Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-18, 03:31
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det stämmer inte. Romney hade mer pengar än Obama 2012, exempelvis.

Demokraternas kandidat kommer att bada i pengar när Trump blir nominerad men det saknar betydelse.

I så fall är Romney den första som misslyckats. Dock fick han fler av folkets röster än Obama. Obama blev enbart återvald pga att han vann i "rätt" delstater så att han fick majoriteten av elektorsrösterna.
2015-08-18, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
I så fall är Romney den första som misslyckats. Dock fick han fler av folkets röster än Obama. Obama blev enbart återvald pga att han vann i "rätt" delstater så att han fick majoriteten av elektorsrösterna.

Jag förstår inte hur du tänker. Menar du att väljare mutas med kontanter?

Du har fel för övrigt. Obama vann fler röster än Romney totalt också. Obama blev "enbart" återvald på grund av att han vann valet. Jo, så kan man uttrycka det.
2015-08-18, 03:46
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur du tänker. Menar du att väljare mutas med kontanter?

Du har fel för övrigt. Obama vann fler röster än Romney totalt också. Obama blev "enbart" återvald på grund av att han vann valet. Jo, så kan man uttrycka det.

Nej, väljarna mutas inte. Jag vet inte varför det blir så.

Jag befann mig i USA och såg under rösträkningsresultaten att Romney fick många tusentals fler röster än Obama. Men detta var visserligen på valnatten. Varken Romney eller Obama fick över 50% av rösterna.
2015-08-18, 06:52
Medlem
Citat:
Nej, väljarna mutas inte. Jag vet inte varför det blir så.

Jag befann mig i USA och såg under rösträkningsresultaten att Romney fick många tusentals fler röster än Obama. Men detta var visserligen på valnatten. Varken Romney eller Obama fick över 50% av rösterna.

Om du känner för det så får du gärna utveckla det där.
2015-08-18, 07:26
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som en Bert Karlsson. Lär funka lika dåligt. Trump lär inte bli republikanernas kandidat ens, än mindre president. Ett tag kan han spela Allan men han kommer snärja in sig i alla sina plötsliga påhitt - som Bert!
Det räcker så länge tills andra kandidater börjar hoppa av och de "stora" börjar använda sina pengar. Hur som helst har han varit en katastrof för republikanerna och mer eller mindre förstört den lilla chans gop har att vinna ett nationellt val.
2015-08-18, 07:36
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Nej, Obama vann båda hyfsat stort.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012
2015-08-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det räcker så länge tills andra kandidater börjar hoppa av och de "stora" börjar använda sina pengar. Hur som helst har han varit en katastrof för republikanerna och mer eller mindre förstört den lilla chans gop har att vinna ett nationellt val.

Använda sina pengar till vad exakt?

Jag tror att du, precis som Ormen långe, är en kontraindikator.

Trump lockar folk som inte röstar tidigare, han lockar över vissa demokrater och kommer dessutom att få en högre andel rasifierade röster än någon annan republikan de senaste 40 åren.

Detta är enligt Lewis-Black och Ormen långe... dåligt för republikanerna.

Jag sparar länken till ditt inlägg. Det här kommer att bli roligt. Ännu roligare än när jag kasserar in. Oddsen var 21 på nominering och 51 på vinst i valet på Trump när jag satsade pengar.
2015-08-18, 15:37
Medlem
Han har tydligen dragit till med svenska rötter för att bedra sina judiska hyresgäster att han inte hade tyska rötter.
Citat:
I en själbiografisk bok med titeln "The art of the deal", som utkom 1987, skrev Donald Trump att hans farfar invandrade till USA från Sverige.

”Det var ytterligare en stor vit lögn för att bedra de många judiska hyresgästerna i Trump-ägda fastigheter”,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/donald-trump-ljog-om-svenskt-ursprung/
2015-08-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkanskaFlaggan
Han har tydligen dragit till med svenska rötter för att bedra sina judiska hyresgäster att han inte hade tyska rötter.

Smart kille.

Bedra... lite starkt ord. Eller?
2015-08-18, 17:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Om du känner för det så får du gärna utveckla det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Nej, Obama vann båda hyfsat stort.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012

På valnatten fick Romney fler av folkets röster än Obama. Det såg jag med egna ögon, då jag var på republikanernas lokala valvaka.
2015-08-18, 17:41
Medlem
Citat:
På valnatten fick Romney fler av folkets röster än Obama. Det såg jag med egna ögon, då jag var på republikanernas lokala valvaka.

Menar du att republikanerna fick fler röster lokalt?

Jag får för mig att någon annan än du måste ha sett detta också. Men så verkar det inte vara. Eller?
2015-08-18, 17:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Menar du att republikanerna fick fler röster lokalt?

Jag får för mig att någon annan än du måste ha sett detta också. Men så verkar det inte vara. Eller?

Valvakan visade både nationella och lokala resultat. Hade det varit enbart lokala resultat hade Romney fått övervägande majoritet i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in