Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirol
Vad är det Trump vill stänga ner då?

Han talade om "parts of" i talet typ. - Han menade inte hela internet. - Muslimska propagandasidor kanske. - Du skall vara obeservant på att svenska PK-medier medvetet misstolkar tal och citat från allt och alla de inte tycker om.

Bygger man upp ett nazistsida idag i Sverige blir du nedstängd och åtalad på en gång.
Bygger islamister upp islamistsidor får de kommunalstöd.
2015-12-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Han talade om "parts of" i talet typ. - Han menade inte hela internet. - Muslimska propagandasidor kanske. - Du skall vara obeservant på att svenska PK-medier medvetet misstolkar tal och citat från allt och alla de inte tycker om.

Bygger man upp ett nazistsida idag i Sverige blir du nedstängd och åtalad på en gång.

Parts of.

Me4n visst kan de i USA, Trump och de uppfatta Flashback som något dåligt och som bör stängas ner.

Det är ju fria ordet som gäller här och det gillas ju inte. Det är ju då möjligheterna finns och kontroll finns inte. Dessutom är det på svenska och bara det kan ju vara en anledning för dem att inte gilla det.

Svenska forum med hänvisning till landet kan vara anledning att stänga.
2015-12-09, 11:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Parts of.

Me4n visst kan de i USA, Trump och de uppfatta Flashback som något dåligt och som bör stängas ner.

Det är ju fria ordet som gäller här och det gillas ju inte. Det är ju då möjligheterna finns och kontroll finns inte. Dessutom är det på svenska och bara det kan ju vara en anledning för dem att inte gilla det.

Svenska forum med hänvisning till landet kan vara anledning att stänga.
T rump vill stänga ned alla kritiker. Alla som inte är för T rump är mot t rump, alltså är de terrorister!
Citat:
Republikanernas presidentkandidat Donald Trump radar upp utfall och kontroverser. Han vill nu att Microsoft-grundaren Bill Gates ska "stänga ned" internet, för att motverka radikalism.
Han påpekade vid samma möte att yttrandefrihet är en dum idé.
http://www.svd.se/14-hisnande-utspel--trump-hojer-tonen

Vad gäller vad T rump säger om yttrandefrihet så kan ni glömma flashback med T rump vid rodret!
2015-12-09, 11:32
Medlem
Vindpinads avatar
Jag blir mer och mer övertygad om att Trump är kontrollerad opposition. Hans jobb är att väcka hopp hos det frusterade amerikanska folket, splittra republikanerna och sedan köra allt ner i skiten. När Trump spelar bort sig själv har amerikanerna inga andra alternativ som för deras talan. Det är planen.

Hans uttalanden om att stänga ner Internet och hans ständiga rövslickande hos olika judiska/israeliska lobbygrupper (enda lobbygrupper han talar inför), är solklara bevis på att han är köpt och totalt korrupt.
2015-12-09, 11:38
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=lwJr4qTr-Ps

Att stänga ner internet "close that internet up in som way" utan att det man stänger ner bryter mot en lag uppfattar jag som typ Kina och Nordkorea! Har jag fel!?
2015-12-09, 11:49
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=nDgO8-2awMs

"Some areas" säger han. Men Flashback kan ju verka suspekt för att Trump inte förstår svenska. Eller att han får något översatt för sig. Eller rättare de som ska fixa det hära.

Kan du tänka dig att PK-svenskarna meddelar dem om Flashback och tipsar dem för att stänga ner FB?

Sen vet jag inte hur han låter i det här klippet??? Det är ju inga åtgärder han talar om utan som om en massa tyckande för att påverka utan att han står för något???
2015-12-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Jag blir mer och mer övertygad om att Trump är kontrollerad opposition. Hans jobb är att väcka hopp hos det frusterade amerikanska folket, splittra republikanerna och sedan köra allt ner i skiten. När Trump spelar bort sig själv har amerikanerna inga andra alternativ som för deras talan. Det är planen.

Hans uttalanden om att stänga ner Internet och hans ständiga rövslickande hos olika judiska/israeliska lobbygrupper (enda lobbygrupper han talar inför), är solklara bevis på att han är köpt och totalt korrupt.

Tvärtom. Trump har retat gallfeber på de mäktiga judiska organisationerna eftersom han vägrar att ta emot deras pengar. Han låter sig inte mutas.

