Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Valvakan visade både nationella och lokala resultat. Hade det varit enbart lokala resultat hade Romney fått övervägande majoritet i så fall.

Jag förstår inte.

Det finns många ställen i USA där Romney fick överväldigande majoritet. Men vad spelar det för roll?

Du får vara lite tydligare.
2015-08-18, 19:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det räcker så länge tills andra kandidater börjar hoppa av och de "stora" börjar använda sina pengar. Hur som helst har han varit en katastrof för republikanerna och mer eller mindre förstört den lilla chans gop har att vinna ett nationellt val.
Han har gjort sig till fiende med många grupper. Snart kallar han väl någon för neger också. Det kanske gör honom till republikanernas kandidat men sen är han körd som du säger. Bara det att Trump bråkade med en journalist på Fox helt i onödan... han måste ha seriösa problem. Får en president vara galen?
2015-08-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han har gjort sig till fiende med många grupper. Snart kallar han väl någon för neger också. Det kanske gör honom till republikanernas kandidat men sen är han körd som du säger. Bara det att Trump bråkade med en journalist på Fox helt i onödan... han måste ha seriösa problem. Får en president vara galen?

Precis. Lägga sig ner och blotta halsen vid minsta kontrovers... det är vad amerikanerna längtar efter i en president i dagsläget.

Jag älskar den här tråden. Det är många stjärnskott i den.

Du skriver "många grupper" - men nämner inte en enda. Du är fantastiskt, herr Xelious.
2015-08-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Donald Trump är helt enkelt en idiot. Reagan var rena geniet jämfört med honom.

Reagan var ett geni.
2015-08-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Reagan var ett geni.

Han sörjer fortfarande murens fall. Reagan var en dumming!
2015-08-18, 20:21
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det räcker redan med hur avskydd han är bland latinos som gör det helt omöjligt för han att ha en chans. Det republikanska etablissemanget( fox news, Wall street etc) fattar att om Trump skulle bli GOPs kandidat skulle det bli episkt slakt som skulle sprida sig vidare i de andra valen som är samtidigt som presidentvalet. Det skulle bli en republikansk mardröm.
Det var ganska uppenbart under debatten att fox ville bli av med honom.

Frågan är nog snarare om han förstört den lilla chansen gop hade att vinna?
http://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/16/univision-poll-donald-trump-hispanic-voters
Senast redigerad av Lewis-Black 2015-08-18 kl. 20:28.
2015-08-18, 20:24
Medlem
Citat:
Det räcker redan med hur avskydd han är bland latinos som gör det helt omöjligt för han att ha en chans. Det republikanska etablissemanget( fox news, Wall street etc) fattar att om Trump skulle bli GOPs kandidat skulle det bli episkt slakt som skulle sprida sig vidare i de andra valen som är samtidigt som presidentvalet. Det skulle bli en republikansk mardröm.

Enligt vissa superstjärnor i den här tråden så avgörs det amerikanska presidentvalet i Mexiko!

Obama fick 71% av latinos. Romney 29%. Hade det varit omvänt och allt annat lika så hade Romney fortfarande förlorat. Boom! Lewis är sänkt.

Ja, det var uppenbart att Fox ville bli av med honom. Samma Fox som trodde att McCain var en bra kandidat, samma Fox som in i det sista trodde att Romney skulle vinna.
2015-08-18, 20:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Enligt vissa superstjärnor i den här tråden så avgörs det amerikanska presidentvalet i Mexiko!

Det är du som påstår det, det är även du som påstår att folk automatiskt blir kallade för rasister om de nämner att det smugglas in droger via den Mexikanska gränsen och det är ju även du som har påstått att Donald Trump skulle vara svart. (då du körde ett liknande skitsnacke argument kring den svarta befolkningen)

Det majoriteten säger är att man inte kan frysa ut hela väljargrupper då det minskar ens chanser till att bli vald (även Freerider håller med om det till en viss nivå) du är i stort sett den enda som anser att Donald Trump skulle tjäna på att frysa ut hela väljargrupper men det är ioförsig även du som anser att Donald Trump borde annektera hela mellanöstern samt Mexiko så hur pass seriöst man skall ta dig går att ifrågasätta med tanke på att du argumenterar för att fakta inte är viktigt utan snarare är irrelevant.
2015-08-18, 20:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

http://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/16/univision-poll-donald-trump-hispanic-voters
Visst var FOX lite på honom men jag tycker inte det var något särskilt. Däremot så är det ju en del av Trumps stil att utmåla sig som sanningsägare och en fighter i en kamp så han har ju förstås beskrivit FOX som att de vill bli av med honom eller liknande.

