2015-08-17, 19:59
Medlem
Vågar man köra en chansning i morgon och försöka komma in på en lägre kurs ?? Eller är det bara dumt var tror folket ??
2015-08-17, 20:04
Medlem
Jag tror att jag läst igenom vartenda inlägg i den här tråden, haha

Rapport på torsdag. Många verkar tveksamma och tror istället på att aktien backar..

Om vi tänker långsiktigt, är ni mer positiva till FING då?
2015-08-17, 20:09
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Jag tror att jag läst igenom vartenda inlägg i den här tråden, haha

Rapport på torsdag. Många verkar tveksamma och tror istället på att aktien backar..

Om vi tänker långsiktigt, är ni mer positiva till FING då?
Bra då har vi ett lexikonsvar på "Hur lång tid tar det att läsa igenom tråden?"

Vill ni chansa på att TA har rätt så passa på att sälj:
https://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST

I år bör man bara lyssna på Buy om man kollar historik och glöm ej rapport med vinst...
2015-08-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Bra då har vi ett lexikonsvar på "Hur lång tid tar det att läsa igenom tråden?"

Vill ni chansa på att TA har rätt så passa på att sälj:
https://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST

I år bör man bara lyssna på Buy om man kollar historik och glöm ej rapport med vinst...

Hur tror du att morgon dagen ser ut ?? Startar vi upp starkt för att senare gå ner sen upp igen ?? Som idag,, har köpt in mig på 221 kr skulle ju vilka köpa vid 210 eller lägre
2015-08-17, 21:15
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Om vi först försöker sätta oss in i hur du och andra ser på saken som inte är insatt.

Ni ser ett bolag som går med förlust och värderas till vansinniga 13mdr!!! Ja, med den vetskapen kan jag inget annat än att hålla med dig om att ett inträdde i OMX30 vore tokigt och lite oroväckande så jag förstår helt er oro och det viftar jag inte med.

Men ifall ni i er tur försöker sätta er in i hur vi ser på saken och vad ett inträdde skulle kunna resultera i så skulle jag vilja ha en kommentar.

Vi ser ett bolag som vuxit sig störst på marknaden och som nu med start i Q2 kommer börja leverera vinsterna vi sedan länge pratat om. Vad händer ifall vi igen får rätt om vart det bär och vilken värdering den får kommande år? FPC kommer hamna i OMX30 i Januari 2016 om det går vägen och DÅ har bolaget levererat 2 vinstrapporter och med stor insyn om 2016, detta i en tidig fas där biometrin nyss blomstrat.

Därför vill jag påstå att FPC har stora möjligheter till att ge fint tryck på börsen men det ni glömmer är att fonder och blankning kommer bidra till en stabilare kurs vilket är det vi väntar på. Blankningen ses just nu som ett hot av många men folk har inte koll på sånt, blankningen är guld värd på sikt då det bidrar till stabilare volla Har tidigare bett folk här att inte oroa sig då cadian just gör detta, de har legat lång innan med stort innehav och nu hoppar de in i detta, thanks to that!

https://www.youtube.com/watch?v=zAkMhEqWFF0

Så om det blir som VI tror så kommer ni antagligen senare tycka annat.
Oavsett vad det kan bli på sikt så förstår jag att de som står för produkterna är oroliga. Indexfonder som Avanza Zero ska ju vara synonymt med stora, stabila och trygga bolag med lång vinsthistorik, inte högst omsatta teknikbolag som knappt har börjat gå med vinst. Det är inte till den riskprofil indexfond-sparare söker sig till.
2015-08-17, 21:46
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Oavsett vad det kan bli på sikt så förstår jag att de som står för produkterna är oroliga. Indexfonder som Avanza Zero ska ju vara synonymt med stora, stabila och trygga bolag med lång vinsthistorik, inte högst omsatta teknikbolag som knappt har börjat gå med vinst. Det är inte till den riskprofil indexfond-sparare söker sig till.
Jag måste hålla med i det stora hela, men själva grund idén och innebörden med omx30 och Avanza Zero grundar ju sig på att äga bolag med högst omsättning och inget annat. omx30 är ju indexet för börsens 30 mest omsatta aktier och ska då de bolag där omsättningen är högst utebli ger det ju en felaktig bild av läget och går då emot Indexet mätning. Men du får gärna länka till var du finner Avanza zero = Säkra, trygga och långa vinsthistoriker.