"Den amerikanske invandringskritikern och presidentkandidaten Donald Trump väckte heta känslor när han talade inför republikanernas mest inflytelserika judiska intresseorganisation i veckan.
– Ni kommer aldrig att stödja mig för jag vill inte ha era pengar, sade Trump bland annat till åhörarna."

http://www.friatider.se/h-r-f-rklarar-trump-krig-mot-israellobbyn
2015-12-09, 12:38
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=nDgO8-2awMs

"Some areas" säger han. Men Flashback kan ju verka suspekt för att Trump inte förstår svenska. Eller att han får något översatt för sig. Eller rättare de som ska fixa det hära.

Kan du tänka dig att PK-svenskarna meddelar dem om Flashback och tipsar dem för att stänga ner FB?

Sen vet jag inte hur han låter i det här klippet??? Det är ju inga åtgärder han talar om utan som om en massa tyckande för att påverka utan att han står för något???

Han kanske menar i Syrien, vad vet jag och varför inte . Internet är USAs uppfinning och ISIS använder internet flitigt i deras krigsföring. Klart USA kan stänga ner internet för deras egna fiender. Fullkomligt logiskt. - En slags blockad helt enkelt.
2015-12-09, 12:39
Medlem
Citat:
Tvärtom. Trump har retat gallfeber på de mäktiga judiska organisationerna eftersom han vägrar att ta emot deras pengar. Han låter sig inte mutas.

"Den amerikanske invandringskritikern och presidentkandidaten Donald Trump väckte heta känslor när han talade inför republikanernas mest inflytelserika judiska intresseorganisation i veckan.
– Ni kommer aldrig att stödja mig för jag vill inte ha era pengar, sade Trump bland annat till åhörarna."

Så om han tog emot pengarna och de stödde honom så skulle han göra något fel. För det hela går ut på att få så lite pengar som möjligt och få så lite stöd som möjligt. Va??
2015-12-09, 12:44
Avstängd
Citat:
Internet är USAs uppfinning och ISIS använder internet flitigt i deras krigsföring. Klart USA kan stänga ner internet för deras egna fiender. Fullkomligt logiskt. - En slags blockad helt enkelt.
Internet är en internationell uppfinning. CERN stod t ex för en viktig bit med HTML och WWW. Svenska Vattenfall lär ha bidragit med en bit av grundtekniken också som vi hade använt för att styra vårt elnät. På kort sikt kan USA stänga ned en del, men på lite längre sikt kommer bara trafiken ta andra vägar och USA marginaliserar sig självt om de försöker använda sin ställning för hårt.
2015-12-09, 12:52
Medlem
Vad Trump sade och som tolkats så illvilligt var alltså exakt:

Citat:
Maybe in certain areas closing that Internet up in some way.

Somebody will say: "Freedom of speech! Freedom of speech!".

These are foolish people.

Folk väljer att tolka det som att Trump vill stänga ner (delar av) Internet. Jag tolkar det snarare som att han vill stänga ner Internet i vissa områden, t.ex. områden som är kontrollerade av IS.

Det är hursomhelst inte vad som sades som är problemet för alla de som nu är upprörda. Deras problem är att det var Trump som sa det och det raka sättet han sa det på.
2015-12-09, 12:56
Medlem
hashflashs avatar
Citat:

Till en viss grad/punkt så tror jag att han kan hävda sig och stå emot, ungefär till när (ifall) han väljs till president. En förhandlares absoluta övertag ligger just i att inte låta sig styras för mycket, utan att ha flera vägar öppna. Om förhandlaren är ute efter ett ekonomiskt incitament så gäller detta ännu mer.

Måhända att han inte behöver mutor i form av pengar. Det kan vara helt andra tillgångar och löften som handlas med. Att det där skulle representera heta känslor är en grov överdrift. När judelobbyn reagerar så är det oftast kört. Har inte sett någon orkestrerad och bred kampanj för att cementera Trump som antisemit.

Han är mycket djupt insyltad i den judiska saken och ju mer stödet växer, ju mer tydligt kommer detta att bli. Tyvärr ser många (Fria Tider inräknat) Trump som någon sorts äkta amerikan utan något som helst beroende till lobbyorganisationer. Naivt och farligt, närapå kontrollerad opposition som någon påpekade.
Senast redigerad av hashflash 2015-12-09 kl. 13:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in