2015-08-17, 17:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Och?? var kommer dessa punkter ifrån? länk tack. eller är de månne egenhändigt fabrikerade?

Jag tänker inte upprepa det jag redan visat. Det står var och en fritt att läsa bakåt i tråden, där jag motbevisat dina påståenden.

Var punkterna kommer ifrån? Är du inte läskunnig? Jag länkade ju ett återgivande av Bundestags uttalande som utgavs i april 2014. Sedan gjorde jag en sammanställning av detta för läsarens skull. Var och en kan gå in och se om det stämmer eller inte.

Källan:

https://researchprojectgermany.wordpress.com/2014/05/05/german-sex-worker-organisation-besd-responds-to-bundesrat-resolution-about-prostitution-act-reform/

Bundesrats originaldokument:

http://www.bundesrat.de/SharedDocs/drucksachen/2014/0001-0100/71-14%28B%29.pdf?__blob=publicationFile&v=1

Citat:
In April, the Upper House of the German Parliament, the Bundesrat, passed a resolution calling for an objective debate and differentiated measures amid plans by the ruling coalition of Conservatives and Social Democrats to reform the German Prostitution Act of 2002 (ProstG). Below is a response by the Trade Association Erotic and Sexual Services (BesD), a German sex worker organisation founded in October 2013.

--- > Läs spoilern där jag fetmarkerat Bundestags uttalanden som kan kopplas till min sammanfattning:

Min sammanfattning:

Citat:
Sammanfattning av Bundesrats uttalanden 11 april, 2014:

- Antal utredningar har ökat efter legaliseringen som en följd av ökade polisinsatser.
- Antal fall av människohandel har minskat (fall som rapporterats till åklagare).
- Bundesrat avvisar sammanblandning av sexarbete och människohandel.
- Sexköpslagar anses vara kontraproduktiva (mera skada än nytta).
- De fall av människohandel som anmäls rapporteras ofta från sexköparna själva.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 18:18.
Citera
2015-08-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ja men det skadar ju ingen att jag sätter mig full bakom ratten, med din logik borde jag få vara hur packad som helst och alla ska tvingas acceptera det tills jag faktiskt kör på en fotgängare.

En legalisering av "frivillig prostitution" leder just till en ökning av den tvångsmässiga människohandeln, vilket onekligen får betraktas som skador på tredje man. Det är bara att titta på de länder där prostitution är lagligt och män våldför sig på minderåriga och traffickingoffer. Bevisligen klarar männen inte av att försäkra sig om att något sker frivilligt, och därför är det för det allmänna bästa som vi kriminaliserar deras beteende.
du kan ju inte jämföra en grej som är farlig med en som är helt ofarlig.förstår inte hur ni kan dividera omen sak som alla människor i hela världen tycker om att göra som är ofarligt men bara för att någon ger en pappers bit till en annan person så blir det helt plötsligt så farligt att en lag måste till inser inte ni moralkärringar hur jävla ointelligenta ni är
Citera
2015-08-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hur relaterar detta till Sverige vs Tyskland?

Hur menar du? Varför skriva så kryptiskt?

New Zeeland linger söder om Australien, rätt långt bort från alla de områden i världen som
flesta sextraffickingoffer brukar 1. komma ifrån 2. komma till.

Sverige tillhör nordligaste delen av Europa (ett område som har bland de rikaste länderna i världen och därför förmodligen väldigt mycket målet för just sextraffickingoffer som man önskar ska gno ihop så mycket stålars som möjligt).
Sextraffickinoffer och andra prostituerade i Scehengen reser ofta runt 3 månader i varje land pga
schengenregler.

Sverige har också 9,7 miljoner invånare samt en huvudstad på 1 miljon.
New Zeeland har 4,4 miljoner samt en huvudstad på 200' invånare.

