2015-06-08, 23:26
Medlem
Kolportorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerleken
Någon som skulle kunna ladda upp FUP här igen? Det går inte att öppna dom gamla länkarna i tråden
FUP, del 1
FUP, del 2
FUP, del 3
Utskrift av larmsamtal
Citera
2015-08-19, 10:13
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21276004.ab

"Hennes syster mördades av sin pojkvän, kallad Skara-kannibalen, för snart fem år sedan.

I dag har han permission varje vecka.

– Det gör mig väldigt arg att han som gjort något så sjukt kan röra sig fritt, säger Britt Christensen."
Citera
2015-08-19, 10:23
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21276004.ab

"Hennes syster mördades av sin pojkvän, kallad Skara-kannibalen, för snart fem år sedan.

I dag har han permission varje vecka.

– Det gör mig väldigt arg att han som gjort något så sjukt kan röra sig fritt, säger Britt Christensen."

Bland de sjukaste morden vi haft i Sverige på senare tid.
Citera
2015-08-19, 11:36
Medlem
Koyaks avatar
Helt ofattbart att han får permis varje veckan efter bara FEM år.
En sån som honom psyksjuk eller ej ska inte få komma ut alls punkt.
Blir så jävla förbannad på Svenska rättssystemet.....
Citera
2015-08-19, 12:00
Medlem
Malrs avatar
Fan vad lack jag blir på/av Aftonbladets artikels, dels för deras vidriga vinkling av historien men även, trots att jag lider med familjen till offret, deras försök att vrida situationen så att det ska verka som att efter alla varningstecken så kunde de så klart inte ha en jävla aning om att något var allvarligt fel. Det handlar om missbruk och psykisk ohälsa, det är något som folk ska skämmas för och att försöka skaffa sig något sorts empati genom att bara läsa lite kort om vad olika psykiska besvär och sjukdomar har för inverkan på den drabbade människan är ju bara "trams".

Folk verkar tro att det är hur lätt som helst att komma undan med rättpsyk, så är verkligen inte fallet. Du kan inte heller ta en kort tjackpsykos och döda en massa människor och sen landa lite senare och förvänta dig att du kommer slippa fängelse, det fungerar inte så. Folk har så inåt helvete lite jävla uppfattning om vad "allvarlig psykisk störning" kan innebära och är alldeles för lata och utbilda sig själv men man har gärna åsikter, och det är att samla sig i en homogen flock enad i sin ignorans och vägran att försöka informera sig i något främmande för dem. Folk glömmer att vissa sitter inne längre på rättpsyk än de skulle gjort i fängelse. Tycker ni att rättpsyk verkar för bekvämt så är det kanske bekvämt om man jämför med mentalsjukhus från förr, där i princip inte en människa vart frisk.

Jag vet heller inte vad jag tycker om att hänga ut bild på en rättpsykiatrisk patient som gått igenom behandling och till slut verkar vara stabil nog att ha en dags permis i alla fall. Jag vet inte om han i grund och botten är ett jävla kräk också men hur som helst vet nog Aftonbladet att det agerar uppmanande till våld.
Citera
2015-08-19, 12:29
Medlem
Månsans avatar
Släpper man ut landets absolut värsta dåre bevisar det bara ännu en gång att Sverige är förståndsmässigt bankrutt.
Citera
2015-08-19, 12:54
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Släpper man ut landets absolut värsta dåre bevisar det bara ännu en gång att Sverige är förståndsmässigt bankrutt.
Föreslår du att alla "dårar" bör dömas till fängelse istället för rättspsykiatrisk vård eller?
Citera
2015-08-19, 13:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Föreslår du att alla "dårar" bör dömas till fängelse istället för rättspsykiatrisk vård eller?
Livstid på en särskild pyskavdelning på en sluten anstalt vore väl perfa, att en så pass störd individ som Kannibalen kan bli " frisk" tror jag inte en sekund på.
Citera
2015-08-19, 15:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Livstid på en särskild pyskavdelning på en sluten anstalt vore väl perfa, att en så pass störd individ som Kannibalen kan bli " frisk" tror jag inte en sekund på.

Om du menar livstid som i riktig livstid förstår jag inte vad syftet ska vara med psykiatri. Om man inte ämnar nå en rehabilitering och återanpassning till samhället kan man ju lika gärna spara pengarna på psykvården och bara spärra in personen i fråga.
Citera
2015-08-19, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om du menar livstid som i riktig livstid förstår jag inte vad syftet ska vara med psykiatri. Om man inte ämnar nå en rehabilitering och återanpassning till samhället kan man ju lika gärna spara pengarna på psykvården och bara spärra in personen i fråga.

Det går givetvis inte att få den här personen frisk genom tvångsvård.

Det enda rätta är låsa in han resten av livet, men ännu bättre vore att skjuta han rakt av.

Det finns inga friska människor som skulle sakna han. Och han kommer aldrig uträtta något som gör världen bättre.
Citera
2015-08-20, 02:52
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Exakt. Det är fan skrämmande hur många som är så jävla avlägsna från idén att använda sin empati och försöka sätta sig in i en annan människas psyke.

I och för sig är empati är ett tecken på intelligens, att öga mot öga, tand för tand är jättemodern idé med massa studier bakom som visar att det varken hjälper för att förebygga brott och sedan släpps psyksjuka ut eftersom de inte vårdats för sin schizofreni t.ex. Så är det i USA, mentalpatienter blir regelbundet skjutna eller tagna med övervåld pga felaktig träning.

Att så många verkar vilja ha det mer som USA är fan helt otroligt. Vissa verkar vilja skära ned på rehabilitering för fångar och livstid på rättpsyk,trots att patienten troligtvis är helt frisk. Allvarligt talat, det är en av de mest ogenomtänkta mongolida förslagen på någonting någonsin. Psykos och schizofreni är riktigt jävla vidrig terror. Ni har ingen aning om vad ni pratar om, man är rädd för sitt liv och känner att man måste försvara sig med vapen eller något tillhygge, paranoida vanföreställningar, röster, skuggor i vitögat. Upplev den skräcken och rena insikten att göra en preventiv attack. Människor som råkar ut för sånt, och det händer helt nyktra folk också, ska inte behöva sitta resten av sitt liv på rättpsyk eller fängelse fast personen kommit ur psykosen, det ska vara en period efter att man blivit frisk för att se att det inte återfaller.

Ni verkar inte räkna med att ha någon i fängelse eventuellt resten av sitt liv kostar skjortan och de blir antagligen aldrig friska. Vård är mycket mer effektivt, tänk efter lite, folk bildar sina egna dumma slutsatser om saker för att de inte kan ett jävla skit.
Senast redigerad av Malr 2015-08-20 kl. 02:56.
Citera
2015-10-20, 16:57
Medlem
Isakin Jonsson är numera folkbokförd i Västerås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här