Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-19, 16:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag sade att de kontrollerar delar av den inte en majoritet.
2015-08-19, 16:14
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur tänker du nu, geniet?

Att USA tar en större hand gällande oljan... hjälper Fader Vlad? Hur?

Omvärlden består av Saudiarabien, Israel, Syrien och Iran. De två första är med på taget. De två sistnämnda skiter man i.
Två helt olika frågor.
1. Hur tror du omvärlden hade agerat om USA invaderar andra suveräna stater pga av deras naturtillgångar och sedan sälja det till tex exxon? Hur motiverade tror du soldaterna blir av sådana krig?

2. Jag gissar på att du tycker om Putin?( har inget med förra frågan att göra)
2015-08-19, 16:18
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag sade att de kontrollerar delar av den inte en majoritet.

Och jag säger att det är skitsnack. Ingen skulle köpa olja av IS, ingen med lite självbevarelsedrift.
Tänk efter lite istället för att köpa allt som sägs.
2015-08-19, 16:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag pratade inte om huruvida de säljer den jag pratade om att de kontrollerar en del oljefält bl.a. runt Mosul.

Men visst en del smugglas till, genom Turkiet och en del till Jordanien.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-19 kl. 16:31.
2015-08-19, 17:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump har ju kommit ut med detaljer rörande den legala och illegala immigrationen skall bli intressant att se hans utrikespolitiska program. Även om man som president givetvis inte kan avslöja allt i förtid hur man skall agera.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-19 kl. 17:14.
2015-08-19, 17:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Aldrig hatat en presidentkandidat så mycket som jag hatar Donald Trump. Vilken helvetes jävla idiot och clown. Tur nog har han noll chans att vinna nånting, halva partiet ogillar honom, två tredjedelar av väljarna, 60% i Republikanerna skulle aldrig rösta på honom och 20% av republikanerna aldrig stödja honom. Därtill hans arrogans och narcissistiska personlighetsstörning, hur kan man orka det i en offentlig person.

Jag tror nästan han är en plant för att se till att Hillary Clinton vinner.
Ni sverigedemokrater måste sluta näthata amerikaner och acceptera att det finns länder som saknar fascistoida presidentkandidater av Åkessontyp med rötterna i den skånska lantbruksnazismen och Spandaus masugnar där miljontals förintades.

Trump representerar amerikansk demokrati när den är som bäst.

Acceptera det!

Han är en av de få som har stake nog att starta ett världskrig mot Ryssland i Ukrainafrågan.
2015-08-19, 17:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Han är en av de få som har stake nog att starta ett världskrig mot Ryssland i Ukrainafrågan.

Bara för sakens skull.., han skiter i Ukraina. Säger att han skulle komma bra överens med Putin. Sök o läs !
2015-08-19, 17:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Förutom att han har sagt att han skiter i Ukraina och anser att EU ska ta hand om allt istället.

Nej, om Trump blir president så lär vi nog riskera och se ett isolerat USA som eventuellt blir en oviktig "spelare" inom Nato och FN då landet gör likt Nordkorea och stänger ute allt annat.
2015-08-19, 17:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Han har sagt att han vill att Tyskland och resten av EU skall ta ledningen i Ukrainakrisen.
USA kan inte alltid ta huvudansvaret tycker han.

Citat:
On Ukraine specifically, Trump said the following: "Ukraine is a problem, but at some point, don't you think that the countries of Europe should be a little bit more involved than they are? We're leading all these fights, and Ukraine is a big problem. Germany is a very rich, powerful country. Germany, economically tremendous power, tremendous, unbelievable, unleashed economic power. Why isn't Germany — do we have to lead every fight? So, Ukraine is a problem, and we should help them, but let Germany and other countries over there that are directly affected — let them work it. We've got enough problems in this country. We have to rebuild our country."
2015-08-19, 17:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Han har sagt att han vill att Tyskland och resten av EU skall ta ledningen i Ukrainakrisen.
USA kan inte alltid ta huvudansvaret tycker han.

Det är just det, EU gör redan så mycket som de kan utan att diktera över alla medlemsnationerna fullt ut samt de europeiska länderna inte vill att hela situationen skall vara ett fullt ut krig vilket är varför man har satt upp sanktioner osv.

Problemet med Trumps uttal är att det går att tolka som att han tänker skita helt i situationen och låta hela Europa sköta problemet, det blir även komplicerat då man måste ha i åtanke att Ukraina är ett medlemsland i NATO, anser Trump att man skall vända sina allierade ryggen och därmed även riskera att kraftigt försvaga NATO?
2015-08-19, 18:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall man kritisera Trump på något område så är det att han är lite för prozionistisk vad gäller Israel.

Själv är jag neutral i kampen mellan israeler och palestinier.

Fast man får se hur han kommer att agera som president, som presidentkandidat finns det vissa som det inte är så bra att stöta sig med.
2015-08-19, 18:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump ligger nu 6 procentenheter efter Hillary i huvudvalet (general election) om de möts. För någon månad sedan var det 16% skillnad. Så det går i rätt riktning för Trump.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-19 kl. 18:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in