2015-08-17, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Om jag inte har helt fel så är rött badet, och blått rena rama ghetton.

http://i62.tinypic.com/bk9jt.jpg

Helt rätt.

De nybyggda bostadsområdet kring Emporia är knappast ett ghetto. Priserna är höga där så det lockar knappast låginkomsstagare eller individer som lever på soc mm.
Citera
2015-08-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Så illa alltså? Trodde att det var mest svenskar i Hyllie. Är ju mycket nybyggt och rätt höga priser där.

De vita som handlar p[ Emporia bor runtomkring. De som bor i sjalva kaernan sponsras av skattebetalarna. Det kommer sa manga att det inte finns andra alternativ. Det ar anledningen till att man parkerar dem i nybyggena och det ar anledningen till att man bygger sa intensivt dar. Man har mark och bygger for muslimerna.

Man kan inte smita fran de muslimska horderna (och kaosmanniskorna) i Malmo genom att hyra nagot dyrt. Darfor kan Malmo stad blasa upp sin budget och ordna ett enormt underskott som i sin tur satter press pa de som gar plus inom det sa kallade "utjamningssystemet". Hade jag varit politiker i en region som gar plus och tvingas varje ar till att ge mer till t.ex. Malmo hade jag satt ner foten. Det ar smartare att gomma undan pengarna och ist'llet investera de pengarna i sin egen region an att kasta bort dem genom att ge bort dem till Malmo. Man kan lika garna elda upp pengarna. Det skulle formodligen vara battre an att sponsra kriminella muslimer.

Ak dit ett par ganger om du har mojlighet over en tidsperiod, obeservera objektivt och dra egna slutsatser.

Sedan tror jag att det ar smartare att investera i ett hus (om man nu vill stanna i Skane). Man far mer for pengarna och slipper forhoppningsvis muslimer. Men a andra sidan vem vill bo i en region dar polisen maste ha en helikopter i luften for att gripa muslimska brottslingar (knarkhandlare) och vilka foretag vill verka i en region dar zigenare kan dyka upp och langtidsparkera sig pa mitt foretags parkering och havda besittningsratt. Vad sager mina kunder och leverantorer om att jag lagligt inte kan fa bort kriminella zigenare fran min egen parkering? Blir man inte lite fundersam?

De flesta jag kanner som ar smarta har redan stuckit fran Skane och Sverige. De vill inte vara i ett land med endemisk politisk korrekthet (korkade manniskor), korruption, inkompetens och skeenande kriminalitet. man vill inte riskera att ens kids blir svaertade av genusneutralitet, vanstern och den enorma kriminalitet eller att riskera att traffa p[ muslimer med tanke p[ hur hetsiga och aggressiva de ar. Har de en dalig dag sa aker kniven eller pistolen fram. Har man da "otur" sa har man en tragedi pa halsen. Det racker att man ite haller med dem for att de ska bli hetsiga. Detsamma galler spanjorer, fransman och latinamerikaner.
Citera
2015-08-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Helt rätt.

De nybyggda bostadsområdet kring Emporia är knappast ett ghetto. Priserna är höga där så det lockar knappast låginkomsstagare eller individer som lever på soc mm.

Ett ghetto kan se ut pa manga olika satt. Det ar inte svart eller vitt. Det ar klart om definitionen att Hyllie utgors av busstorget och gatan bakom busstorget, gatan till och fran busstorget och gatan intill den regionbusshallplatsen sa ar det inga muslimer eller svartingar som bor dar for det ar mest foretagsadresser.

Vad du kan gora om du har tid sa stall dig vid Hylliebadet och kolla at vilket hall kidsen gar nar de ska hem. Gor det over en tidsperiod.

De vita som man ser ar de som vaentar in sina nara och kaera som kommer fran CPH vid Hyllie busstorg. De vita bor inte i Hyllie for de bor i villor utanfor kaernan och vem ar egentligen korkad att betala for nagot som man kan fa ett hus for?

Det ar inte svarare aen sa. Jag tror att om man goer observationer, tanker analytiskt (om man har den formagan och talangen) och kan dra objektiva slutsatser sa har man ett resultat som stammer overens med verkligheten. Om man ar hetsig, impulsiv och aggressiv tror jag att man kommer fram till en annan slutsats men som sagt alla ar vi olika.
Citera
2015-08-17, 16:31
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Helt rätt.

Det innebär att det kan bli lite roliga kulturkrockar när alla hens som betalat dyrt för ett boende på Emporia ska ta sin lilla Stjärnglans och Malte och hoppa i badet med 400 Muhammeds.
Citera
2015-08-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Antalet kapningar av identiteter ökar lavinartat och värst är det i Malmö. Här hade polisen ifjol tiotusentals ärenden och det ser ut att bli värre i år."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/fler-far-sin-identitet-kapad

detta goers fraan internetkafeer. Det ar darfor man aldrig ska aka taxi med utlanningar, man ska inte handla i utlandska butiker eller i butiker som har utlandsk arbetskraft. De skordar dina kreditkortsnummer pa olika satt och kollar upp vad du tjanar och sedan bestaller varor i ditt namn eller saljer de uppgifterna vidare och det ar helt riskfritt. Polisen brukar dyka upp ibland nar de far tips och sager till dem: "aja baja sa far man inte gora" och han som ager och/eller driver i-net kafeet skiter i det.

