värdelösa IT-tekniker.
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
Skål Madagascar, och alla andra Sverigevänner

Största parti 25.2%

Skål!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Justja, det har du helt rätt i. Men visst är det som VitruvianskeMannen säger cirka hundra år sedan något annat parti blev större än S i ett val? Nu är ju inte det här ett val som SD fått 25,2% i, men ändå. Att kunna säga att "vi är nu största parti" måste kännas som en riktig jäkla käftsmäll för sossar.
Ganska så precis 100 år sen - i Andrakammarvalet 1914 (som det hette då) fick "Allmänna valmansförbundet" (dåvarande Folkpartiet) 37,7% mot Socialdemokraternas 30,1%

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Resultat_i_val_till_Sveriges_riksdag

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det där stämmer inte, M fick 30 procent i valet 2010.
Även då var S större. M hade 30,1% och S 30,7%,
2015-08-19, 21:23
Medlem
Storalfs avatar
3500 läsare inne på avpixlat, artikeln har redan fått en enorm spridning. Ingen idé att Metro håller på den till imorgon.
2015-08-19, 21:23
Medlem
Scherings avatar
Ytterligare en pusselbit:

Citat:
Yougov: Nu är SD Sveriges största parti

2015-08-19 15:30 ... vi haft mycket diskussion kring de senaste veckorna med ett antal otäcka mordfall som i bland visat sig ha involvering av flykting- och invandringsfrågan, säger Sören...
2015-08-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant att se att mitt "fynd" nu redan finns på twitter.

Jag undrar hur infoutbytet generellt brukar röra sig. Från FB till twitter eller tvärtom?

Bra jobbat där Madagascar! Stående applåder...

Grattis Sverigevänner. Vad var det nu JÅ sa i Almedalen. Vi KOMMER bli största parti. Vad svarade MSM. JÅ har hybris.
2015-08-19, 21:24
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
3500 läsare inne på avpixlat, artikeln har redan fått en enorm spridning. Ingen idé att Metro håller på den till imorgon.

Avpixlat skämmer däremot ut sig som skriver att det är en mörkning. De borde kunna ha tålamod nog att åtminstone vänta till imorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in