Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Jag såg inte matchen mot Fratangelo men det låter positivt. Ibland när han till exempel får in bra servar faller han ändå tillbaka ett par meter bakom baslinjen och förlorar då det övertag serven gav honom. Serven och att kliva fram i banan ta initiativ och bli mer offensiv är ju det han jobbar mest med. Det är den typ av tennis som hans tränare Galo Blanco vill att han ska spela men allt tar sin tid........Elias spelar i Vancover nästa vecka. Han kanske får med sig lite bättre resultat där.
Jo det känns som det är lite så.
Han servade faktiskt rätt bra, tror han låg på 60 % in eller nå, och då varje gång han fick läge slå tog han i allt han hade ungefär, oftast gick det 1 meter ut.
Efter ett tag såg man på han lite " vad gör jag egentligen" ha ha , men han slog någon vinnande backhand då och då efter serve, och då kolla han på tränaren "jaha är det så jag ska spela" ungefär.
Man såg ändå några dueller när han höll bollen i spel som blev riktigt långa och då vann han dom oftast tillslut.
Men det är klart , håller väl inte spela så om man ska bli bra heller, måste ju kunna slå en vinnare då och då också.