Citat:
Avanza Zero är en passivt, förvaltad indexfond. Målet är att följa utvecklingen i indexet SIX30RX som innefattar de 30 mest handelsomsatta bolagen på Stockholmsbörsen. När du investerar i fonden, följer du alltså den svenska börsen i både upp- och nedgång. Samtidigt slipper du avgifter som annars är förknippade med investeringar i aktierna som finns i fondportföljen.

Vill man investera i "säkrare" fonder kanske man ska välja såna som kör på utdelningsaktier och inte endast de som har hög omsättning? Hög omsättning är inte riktigt = säker investering.

Så jag tycker hela diskussionen är ett enda stort larv och det blir ju ofta så när Claes försöker sig på något, lägg märke till att han nedan ändrat sig till att tekniken nu behövs.. För 2 år sedan blankade han aktien för att tekniken INTE funkade enligt hans uttalande. Han tror även på fullaste allvar att det är privatpersoner som dominerar, vänta till efter rapport då siffrorna anlänt, då ska fonderna också göra sina kalkyler och investeringar med säkrare siffror.

Citat:
Avanzas sparekonom Claes Hemberg ser med viss oro på ett eventuellt inträde för Fingerprint Cards i OMXS30.

"Aj aj aj - det är så jag känner. Det är en aktie som domineras av privatpersoner, vilket skapar handel som är oförutsägbar. Biometriaktierna är våghalsiga aktier. Tekniken behövs - ingen tvekan om det - men det är så stora kast i aktierna", säger han till Nyhetsbyrån Direkt.

Claes Hemberg tillägger att det å andra sidan på sikt vore osannolikt att Fingerprint inte skulle inkluderas, med tanke på hur populär aktien fortsätter att vara.

"Jag tror att volymen kommer att fortsätta vara hög", säger han.

Om Fingerprint Cards skulle komma in i OMXS30 kommer den också att ingå i er indexfond Avanza Zero. Hur känns det?

"Jag har ingen åsikt om det, och de kommer i så fall in i fler indexfonder. Ett alternativ är då att välja bredare indexfonder. Men man kan ju inte ändra på reglerna för att ett bolag med mer spekulativ handel kommer in".
2015-08-17, 22:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Jag måste hålla med i det stora hela, men själva grund idén och innebörden med omx30 och Avanza Zero grundar ju sig på att äga bolag med högst omsättning och inget annat. omx30 är ju indexet för börsens 30 mest omsatta aktier och ska då de bolag där omsättningen är högst utebli ger det ju en felaktig bild av läget och går då emot Indexet mätning. Men du får gärna länka till var du finner Avanza zero = Säkra, trygga och långa vinsthistoriker.
Om jag får spekulera så tror jag inte att tanken när de utformade produkten var att ett uppstickande teknikbolag skulle kunna slå sig in, utan tanken var hög aktieomsättning = gammalt, tryggt storbolag. Hemberg som ändå är Avanzas ansikte utåt, verkar ju dessutom lite besvärad om man läser mellan raderna.
2015-08-17, 22:53
Medlem
Mercinhos avatar
Vi når 300 kr ATH innan året är slut.

Frågor?
2015-08-17, 23:47
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Vi når 300 kr ATH innan året är slut.

Frågor?

To the moon?
2015-08-18, 07:14
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Tycker verkligen den här "vi mot media"-mentaliteten bland sparare i FPC har gått för långt. Finns ingen ödmjukhet öht

+1
Orkar inte läsa dessa omogna & känslomässiga skriverier längre. Kritik måste man kunna ta & hantera utan att bli primitiv grottmänniska igen.
2015-08-18, 07:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
+1
Orkar inte läsa dessa omogna & känslomässiga skriverier längre. Kritik måste man kunna ta & hantera utan att bli primitiv grottmänniska igen.

Fast på Avanzas forum som är fullständigt oläsbart hade det låtit så här typ.