Om du var en slemmigt äckel som just lagt vantarna på 10 st supersöta rumänskor på 17-20 bast, som nu ska sättas i jobb att knulla ihop dina lyx mercedes, swimingpool samt huset i Saint-tropez åt dig…var skulle du då sända dem? Till en "tour" i Europa med några av världens rikaste metropoler som Amsterdam, London, Paris, Berlin, Hamburg etc etc i ett finfint kluster att ta bussen emellan, eller skulle du sända dem till new Zeeland en liten ö i stilla havet? Vad säger din ekonomiska tarm?
Och samma som du hittat 10 st låt säga filippinskor skulle du sända dem till Australien, Saudiarabien, Tokyo eller Wellington på 200 000 glada sexköpare?

Måste jag raljera mer med dig?
Citera
2015-08-17, 18:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Om du var en slemmigt äckel som just lagt vantarna på 10 st supersöta rumänskor på 17-20 bast, som nu ska sättas i jobb att knulla ihop dina lyx mercedes, swimingpool samt huset i Saint-tropez åt dig…var skulle du då sända dem?

Jag skulle skicka dem till Sveriges underjordiska och kriminaliserade prostitution där priserna är höga, efterfrågan stor, och konkurrensen dålig. Polisarbetet är också dåligt och oprofessionellt, och man är fullt upptagna med att jaga Bosse 55 år och Britta 38 år som har samtyckande betalsex på ett hotell. Det är bland annat just därför vi måste avkriminalisera, för att få bättre transparens, och kunna rikta polisresurser där de behövs.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 18:28.
Citera
2015-08-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tänker inte upprepa det jag redan visat. Det står var och en fritt att läsa bakåt i tråden, där jag motbevisat dina påståenden.

Var punkterna kommer ifrån? Är du inte läskunnig. Jag länkade ju ett återgivande av Bundestags uttalande i april 2014. Sedan gjorde jag en sammanställning av detta för läsarens skull. Var och en kan gå in och se om det stämmer eller inte.

Källan:

https://researchprojectgermany.wordpress.com/2014/05/05/german-sex-worker-organisation-besd-responds-to-bundesrat-resolution-about-prostitution-act-reform/

Så det är din källa?
1. var är då punkterna i denna källa som ditt "citat" är gjort från?
2. är du medveten om att det är en artikel skriven om Tyskland motsvarighet till Rose Allaince ståndpunkter?

Läste du ens rubriken????
"German Sex Worker Organisation BesD responds to Bundesrat Resolution about Prostitution Act Reform"

Det är alltså INTE Bundestat dina punkter i sånt fall kommer ifrån. allright ?

Allvarligt; vilket dagis är du nyss navlad ifrån?

Citat:
Bundesrats originaldokument:

http://www.bundesrat.de/SharedDocs/drucksachen/2014/0001-0100/71-14%28B%29.pdf?__blob=publicationFile&v=1

[/spoiler]

Min sammanfattning:

Och nej det är ingen "sammanfattning" det är ett cherry-pickande av en text som i sig sen avhandlar Bundestads orginalartikel utifrån en partisk ståndpunkt, (german sex workers organisation) för att få ut just det som du vill att den ska säga. Jag skulle lika lätt kunna göra samma cherry-pickande och "sammanfatta texten till att handla om det jag vill att den ska handla om.

Allvarligt, går inte att debattera med någon som är så oseriös.
Senast redigerad av Merapi 2015-08-17 kl. 18:33.
Citera
2015-08-17, 18:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och nej det är ingen "sammanfattning" det är ett cherry-pickande av en text som i sig sen avhandlar Bundestads orginalartikel utifrån en partisk ståndpunkt, (german sex workers organisation) för att få ut just det som du vill att den ska säga. Jag skulle lika lätt kunna göra samma cherry-pickande och "sammanfatta texten till att handla om det jag vill att den ska handla om.

Allvarligt, går inte att debattera med någon som är så oseriös.

Jag gjorde en sammanfattning. Begriper du verkligen inte det?

