2015-08-15, 16:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast samtidigt verkar han försöka ändra lite i sitt spel just nu känns det som , går för snabbare avslut i duellerna, det såg jag nu Mot Fratangelo ,och tydligen var det så mot Bellucci också vad jag förstått.
Så han kanske försöker bli mer offensiv i spelet, och det är nog inte fel egentligen, men man såg några dueller när han väl höll i bollen och bara höll den i spel dom duellerna vann han oftast.
Hade han spelat så kanske han hade vunnit till och med.
Men det kanske är medvetet att han försöker spela mer offensivt och går för snabbare avslut i duellerna.
Tar ju ett tag lära sig sådant spel.

Jag såg inte matchen mot Fratangelo men det låter positivt. Ibland när han till exempel får in bra servar faller han ändå tillbaka ett par meter bakom baslinjen och förlorar då det övertag serven gav honom. Serven och att kliva fram i banan ta initiativ och bli mer offensiv är ju det han jobbar mest med. Det är den typ av tennis som hans tränare Galo Blanco vill att han ska spela men allt tar sin tid........Elias spelar i Vancover nästa vecka. Han kanske får med sig lite bättre resultat där.
Citera
2015-08-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag såg inte matchen mot Fratangelo men det låter positivt. Ibland när han till exempel får in bra servar faller han ändå tillbaka ett par meter bakom baslinjen och förlorar då det övertag serven gav honom. Serven och att kliva fram i banan ta initiativ och bli mer offensiv är ju det han jobbar mest med. Det är den typ av tennis som hans tränare Galo Blanco vill att han ska spela men allt tar sin tid........Elias spelar i Vancover nästa vecka. Han kanske får med sig lite bättre resultat där.

Jo det känns som det är lite så.
Han servade faktiskt rätt bra, tror han låg på 60 % in eller nå, och då varje gång han fick läge slå tog han i allt han hade ungefär, oftast gick det 1 meter ut.
Efter ett tag såg man på han lite " vad gör jag egentligen" ha ha , men han slog någon vinnande backhand då och då efter serve, och då kolla han på tränaren "jaha är det så jag ska spela" ungefär.
Man såg ändå några dueller när han höll bollen i spel som blev riktigt långa och då vann han dom oftast tillslut.
Men det är klart , håller väl inte spela så om man ska bli bra heller, måste ju kunna slå en vinnare då och då också.
Citera
2015-08-15, 23:32
Medlem
Elias får melzer den äldre i första, blir nog tufft, mycket rutin iallafall
Citera
2015-08-16, 14:40
Medlem
Helt sjukt vad Nishikori vek ned sig igår, till den grad att han blev utbuad i slutet av matchen för att han inte försökte. Några säger skada, men han såg mest håglös ut.

Djokovic-Murray idag tror jag inte säger så mycket om USO, däremot mycket prestige. Djokovic har verkligen gjort minimum hittills så han är svårvärderad, Murray ser stark ut.

Nattens grej var annars att 18-åriga Bencic slog ut Serena.
Citera
2015-08-16, 20:09
Medlem
Tyckte att det var tydligt att han fick en skada. I någon benmuskel eller liknande. Såg ut som att det hände i slutet av första. Jag förstod redan då att andra set skulle bli 0-6. Vilket det blev. Väntade mig att Nishikori skulle bryta. Men av någon anledning valde han att spela klart matchen.
Citera
2015-08-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Tyckte att det var tydligt att han fick en skada. I någon benmuskel eller liknande. Såg ut som att det hände i slutet av första. Jag förstod redan då att andra set skulle bli 0-6. Vilket det blev. Väntade mig att Nishikori skulle bryta. Men av någon anledning valde han att spela klart matchen.

Synd det där att han är så skadebenägen Nishi , tycker han har små skavanker hela tiden.
Citera
2015-08-16, 21:07
Medlem
Nishikoris manager sa att han inte hade något skada, bara "utmattning". Han drar sig ur Cinci vad jag förstått..
Citera
2015-08-16, 21:17
Medlem
Lindell väljer tydligen att spela en future nästa vecka i sina förberedelser inför USO. I Brasilien, på hardcourt. Han är högst rankad med nästan 100 placeringar. Visar ändå att han är redo att gå in för hardcourt-säsongen och förbättra sig.
Citera
2015-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lindell väljer tydligen att spela en future nästa vecka i sina förberedelser inför USO. I Brasilien, på hardcourt. Han är högst rankad med nästan 100 placeringar. Visar ändå att han är redo att gå in för hardcourt-säsongen och förbättra sig.

Det kan nog va rätt, framförallt kanske han får vinna lite matcher och det är aldrig fel oavsett nivå.
Citera
2015-08-17, 17:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias får melzer den äldre i första, blir nog tufft, mycket rutin iallafall

Elias får göra om det han gjorde i Davis Cup. Det var en fin seger när han slog Melzer i fem set. Jag ser att Gulbis är med i Vancover. Behåller han den form han är i just nu lär han sopa mattan med sina motståndare oavsett vem han än möter. Tyckte riktigt synd om Gulbis när han inte lyckades slå Djokovic trots två matchbollar. Vilket bedrövligt år han har haft men Gulbis är sevärd så hoppas han har hittat tillbaka till sitt spel igen.
Citera
2015-08-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Elias får göra om det han gjorde i Davis Cup. Det var en fin seger när han slog Melzer i fem set. Jag ser att Gulbis är med i Vancover. Behåller han den form han är i just nu lär han sopa mattan med sina motståndare oavsett vem han än möter. Tyckte riktigt synd om Gulbis när han inte lyckades slå Djokovic trots två matchbollar. Vilket bedrövligt år han har haft men Gulbis är sevärd så hoppas han har hittat tillbaka till sitt spel igen.

Ja nog kan Elias ta den, Melzer har ju inte rosat marknaden i år precis men rutin har han.
Ja ,jag tycker det var synd Gulbis fick ett bakslag i sin karriär överlag, men det känns som han inte tar det seriöst alltid ,vilket är jävligt synd.
För han kan spela.
Citera
2015-08-17, 17:51
Medlem
Kul att se Mardy Fish i farten igen. Han kallar detta för sin "farewell tour". Han har lidit av kraftig panikångest senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in