2015-08-18, 08:13
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fast på Avanzas forum som är fullständigt oläsbart hade det låtit så här typ.

Vilket otroligt bra första inlägg Benziina. Det är såna som du som gör det värt att vakna upp på morgonen. Du har precis förstått vad Fingerprint "is all about"

När du nämner att vi ska till himlen så fascineras jag av hur väl du uttrycker dig i skrift. Jag såg att du trodde på 456 miljarder i vinst för Q3 och där vill jag ändå kanske försöka dra ner din förväntningar något. Att vi når över 400 miljardersstrecket äv väl givet men grejar vi verkligen 456?
Samtidigt är jag väl medveten din kompetens inom aktieanalys och har sån jävla respekt för dig. Trots att du är bilmekaniker så lyser klarsyntheten igenom.

- Vi har haft en underbar resa och att få uppleva denna resa hand i hand med likasinnade får mig att vilja samlas och bara kramas. Vi finns där för varann och det betyder så jävla mycket.

Jag vill även passa på att tacka Brunte, pigg44, Listas, Niggerpölsa, fröken ur, samt alla andra otroligt kompetenta skribenter på detta kanske världens bästa aktieforum. Ni gör mitt liv meningsfullt.

Min respekt för dig är enorm och du får mig att må bra. Kanske lite väl tidigt men jag är så otrolig glad och tacksam att ha fått läsa dina fantastiska alter att jag bara måste fråga:

Har du lust att komma över till mig och knulla lite?

Anledningen till att folk tackar andra på Placera är att somliga sitter med en hel del kunskap inom industrin som de osjälviskt delar med sig samt att folk gräver upp artiklar och information på nätet samt kinesiska sidor vilket de även delar med sig (detta gör att man kan agera på nyheter innan den stora massan får upp ögonen för detta). Vill man ta detta som okritiskt haussande får man väl göra det, men det är alltid upp till en själv att tänka kritiskt baserat på den information man får serverat till sig.

Folk har tjänat enorma summor på denna informationen. Kan du förstå varför de är glada och vill tacka de som har lagt ner mycket energi på att dela med sig av sin kunskap till andra när de lika gärna hade kunnat skapa ett eget litet forum för att kunna tjäna mer pengar i längden?

Även om du raljerar angående börsvärdet så har inga orimliga summor presenterats. Crow mfl har konsekvent presenterat sina uträkningar som man har baserat börsvärdet på. Skulle du kunna bemöda dig att möta dessa uträkningar istället för att "känna" att kursen ska hit eller dit?

Varsågod. Bemöt gärna detta med sakliga argument:
http://borssnack.di.se/Default.aspx?t=2281525&f=1
2015-08-18, 08:15
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Nu jävlar kör vi ner skiten i backen

Går aktien ned stort på detta så går jag all-in. För det bevisar verkligen att folk inte har gjort sin DD överhuvudtaget.
2015-08-18, 08:51
Medlem
massepojkens avatar
Frågan är hur mycket Fingerprint backar idag? Jag gissar på 5-10%

Stängningskurs Fingerprint fredag 154 kr.
2015-08-18, 08:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor

Finns nog ingen som tar dig på något som helst allvar vid detta laget!

Antalet PM jag får varje dag säger det motsatta. Men vem bryr sig egentligen.
Vad har du att komma med då? Ingen vet ens vem du är, du är bara en anonym råtta
2015-08-18, 08:56
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Antalet PM jag får varje dag säger det motsatta. Men vem bryr sig egentligen.
Vad har du att komma med då? Ingen vet ens vem du är, du är bara en anonym råtta

