Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Tvärtom. Trump har retat gallfeber på de mäktiga judiska organisationerna eftersom han vägrar att ta emot deras pengar. Han låter sig inte mutas.
"Den amerikanske invandringskritikern och presidentkandidaten Donald Trump väckte heta känslor när han talade inför republikanernas mest inflytelserika judiska intresseorganisation i veckan.
– Ni kommer aldrig att stödja mig för jag vill inte ha era pengar, sade Trump bland annat till åhörarna."
http://www.friatider.se/h-r-f-rklarar-trump-krig-mot-israellobbyn
Till en viss grad/punkt så tror jag att han kan hävda sig och stå emot, ungefär till när (ifall) han väljs till president. En förhandlares absoluta övertag ligger just i att inte låta sig styras för mycket, utan att ha flera vägar öppna. Om förhandlaren är ute efter ett ekonomiskt incitament så gäller detta ännu mer.
Måhända att han inte behöver mutor i form av pengar. Det kan vara helt andra tillgångar och löften som handlas med. Att det där skulle representera heta känslor är en grov överdrift. När judelobbyn reagerar så är det oftast kört. Har inte sett någon orkestrerad och bred kampanj för att cementera Trump som antisemit.
Han är mycket djupt insyltad i den judiska saken och ju mer stödet växer, ju mer tydligt kommer detta att bli. Tyvärr ser många (Fria Tider inräknat) Trump som någon sorts äkta amerikan utan något som helst beroende till lobbyorganisationer. Naivt och farligt, närapå kontrollerad opposition som någon påpekade.