Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
"Bidragsinvandrare"? Du framstår som mer och mer inskränkt och okunnig för varje inlägg du skriver. Det här är någonting som sker både när det gäller invandrare och infödda blonda och blåögda svenskar. Det har hänt, det händer och det kommer att hända i framtiden.
Vem har talat om alla hyresrätter?
Båda metoderna har ju fungerat i flera decennier. Dina beskrivningar speglar däremot inte verkligheten, så de är ingen mening att diskutera.
Jag tycker att den varit väldigt uthållig, jag hade inte orkat klättra i tio år i sträck utan att behöva vila. Men du kanske menar någonting annat än uthållig?
Till skillnad från dig verkar jag var spränglärd och analytisk som aldrig den, dock vill jag påpeka i jämförelse med dig.
Nuvarande takt av bidragsinvandrare( Ja extremt få har ett konkurrensutsatt jobb och inte många kommer få ett) ligger runt 100.000 pers, dvs nära våra födslotal så leder det till att alla lediga hyresrätter som kommer fram måste gå till bidragsinvandrarna om de skall ens hjälpligt kunna förses med bostäder. Det kommer dock inte räcka och kommer bli politiskt omöjligt.
Att låta kommuner köpa stora mängder villor och BR finns det inte ekonomiska resurser till, att det var ett annat ljud i skällan i början av vågen av bidragsinvandrare berodde på att det då fanns hyfsat mycket lägenheter på utflyttningsorter, det gör det inte längre.
Så du menar att prisökningstakten varit runt 20 % årligen sedan ett årtionde tillbaka? Spännande! Har du några belägg för det? Kan du även beskriva om vi har 20 % prisökning enbart de närmaste 5 åren vart vi hamnar då? Vad tror du prisnivån i världsstaden Sthlm hamnar på om vi har 20 % per år i ökning i 10 år på raken?
Räkna lite på det och ta en funderare på hur pass väl ens medelklassen skulle klara den kreditexpansionen?