Det står dig fritt att göra ditt eget urval i texten. Det jag tog ut var givetvis de centrala delar som styrker vad jag påstått. Jag har läst hela och hittade ingenting som talade emot vad jag sagt. Hela dokumentets innebörd är ju att kriminalisering inte är att föredra. Vem som helst kan kontrollera att detta stämmer.

Jag länkade Bundestags originaldokument, så du kan inte skylla på partisk källa.

Återigen, Bundesrats originaldokument:

Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 18:36.
Citera
2015-08-17, 18:42
Medlem
Citat:
Det står dig fritt att göra ditt eget urval i texten. Det jag tog ut var givetvis de centrala delar som styrker vad jag påstått. Jag har läst hela och hittade ingenting som talade emot vad jag sagt. Hela dokumentets innebörd är ju att kriminalisering inte är att föredra. Vem som helst kan kontrollera att detta stämmer.

Jag länkade Bundestags originaldokument, så du kan inte skylla på partisk källa.

Den länk som jag länkade är från samma site och gör vad jag betraktar som en mer opartisk sammanfattning av hela innebörden av det Bunderstat gick ut med.

https://researchprojectgermany.wordpress.com/2014/04/14/bundesrat-demands-objective-debate-and-differentiated-measures-amid-plans-to-reform-prostitution-act /

Att ta ett svar från en partisk organisation (tyska sexarbetarnas fackförbund) till vad Bunderstat har sagt och använda det materialet som nån slags "sammanfattning" av vad Bunderstat antas ha sagt är helt upp åt väggarna vansinnigt barnsligt sätt att debattera på.

Allright?
Antingen höjder du nivån lite, helt seriöst nu och inte nått personpåhopp, eller också kommer i vart fall jag inte palla nån vidare debatt.

kolla källor noga: verkar sidan vettig?/ vem/ vad har skrivit, forskat, uttalat sig?, är de/ den partisk? i frågan?
tar 1 minut.
Citera
2015-08-17, 18:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den länk som jag länkade är från samma site och gör vad jag betraktar som en mer opartisk sammanfattning av hela innebörden av det Bunderstat gick ut med.

https://researchprojectgermany.wordpress.com/2014/04/14/bundesrat-demands-objective-debate-and-differentiated-measures-amid-plans-to-reform-prostitution-act /

Att ta ett svar från en partisk organisation (tyska sexarbetarnas fackförbund) till vad Bunderstat har sagt och använda det materialet som nån slags "sammanfattning" av vad Bunderstat antas ha sagt är helt upp åt väggarna vansinnigt barnsligt sätt att debattera på.

Allright?
Antingen höjder du nivån lite, helt seriöst nu och inte nått personpåhopp, eller också kommer i vart fall jag inte palla nån vidare debatt.

kolla källor noga: verkar sidan vettig?/ vem/ vad har skrivit, forskat, uttalat sig?, är de/ den partisk? i frågan?
tar 1 minut.

Absolut. Tyska sexarbetarförbundet har gjort en sammanställning på engelska av Bundesrats dokument. Tror du de skulle vinna något på att skriva något felaktigt. Jag kan lova dig, om det fanns något i dokumentet som talade för kriminalisering så skulle de ha lyft detta.

Om du misstror dem så får du läsa originaldokumentet. Själv kan jag tyska, så försök inte dribbla... Att du ljuger och manipulerar betyder inte att alla andra gör det.

Bevisbördan ligger alltså på dig att peka på de avsnitt i min sammanfattning som inte stämmer med originaldokumentet. Varsågod!
Citera
2015-08-17, 18:51
Medlem
Citat:
Jag skulle skicka dem till Sveriges underjordiska och kriminaliserade prostitution där priserna är höga, efterfrågan stor, och konkurrensen dålig. Polisarbetet är också dåligt och oprofessionellt, och man är fullt upptagna med att jaga Bosse 55 år och Britta 38 år som har samtyckande betalsex på ett hotell. Det är bland annat just därför vi måste avkriminalisera, för att få bättre transparens, och kunna rikta polisresurser där de behövs.

