2015-08-19, 15:27
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det skulle det förstås inte - däremot om man fick dem fällda borde det rimligen betyda att man har lyckats bevisa att det förekommer...

För att få detta till rätten så krävs utredning, och bevisa vem som hade exakt kunskap om vad, gör det svårare att få alla fällda för var och en utav metoderna men kunskapen hade ökat genom att media skulle ta upp fallet.

Om vi tar barnläkaren som hävdade att hon blev väck stup i kvarten då hon var i cellen och skulle sova så förstår alla att det var jobbigt, men hade det tagits upp om någon med mindre medialt intresse varit föremål för samma behandling?
Senast redigerad av Harfager 2015-08-19 kl. 15:30.
Citera
2015-08-19, 15:34
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
För att få detta till rätten så krävs utredning, och bevisa vem som hade exakt kunskap om vad, gör det svårare att få alla fällda för var och en utav metoderna men kunskapen hade ökat genom att media skulle ta upp fallet.

Om vi tar barnläkaren som hävdade att hon blev väck stup i kvarten då hon var i cellen och skulle sova så förstår alla att det var jobbigt, men hade det tagits upp om någon med mindre medialt intresse varit föremål för samma behandling?

Frågan är hur ser lagen ut om jag för 12 år sedan började trakassera någon med telefon, oljud på nätterna , förföljelse etc och jag lämnade över detta till min kollega för 11 år sedan ( antar att brottet blir preskriberat efter 10 år ) som med min "välsignelse" fortsatte med detta återkommande med sitt gäng under dessa 11 år. Hur blir min sits då straffrättsligt ? Sverige har ingen tortyrlagstiftning så skulle jag då klara mig ?
Citera
2015-08-19, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Media lär knappast ta upp fallet om du inte lyckas få någon fälld - möjligtvis som kuriosa då...

Citat:
Vet inte vad du pratar om men det låter inte som gangstalking utan snarare vanliga trakasserier - fast det verkar ju variera hur ni definierar GS och ingen verkar heller vilja berätta just hur de definierar det vilket förstås gör diskussionen svår (men det här har vi tjatat om så många gånger redan så jag tänker inte ge mig in i det nu igen...)
Citera
2015-08-19, 15:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo med din egen erfarenhet så förstår jag att du bara ser dessa alternativ.

Men hörde och uppfattade bokläsaren rätt ?
Om han inte hörde rätt så har det antagligen inte varit vare sig GS eller TI's inblandade i händelsen. Snarare ett fall för öronläkaren.

Citat:
Vill bokläsaren baktala någon som kan förväntas läsa detta eller dennes bekanta?
På vilket sätt kan man baktala någon genom denna handling?
Om den inte har skett så som bokläsaren påstår så kan ju ingen ta åt sig av beskyllningen.
Och OM det har skett så som bokläsaren påstår så är det ju inte att baktala utan endast att återge.

Citat:
Var bokläsaren drogad vid tillfället ?
Mycket möjligt - det verkar vara vanligt med drogintag hos folk som tror sig vara utsatta för GS.

Citat:
Finns flera frågor man kan motfråga.

Jag tycker det är olyckligt att man börjat ta med maind control i detta då även om vissa klick ljud gick att höra 1974 från radar anläggningar så kan jag inte säga om det existerar eller inte.

Likadant med chemitrails, jag vet att det kan ta 3 år för partiklar spridda på ca 12000 meters höjd att nå marken , men visst vore det ett förutseende sätt att sprida ett biologiskt vapen om det gick att styra när dessa skulle vakna men nu då tanken är född så borde små luft prover tas in då och då för att lugna detta som sprids på nätet då en massa människor kan tro och sia om detta . Jag har alltid sätt kondensstrimmorna och tänker ju inte vapen i första hand men det skulle gå så jag håller tyst om det.
Japp, ut och prova på bara - ingen annan av de som påstår sig tro på chemtrails verkar det minsta motiverad att bevisa sina teorier så det vore nog bra om du tar initiativet. Kontakta t.ex. Stockholms Universitet och hör efter om du kan få hyra in dig / använda deras Lidar på AlbaNova. Tror även SMHI samt Lunds universitet har lidar - och Esrange om jag inte missminner mig.
Citera
2015-08-19, 16:02
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Media lär knappast ta upp fallet om du inte lyckas få någon fälld - möjligtvis som kuriosa då...

Vet inte vad du pratar om men det låter inte som gangstalking utan snarare vanliga trakasserier - fast det verkar ju variera hur ni definierar GS och ingen verkar heller vilja berätta just hur de definierar det vilket förstås gör diskussionen svår (men det här har vi tjatat om så många gånger redan så jag tänker inte ge mig in i det nu igen...)

GS med maind controll är inget jag upplevt men jag har blivit utsatt för förföljelse och det mesta av det andra i Zersetzun.

Jag började dokumenterade detta efter en tid och skrev ned även vilka de började med. Jag kunde inte genast gå ut med detta utan var tvungen och vänta av vissa orsaker.

Så jag har i "lugn och ro" sätt hört och upplevt dessa under åren och vad de gjort och förstår mycket väl att jag måste ta ligan från början och inte börja rabbla händelser från slutet.