Vilket otroligt bra första inlägg Benziina. Det är såna som du som gör det värt att vakna upp på morgonen. Du har precis förstått vad Fingerprint "is all about"

När du nämner att vi ska till himlen så fascineras jag av hur väl du uttrycker dig i skrift. Jag såg att du trodde på 456 miljarder i vinst för Q3 och där vill jag ändå kanske försöka dra ner din förväntningar något. Att vi når över 400 miljardersstrecket äv väl givet men grejar vi verkligen 456?
Samtidigt är jag väl medveten din kompetens inom aktieanalys och har sån jävla respekt för dig. Trots att du är bilmekaniker så lyser klarsyntheten igenom.

- Vi har haft en underbar resa och att få uppleva denna resa hand i hand med likasinnade får mig att vilja samlas och bara kramas. Vi finns där för varann och det betyder så jävla mycket.

Jag vill även passa på att tacka Brunte, pigg44, Listas, Niggerpölsa, fröken ur, samt alla andra otroligt kompetenta skribenter på detta kanske världens bästa aktieforum. Ni gör mitt liv meningsfullt.

Min respekt för dig är enorm och du får mig att må bra. Kanske lite väl tidigt men jag är så otrolig glad och tacksam att ha fått läsa dina fantastiska alster att jag bara måste fråga:

Har du lust att komma över till mig och knulla lite?
Senast redigerad av massepojken 2015-08-18 kl. 08:07.
2015-08-18, 08:13
Medlem
massepojkens avatar
Stark ökning av Precise BioMatch Mobile
PRECISE BIOMETRICS AB (PUBL), ORG NR 556545-6596
DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN JANUARI-JUNI 2015
ANDRA KVARTALET
• Koncernens nettoomsättning ökade till 10,0 Mkr (7,0).
• Rörelseresultatet förbättrades till -7,7 Mkr (-9,9).
• Resultatet förbättrades till -7,9 Mkr (-9,7).
• Resultat per aktie för perioden förbättrades till -0,02 kr (-0,03).
• Likvida medel uppgick till 47,0 Mkr (76,2) vid kvartalets utgång.
FÖRSTA HALVÅRET
• Koncernens nettoomsättning ökade till 14,6 Mkr (14,2).
• Rörelseresultatet förbättrades till -16,6 Mkr (-20,8).
• Resultatet förbättrades till -16,7 Mkr (-20,4).
• Resultat per aktie för perioden förbättrades till -0,05 kr (-0,06).
• Likvida medel uppgick till 47,0 Mkr (76,2) vid kvartalets utgång.
VÄSENTLIGA HÄNDELSER ANDRA KVARTALET
• Precise BioMatch Mobile integrerades i åtta mobiltelefoner genom samarbetet med Fingerprint Cards.
• Licensavtal tecknades med den kinesiska sensortillverkaren Silead.
• Precise Biometrics tilldelades 2015 års Frost & Sullivan Award for Global Customer Value Leadership inom fingeravtrycksigenkänning för mobila enheter.
• Smartkortläsaren Tactivo godkändes för användning med svenska vårdsystemet Pascal.
• Order på Tactivo från ledande brittisk sjukvårdsförvaltning (NHS Trust).
• Uppföljningsorder på Tactivo från Defense Logistics Agency (DLA), en del av USA:s försvarsdepartement.
VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER ANDRA KVARTALETS UTGÅNG
• Licensavtal tecknades med den taiwanesiska sensortillverkaren ELAN Microelectronics
• Precise BioMatch Mobile integrerades i ytterligare fem mobiltelefoner genom samarbetet med Fingerprint Cards.
• Uppföljningsorder på Tactivo från brittisk sjukvårdsförvaltning (NHS Trust).
• Ytterligare en uppföljningsorder på Tactivo från Defense Logistics Agency (DLA).
FÖR MER INFORMATION
Håkan Persson, VD, Precise Biometrics AB
Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Vilket jävla skämt dessa värderingar är.

Stackars alla godtrogna som kommer sitta med Fingerprint över rapport. Finns inte på världskartan att Fingerprint kommer motsvara de förväningar som finns. Slakt är det rätta ordet här.

Nu jävlar kör vi ner skiten i backen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in