Så otroligt konstigt då att de slemmiga äcklen inte just gör det.
kanske beror på att de inte pallar ha en polis efter sig, eller tycker det är jobbigt att tvingas stuva undan tjejerna dyrt nånstans och dessutom med en dålig efterfrågan. För vilka turister åker just till Sverige för att sexturista, som t.ex du tvingas göra till Tyskland?

Sen jagar man bara Bosse 55, för oftast just Bossar som köper sex. Brittor jagas inte.
Citera
2015-08-17, 18:53
Medlem
Citat:

Allright?

tar 1 minut.
det är ganska lätt att avgöra skillnaden på sexköpslagen. vi har nu haft den i ett antal år ta bort den och sen får du se vad som händer
Citera
2015-08-17, 18:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så otroligt konstigt då att de slemmiga äcklen inte just gör det.
kanske beror på att de inte pallar ha en polis efter sig, eller tycker det är jobbigt att tvingas stuva undan tjejerna dyrt nånstans och dessutom med en dålig efterfrågan. För vilka turister åker just till Sverige för att sexturista, som t.ex du tvingas göra till Tyskland?

Sen jagar man bara Bosse 55, för oftast just Bossar som köper sex. Brittor jagas inte.

Det gör de uppenbarligen, eftersom Sverige har så många fall av grovt koppleri. Jo, Brittor jagas också för koppleri. För att de arbetar tillsammans med Helenor.

Snäll som jag är ska jag hjälpa dig lite med den viktigaste punkten i Bundestags (tyska överhusets) originaldokument:

Bundestag, 11 april, 2014:

Citat:
Auch gibt es keine belastbaren Hinweise dafür, dass mit dem Prostitutionsgesetz ein Anstieg des Menschenhandels einhergegangen ist. Trotz einer Zunahme von Ermittlungsverfahren seit Inkrafttreten des Prostitutionsgesetzes ist die Zahl der Opfer nicht gestiegen.

Här har du alltså från originalkällan Bundestag direkt belägg för att polisutredningarna har ökat till följd av fler insatser från polisen. Trots dessa ökade insatser har inte antalet fall av sexuell människohandel ökat efter legaliseringen.

Nu är du definitivt överbevisad.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-08-17 kl. 19:34.
Citera
2015-08-17, 19:13
Medlem
Citat:
Jo, Brittor jagas för koppleri. Samt hotellet.

Snäll som jag är ska jag hjälpa dig lite med den viktigaste punkten i Bundestags (tyska överhusets originaldokument):

Bundestag, 11 april, 2014:

Här har du alltså från originalkällan Bundestag direkt belägg för att polisutredningarna ökat till följd av ökade befogenheter efter legaliseringen, men att antalet fall inte ökat efter legaliseringen.

Nu är du definitivt överbevisad.

nej det är inte alls vad det står:

det står ungefär, min översättning:

Dessutom finns inga tillförlitliga bevis för att prostitiutionslagen sammanfallit med en ökad sextrafficking. Trots en ökning av utredningarna efter att prostitutionslagen ("inkraftteren" ahh ?igångsats? inget bra ord, men det jag kommer på nu), så har andelen offer inte ökat.

har alltså inte ett pip om ökade befogenheter.

Sluta försök tjafsa med mig. jag kan engelska och franska rätt flytande och hyfsad tyska.
jag har också stor vana av att rota runt och skumma rapporter/ långa texter i mitt jobb. Så som sagt vill du debattera med mig så är det ingen idé köra nått trams och hoppas det går vägen.
Kör hederligt rakt, kolla dina källor och att du faktisk kan stå för vad du skriver, och du får samma tillbaka.
Senast redigerad av Merapi 2015-08-17 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in