Om man får panik, blir arg direkt och börjar tolka för snabbt så förstår jag att vissa trampar igenom och möjligen ger sig på någon stackare som läser en bok, därför är det viktigt att detta kommer ut och att folk om de märker detta tänker att dokumentera är viktigaste de kan göra oavsett om det är en misstänkt våldtäktsman som börjar gå efter någon från bussen eller en olaglig massiv övervakning av skilda skäl.

Detta är för djävligt och måste bringas klarhet i.
Citera
2015-08-19, 16:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
GS med maind controll är inget jag upplevt men jag har blivit utsatt för förföljelse och det mesta av det andra i Zersetzun.

Jag började dokumenterade detta efter en tid och skrev ned även vilka de började med. Jag kunde inte genast gå ut med detta utan var tvungen och vänta av vissa orsaker.

Så jag har i "lugn och ro" sätt hört och upplevt dessa under åren och vad de gjort och förstår mycket väl att jag måste ta ligan från början och inte börja rabbla händelser från slutet.

Om man får panik, blir arg direkt och börjar tolka för snabbt så förstår jag att vissa trampar igenom och möjligen ger sig på någon stackare som läser en bok, därför är det viktigt att detta kommer ut och att folk om de märker detta tänker att dokumentera är viktigaste de kan göra oavsett om det är en misstänkt våldtäktsman som börjar gå efter någon från bussen eller en olaglig massiv övervakning av skilda skäl.

Detta är för djävligt och måste bringas klarhet i.

Ja du brukar skriva det, men du lägger aldrig fram dina bevis och du verkar inte komma loss med ditt åtal heller - du fortsätter bara att påstå at du har dokumenterat det hela.. När kan vi förvänta oss lite mer fakta, bevis, åtal, resultat...?
Citera
2015-08-19, 16:15
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ja du brukar skriva det, men du lägger aldrig fram dina bevis och du verkar inte komma loss med ditt åtal heller - du fortsätter bara att påstå at du har dokumenterat det hela.. När kan vi förvänta oss lite mer fakta, bevis, åtal, resultat...?

Jag har vittnat här om några händelser , resten vill jag ta med en jurist som jag tidigare sagt men då epost tydligen är vanligt att dessa GS snor/förvanskar så vet jag inte om dessa kommer fram till dem jag sänt dem till.

Eller så sitter några dagarna i ända och pratar om mindcontrol etc så att jurister flyr direkt om de ser minsta lilla avancerade förföljelse....

Att författa ett sådant mejl av en illvillig och spamma jurist/advokat byråer med kan nog hända att någon gör , svårt att vet var det felar....
Citera
2015-08-19, 16:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har vittnat här om några händelser , resten vill jag ta med en jurist som jag tidigare sagt men då epost tydligen är vanligt att dessa GS snor/förvanskar så vet jag inte om dessa kommer fram till dem jag sänt dem till.

Eller så sitter några dagarna i ända och pratar om mindcontrol etc så att jurister flyr direkt om de ser minsta lilla avancerade förföljelse....

Att författa ett sådant mejl av en illvillig och spamma jurist/advokat byråer med kan nog hända att någon gör , svårt att vet var det felar....

Har du provat att skicka ett brev?
Har du provat att gå och prata med en advokat?
Har du ens polisanmält?
Citera
2015-08-19, 16:21
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Har du provat att skicka ett brev?
Har du provat att gå och prata med en advokat?
Har du ens polisanmält?

Nej
Nej

Ja ,delvis
Citera
2015-08-19, 21:09
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Om vi säger så här, mina förutfattade och skattade åsikter är:

1. Hon behövde något annat än alkohol.
2. Jag pratade ej i telefon.
3. Jag satt och läste i en bok.
4. ???

En fråga av nyfikenhet , brukar du ta bussen därifrån och då oftast läsa en bok medan du väntar ?
Citera
2015-08-19, 21:19
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Ja det är strongt att de bara orkar, funderar du på att åka dit själv?

Står över att besvara den frågan (mer än så här).
Citera
2015-08-19, 21:27
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jodå, det ordnas liknande event titt som tätt...

TI MEETING - UTRECHT, NETHERLANDS, 2 MAY 2015, 12:00-17:30
TI MEETING - ERFURT, GERMANY, 16 MAY 2015, 12:00-17:30
TI SKYPE CONFERENCE CALLS, EVERY FIRST THURSDAY OF THE MONTH, 21:00 CET
http://www.stopeg.com/timeetings.htm?et=1434440094

Här ordnas mer telefonkonferenser: http://osinformers.lefora.com/forums/2451947/OSI-Conference-Calls/OSI-Conference-Calls#.VdOoRlzzq9Y
https://www.facebook.com/OrganizedStalkingInformers/posts/299480140154950

Liknande konferenser växer inte på träd. Detta är en möjlighet för utsatta från hela världen att bli tagna på allvar; att träffa människor i samma svåra situation, möjlighet att vittna om övergrepp, diskutera lösningar, tala själv inför deltagarna och lyssna på diverse kunniga föreläsare etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in