Nu vill jag se riktigt jävla vikande kurser på luftslotten
2015-08-18, 09:00
Medlem
Citat:
Stark ökning av Precise BioMatch Mobile
PRECISE BIOMETRICS AB (PUBL), ORG NR 556545-6596
DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN JANUARI-JUNI 2015
ANDRA KVARTALET
• Koncernens nettoomsättning ökade till 10,0 Mkr (7,0).
• Rörelseresultatet förbättrades till -7,7 Mkr (-9,9).
• Resultatet förbättrades till -7,9 Mkr (-9,7).
• Resultat per aktie för perioden förbättrades till -0,02 kr (-0,03).
• Likvida medel uppgick till 47,0 Mkr (76,2) vid kvartalets utgång.
FÖRSTA HALVÅRET
• Koncernens nettoomsättning ökade till 14,6 Mkr (14,2).
• Rörelseresultatet förbättrades till -16,6 Mkr (-20,8).
• Resultatet förbättrades till -16,7 Mkr (-20,4).
• Resultat per aktie för perioden förbättrades till -0,05 kr (-0,06).
• Likvida medel uppgick till 47,0 Mkr (76,2) vid kvartalets utgång.
VÄSENTLIGA HÄNDELSER ANDRA KVARTALET
• Precise BioMatch Mobile integrerades i åtta mobiltelefoner genom samarbetet med Fingerprint Cards.
• Licensavtal tecknades med den kinesiska sensortillverkaren Silead.
• Precise Biometrics tilldelades 2015 års Frost & Sullivan Award for Global Customer Value Leadership inom fingeravtrycksigenkänning för mobila enheter.
• Smartkortläsaren Tactivo godkändes för användning med svenska vårdsystemet Pascal.
• Order på Tactivo från ledande brittisk sjukvårdsförvaltning (NHS Trust).
• Uppföljningsorder på Tactivo från Defense Logistics Agency (DLA), en del av USA:s försvarsdepartement.
VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER ANDRA KVARTALETS UTGÅNG
• Licensavtal tecknades med den taiwanesiska sensortillverkaren ELAN Microelectronics
• Precise BioMatch Mobile integrerades i ytterligare fem mobiltelefoner genom samarbetet med Fingerprint Cards.
• Uppföljningsorder på Tactivo från brittisk sjukvårdsförvaltning (NHS Trust).
• Ytterligare en uppföljningsorder på Tactivo från Defense Logistics Agency (DLA).
FÖR MER INFORMATION
Håkan Persson, VD, Precise Biometrics AB
Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Vilket jävla skämt dessa värderingar är.

Stackars alla godtrogna som kommer sitta med Fingerprint över rapport. Finns inte på världskartan att Fingerprint kommer motsvara de förväningar som finns. Slakt är det rätta ordet här.

Nu jävlar kör vi ner skiten i backen

Vi har nu alla på flashback tagit till oss av din expertis och jag kommer personligen ha den i åtanke när jag om några år säljer av mina Fing B. Det är ingen här som tvingar folk att inte sälja av sitt innehav innan rapporten. Så kan du vara så vänlig och sluta fylla upp hela tråden med dina upprepanden om att du tycker aktien är övervädrerad? Vi vet vart du står!
2015-08-18, 09:07
Medlem
Citat:
Fy fan vad underbart. Vilken jävla dag detta ser ut att bli.

Grattis alla jävla torskar som inte lyssnat på Massepojken varningar.

Ligger så jävla kort i dessa luftslott så ni anar inte

Hahahhahahahahahahahhahahahahahahahahahahah

pratar du om precise eller finger? snälla sluta tramsa nu. fp lyser blått nu
2015-08-18, 09:15
Medlem
zorb89s avatar
Nu händer det jag sa skulle hända

De som inte orkade räkna/lyssna på våra beräkningar av PB flyr fältet till FPC, told you so.

Om man tror på biometrin finns ingen anledning att äga annat än FPC, det här förklarade jag med att ta rygg på Ola och Magnus som också kan räkna och investerat +400mln på kurser mellan ca 50-170kr.

Vad händer nu på Torsdag när FPC går med storvinst helt plötsligt? Jo de som handlat PB och FPC med tanken "båda inom samma sektor och samarbetspartner lär gå lika bra" kommer räkna ut 1+1 = 2 och flytta över innehaven till FPC.

Antal AVA ägare:
FPC = 9000st
PB = 9500st

Det är så jävla tydligt att det kommer bli så framöver för ser man till siffrorna nu verkar ju fler tro på PB?
2015-08-18, 09:17
Medlem
zorb89s avatar
Ja, antingen stänger de av dig innan veckans slut eller så lämnar jag cirkusen.

Förlusten får spararna här ta.
2015-08-18, 09:21
Medlem
alienfins avatar
Snacka om störd gosse. 17 sa du Zorben? Jag skulle tippa på 12-13..
2015-08-18, 09:28
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Snacka om störd gosse. 17 sa du Zorben? Jag skulle tippa på 12-13..
Det skrämmande är hur korkade våra "moderatorer" och övriga nissar här är, menmen jag blir rik på lågintelligenta personer
2015-08-18, 09:29
Medlem
precise och fp ligger på blått nu och massepojken har där med gjort stor förlust genom att sälja. och snälla stäng av honom nu. så kan vi fortsätta raketen för finger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in