Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Vilken läkarsnubbe? Jaha, så om någon mördas med råttgift är det bara att gå runt bland folk i närheten. Den som har kvitto på råttgift är det bara att låsa in.
Du gör ett sidospår av ett resonemang och exempel. Ingen har påstått att det bara är att låsa in folk hur som helst. Frågan handlar i grund och botten om att ett rättsintyg kan binda den häktade till mordet på Lisa även om han nekar till brottet, intyget kan visa att han ljuger, du påstår att ett sådant intyg inte kan göra det med mindre än att den misstänkte har tatuerat in sitt namn på offret har jag för mig. Dessutom så menar du att ett rättsintyg knappast kan vara ett tungt bevis om jag har förstått dig rätt.
Ge dig nu, du är fan värre än en rättshaverist, slicka dina sår, res dig och gå vidare istället för att förpesta tråden med en massa barnsligheter.
Vi vet inte vad åklagaren kommer att få av Rättsmedicinalverket i form av utlåtanden och detaljerad information, dock förstår även den mest korkade, förutom du kanske, att vad innehållet än är så lär det vara tungt, till den misstänktes nackdel eller till hans fördel.