2015-08-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
jag tror på din version också! Det är fel MGM som sitter. Det är någon annan som har fingrarna i syltburken.

Håller med och jag tror att dom börjat förstå det nu, att han ljuger är ingen tvekan och att han städat undan är helt klart men vem skyddar han
2015-08-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Då är det endera den röda Caddyn eller så har bröderna haft en egen bil till. Frågan är om man kan uppfatta en VW Caddy som en kombi? Och den andra bilen som sägs slagit följe med den röda, är det den silverfärgade minibussen tro?

Ja om man t ex efteråt får en fråga gällande vad det är för bil man sett så kan nog minnet svikta... Man ser ju fartdårar då och då men minns nog inte exakt vad de körde för bil om någon frågar flera dagar efter...

Varför åkte man i två bilar? Åkte brorsan och frun i den ena för hon inte ville åka med LH och MGM i den andra? Eller hade de en extrabil för att man tänkte dumpa/elda upp den ena bilen och åka tillbaka med den andra? Var de bröderna som åkte i varsin bil? Eller kan MGM ringt efter hjälp varpå 2 stycken personer åkte för att möta upp MGM?

Om det är boende i närheten som sett bilarna åka snabbt så har de nog sett vems bilar det var. Typ att de såg bilarna och tänkte "jaha där körde X och Y i raketfart som galningar, hoppas de inte får möte".

Man har ju ganska bra koll på vilken bil ens grannar kör och på mindre orter så har man säkert stenkoll på vilken bil som tillhör vem osv.
Senast redigerad av ulvan 2015-08-18 kl. 23:08.
2015-08-18, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Bra sagt! Kunde inte sagt det bättre själv..

DNA är säkrade mot honom och ändå har han inte träffat henne, smuts.

Vi vet ju inte var den misstänkte har avsatt sitt DNA, inte heller på vilket eller vilka föremål som hans DNA har hittats, kanske har Lisa trampat i den misstänktes spottloska, inte omöjligt.

Jag tycker att en annan omständighet i nuläget är mer komprometterande för den misstänkte, spår på Martorp som inte kan förklaras med att han har jobbat på den gården.
2015-08-18, 23:06
Medlem
[quote=cadoro|54395333]Bra sagt! Kunde inte sagt det bättre själv..

DNA är säkrade mot honom och ändå har han inte träffat henne, smuts.[/QUOTE

Han behöver inte ha träffat henne, han kan ha fått en påse med prylar som ska spridas ut för att fördröja söket , han skyddar någon för lön livet ut
2015-08-18, 23:09
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/.../Lite av advokatens pressande (ordvalet) känns som hon surfar på svallvågen av en högaktuell utredning för området.

Efterlyste förut en länk till utredningen som du nämnde även tidigare i dag.
Kan du hjälpa till?
2015-08-18, 23:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Besynnerligt uttalande om inte DNA:t går att förklara, så uppenbarligen har han en förklaring även om åklagaren är skeptisk till den.

Varför måste han ha en förklaring? Det vore inte direkt den första nekande gärningsman som inför de knepigaste bevisen helt enkelt svarat att han inte har någon förklaring till dem och inte förstår hur det kan finnas där och sen fortsätter hävda sin oskuld. Det var väl om jag inte missminner mig t ex vad den gode Kristoffer sa om blodet i hans baklucka till att börja med, innan han lade fram teorier om plantering.

Iofs vore det väl ingen våldsam överraskning om han hävdat något i stil med vad vissa i tråden gjort: Att hela terrängen och alla byggnader i och runt Blomberg och Martorp i princip måste vara så sprängfyllda med hans DNA att det närmast är att förvänta sig att något som t ex slängs ut ur ett bilfönster måste bli kontaminerat med det.
2015-08-18, 23:13
Medlem
MrFolds avatar
[quote=Poppsan|54395491]
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Bra sagt! Kunde inte sagt det bättre själv..

DNA är säkrade mot honom och ändå har han inte träffat henne, smuts.[/QUOTE

Han behöver inte ha träffat henne, han kan ha fått en påse med prylar som ska spridas ut för att fördröja söket , han skyddar någon för lön livet ut

Absolut - det är säkert värt 15-20 år i svenskt högsäkerhetsfängelse borta från fru och barn och stämplad som mördare för att få 20 000 i månaden insatta på ett bankkonto av den onde godsägaren och sen när han gått till sina förfäder av den lika onde sonen.

Varför erkänner han inte förresten om det är så?
2015-08-18, 23:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför måste han ha en förklaring? Det vore inte direkt den första nekande gärningsman som inför de knepigaste bevisen helt enkelt svarat att han inte har någon förklaring till dem och inte förstår hur det kan finnas där och sen fortsätter hävda sin oskuld. Det var väl om jag inte missminner mig t ex vad den gode Kristoffer sa om blodet i hans baklucka till att börja med, innan han lade fram teorier om plantering.

Iofs vore det väl ingen våldsam överraskning om han hävdat något i stil med vad vissa i tråden gjort: Att hela terrängen och alla byggnader i och runt Blomberg och Martorp i princip måste vara så sprängfyllda med hans DNA att det närmast är att förvänta sig att något som t ex slängs ut ur ett bilfönster måste bli kontaminerat med det.
Det är möjligt att han inte har någon förklaring.
2015-08-18, 23:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Detta är varken deckare eller kriminalroman. Detta är verklighet. Att någon har ett kvitto på råttgift hemma är inte mordbevis.
Det är väl klart som fan att inköp av ett potentiellt mordvapen är ett bevis. Ungefär som när den där läkarsnubben sprang runt och satte fyr på grejer. Fanns ju för fan kvitto på det han hade köpt. Bilder också har jag för mig.
2015-08-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Dels att AJ föreslog andra platser att leta på för polisen än sina egna byggnader, att AJ återgav handskfyndet i två helt olika versioner och att AJ har fri tillgång till alla byggnader på sin mark och kan röra sig hur som haver . Att AJ åker och firar midsommar dagarna efter man hittat ett mördat barn i ett av hans hus

Om AJ skulle en potentiell GM, varför är då inte häktad?
2015-08-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Håller med och jag tror att dom börjat förstå det nu, att han ljuger är ingen tvekan och att han städat undan är helt klart men vem skyddar han
Ja någon skyddar han helt klart , tror också han sitter tyst pga att han har blivit lovad pengar livet ut .och som någon poängterade på mitt tidigare inlägg "att Litauerna är lojala" . Ja precis , de är lojala och ställer upp. Pengar är allt för en som är här och jobbar och sliter Men frågan är ju vem är de som sitter på stora summor pengar som i såfall kan betala ut detta . Kanske A ? Kanske hans son?
2015-08-18, 23:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
jag tror på din version också! Det är fel MGM som sitter. Det är någon annan som har fingrarna i syltburken.
Vad är det som får dig att tro att det är fel MGM som sitter häktad? Kan du peka på något konkret?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in