Det är oklart för mig vad FOX har för favorit i det republikanska startfältet men jag tror inte att FOX tjänar på Trump skulle lämna startfältet tidigt. Trump generar ju massor med tittare.
Senast redigerad av Madagascar 2015-08-18 kl. 20:54.
2015-08-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är du som påstår det, det är även du som påstår att folk automatiskt blir kallade för rasister om de nämner att det smugglas in droger via den Mexikanska gränsen

Folk i den här tråden påstår ju på fullt allvar att "latinos" (de menar mexikaner) avgör presidentvalet i USA. Det slår mig nu att sådana inlägg ska jag börja rapportera som regelbrott mot off-topic och trams.

Och ja, Trump blev kallad r-ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det majoriteten säger är att man inte kan frysa ut hela väljargrupper då det minskar ens chanser till att bli vald (även Freerider håller med om det till en viss nivå) du är i stort sett den enda som anser att Donald Trump skulle tjäna på att frysa ut hela väljargrupper men det är ioförsig även du som anser att Donald Trump borde annektera hela mellanöstern samt Mexiko så hur pass seriöst man skall ta dig går att ifrågasätta med tanke på att du argumenterar för att fakta inte är viktigt utan snarare är irrelevant.

Visst. Men premissen i det argumentet är att enbart mexikanska röster spelar roll. Ingen annans. För övrigt så hade Trump högst stöd av republikanska "latinos" i Nevada, den enda undersökning där man kunnat se något om detta.

Med tanke på att Trump lockar till sig tidigare icke-röstande, vissa demokrater och dessutom kommer att få en historiskt hög andel svarta röster så ser jag det som fullkomligt omöjligt att Trump inte sitter i ovala rummet i januari 2017.

Och det finns inte ens tillstymmelse till motargument.
2015-08-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Visst var FOX lite på honom men jag tycker inte det var något särskilt. Däremot så är det ju en del av Trumps stil att utmåla sig som sanningsägare och en fighter i en kamp så har har ju förstås beskrivit FOX som att de vill bli av med honom eller liknande.

Det är oklart för mig vad FOX har för favorit i det republikanska startfältet men jag tror inte att FOX tjänar på Trump skulle lämna startfältet tidigt. Trump generar ju massor med tittare.

Och det vet han. Och det utnyttjar han till att mer eller mindre kontrollera Fox.

Samtidigt har vi stjärnor i den här tråden som på fullt allvar, utan att skämta, menar att Trump inte skulle kunna påverka något åt USA:s fördel i relationer med andra länder.

Som Trump skulle säga, "no, no, think of it!"

När jag läser det är jag inte orolig för USA:s framtid. Jag blir orolig för Sveriges.
2015-08-18, 20:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Folk i den här tråden påstår ju på fullt allvar att "latinos" (de menar mexikaner) avgör presidentvalet i USA. Det slår mig nu att sådana inlägg ska jag börja rapportera som regelbrott mot off-topic och trams.

Det är du som påstår det ja, det alla andra påstår är att latinos är en av många viktiga väljargrupper då de kan hjälpa en presidentkandidat att bli vald.

Citat:
Och ja, Trump blev kallad r-ordet.

För att han påstod att majoriteten av alla som kommer ifrån Mexiko är våldtäktsmän, knarksmugglare/knarkare eller yrkeskriminella och inte för något annat.

Du är den enda som fortsätter att trampa på samma punkt om att Donald Trump skulle ha blivit kallad för rasist för att han påstod att det finns kriminella i Mexiko, från Mexiko eller ens att det var för att han påstod att det kom droger ifrån Mexiko.

Citat:
vissa demokrater och dessutom kommer att få en historiskt hög andel svarta röster

Jasså?

har du bevis för detta eller är det ditt vanliga skitsnack som talar igen?

Men i din dingding värld så finns det aldrig motargument utan alla former av argument som inte backar dina idoler är enbart påhopp, du har (nästan) aldrig någon faktabasis för dina påståenden utan fortsätter enbart att mala på om samma skit, du fortsätter att tjata om att X är antivit osv.

Du är i slutändan bara en fjant, oavsett om Donald Trump vinner 2016 (vilket jag inte tror) eller ens blir en presidentkandidat så kommer det inte att ändra på det faktum att du anser att fakta är irrelevant och är aktivt antiintellektuell.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in