Manga ganger har jag varit med om att man bestaller enorma mangder klader och elektronik och alla som sitter i samma rum far ocksa vad de anser sig behova. Hade man last personnumrena och deklarationerna sa att de inte ar publika sa hade man over en natt satt stopp for denna typ av kriminalitet men vansterpatrasket hade blivit ursinninga for de anser att de behover ha tillgang till den typen av information. De som inget har (vanstertrashet och kriminella) vill veta vad de gapet ar sa att de kan veta vilka de ska ge sig pa. Det finns ingensomhelst anledning till varfor ekonomisk information ska vara helt oppet och varfor kan vissa grupper lasa sina register men ite andra.
Citera
2015-08-17, 16:46
Medlem
Citat:
Det innebär att det kan bli lite roliga kulturkrockar när alla hens som betalat dyrt för ett boende på Emporia ska ta sin lilla Stjärnglans och Malte och hoppa i badet med 400 Muhammeds.

Det räcker att man har hund för att man som vit ska bli kränkt och förolämpad i muslimska Malmö. Muslimer, som anser att deras syn är den som är normen och att alla ska anpassa sig efter deras sharialagar. Det räcker att man tittar åt deras håll eller om man inte håller med dem för att de ska blir aggressiva, hetsiga och känna sig kränkta. Sedan är det inte långt till rasistkortet. De passar inte in bland civiliserade och toleranta människor för de är långt ifrån toleranta själva.
Citera
2015-08-17, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werbung2

Manga ganger har jag varit med om att man bestaller enorma mangder klader och elektronik och alla som sitter i samma rum far ocksa vad de anser sig behova. Hade man last personnumrena och deklarationerna sa att de inte ar publika sa hade man over en natt satt stopp for denna typ av kriminalitet men vansterpatrasket hade blivit ursinninga for de anser att de behover ha tillgang till den typen av information. De som inget har (vanstertrashet och kriminella) vill veta vad de gapet ar sa att de kan veta vilka de ska ge sig pa. Det finns ingensomhelst anledning till varfor ekonomisk information ska vara helt oppet och varfor kan vissa grupper lasa sina register men ite andra.

Fast så enkelt är det väl ändå inte. Varorna brukar ju främst levereras till postombud där man i sin tur behöver legitimera sig. Så då är man ju tvungen att även ordna fram ett falskt leg. Sen finns ju också kameraövervakning vid de flesta ombuden, så med tiden lär man åka fast.
Citera
2015-08-17, 17:30
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftig-okning-av-fusk-med-handikapptillstand

Kraftig ökning av fusk med handikapptillstånd

Lånade tillstånd, köpta tillstånd, förfalskade tillstånd – fusket med handikapptillstånd för parkering har de senaste åren ökat kraftigt i Malmö, Göteborg, Södertälje och Stockholm.
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-17 kl. 17:33.
Citera
2015-08-17, 17:52
Medlem
Klart med kameraövervakning på Seved

http://www.skd.se/2015/08/17/klart-med-kameraovervakning-pa-seved/

Så flyttas skiten under två år till något annat ställe.

http://www.friatider.se/brandattack-mot-dagis-i-malmo

Brandattack mot dagis dom redan hårt ansatta skattebetalarna i Malmö står för notan
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-17 kl. 18:18.
Citera
2015-08-17, 23:31
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

Ok, och runt Emporia är det nog hyfsat.
Citera
2015-08-18, 00:36
Medlem
Citat:

De blå är Holma och Kroksbäck, fast allt hör till stadsdelen Kroksbäck tror jag. Till vänster om parken är Hyllievångsvägen där en menaklan försökte mörda en svart snubbe som var ute och promenerade med sin ettårige son. Miljonprograms gettoområden i klass med de sämre delarna av Rosengård. Iofs skulle det kunna ha varit bra områden, relativt nära centrum och nu med nytt bad och Hyllie med station och nära till Köpenhamn och affärscentrum borde det kunna ha varit relativt attraktiva ställen. Och intill Kroksbäcksparken som i förlängningen nästan är ett sammanhållet grönområde ner till Pildammsparken i centrala Malmö. Bekvämt cykelavstånd till Malmös enda vettiga bad på Sibbarp. Låg till högstadieskola i anslutning till parken, en skola som ingen vettig människa sätter sina barn i om de har något val.
Men nu är inte Malmö sen länge "den staden", gettoiseringen sprider sig som en cancersvulst allt mer in i hela Malmö. T.o.m. Slottsstadensskola som ligger på den vita sidan av skiljelinjen genom Malmö har i senaste statistiken rasat. Snart är bara det vindpinade Västrahamnen som med sina svindyra bostadsrätter som inte kan intas.
Citera
2015-08-18, 00:57
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/malmo/varje-dygn-kommer-fyrtio-nya-ensamma-flyktingbarn-till-malmo/

Asylsvenskan vinklar till rubriken: 40 barn på flykt når Malmö idag.

Citat:
MALMÖ I våras kom fyrtio ensamkommande flyktingbarn per vecka till Malmö.
Sedan en tid kommer fyrtio barn per dygn.
Nu slår facket larm om överbelagda boenden, stress och otrygg miljö för både barn och personal.

Citat:
Enligt fackförbundet har det varit slagsmål och stölder på grund av att barnen, som mår dåligt från början, bor trångt och rörigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in