2015-08-18, 01:15
Medlem
BAB7s avatar
Är det någon mer än jag som lagt märke till den enorma ökningen av Afrikaner i Malmö?

Jag ser fullt av Afrikaner överallt , de driver runt på gator och torg, de hänger i parkerna och ställer sig och pissar helt öppet vid närmsta träd.. - under de senaste 6 månaderna har jag upplevt en mycket kraftig ökning av dessa människor.

Någon som vet varför det är så många Afrikaner i Malmö nu?
Citera
2015-08-18, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Är det någon mer än jag som lagt märke till den enorma ökningen av Afrikaner i Malmö?

Jag ser fullt av Afrikaner överallt , de driver runt på gator och torg, de hänger i parkerna och ställer sig och pissar helt öppet vid närmsta träd.. - under de senaste 6 månaderna har jag upplevt en mycket kraftig ökning av dessa människor.

Nej inte mer än vanligt. Men araber däremot ja..
Citera
2015-08-18, 15:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:

Kanske så att folk har solat mycket under sommaren och många är bruna nu och misstas lätt för äkta afrikaner.
Citera
2015-08-18, 18:21
Medlem
MALMÖ 48 bostäder i polisområde Malmö har under augustis två första veckor utsatts för inbrott. Ingen ovanlig siffra i sig. Men bakom den döljer sig ett ovanligt tillvägagångssätt.

Av de 48 inbrotten har nämligen inte mindre än 17 gjorts på fastigheternas övervåningar, berättar Linda Pleym vid Malmöpolisens informationsavdelning. Och det är inte den gängse modellen.
– Nej, det vanligaste är ju att de tar sig in på bottenvåningen. Så det här sticker ut. Det är ovanligt.

Skånskan
---------------------------

Cykelskola !!!!! har fått pris av kommunen

Röda korsets cykelskola finns i Seved och Lindängen och lär nya Malmöbor att cykla. Cykling är viktigt för nyanlända för att bli en naturlig del av Malmö, upplever Röda Korset. Cykelskolan, som fokuserar på delaktighet, hälsa och integration, har blivit mycket populär.
Skånskan

Senast redigerad av ascheberg 2015-08-18 kl. 18:50.
Citera
2015-08-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Nej inte mer än vanligt. Men araber däremot ja..

Ja.Festivalen söndag kväll runt Gustav och Hansa 80% av den sorten.Det fullständigt välde av och på bussarna.Det tog 25 år att byta ut svenskarna och dom senaste 10 åren har det bara exploderat.
Men på de gula bussarna är det helt annorlunda tack och lov.
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-18 kl. 19:24.
Citera
2015-08-18, 19:32
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Av de 48 inbrotten har nämligen inte mindre än 17 gjorts på fastigheternas övervåningar, berättar Linda Pleym vid Malmöpolisens informationsavdelning. Och det är inte den gängse modellen.
– Nej, det vanligaste är ju att de tar sig in på bottenvåningen. Så det här sticker ut. Det är ovanligt.

Kan i förbifarten konstatera att stort sett alla lediga lägenheter hos Heimstaden jag tittat på på deras hemsida är på nedre plan. Mycket på Möllevången.
Hos MKB är det tvärtom?
Citera
2015-08-18, 19:37
Medlem
nej det är inte illa här i malmö alls
välkomnar alla till denna globaliserade stad
det är många spännande möten här dagligen
färgrik mångkultur i all dess prakt
det majoriteten röstade för
Citera
2015-08-18, 23:07
Medlem
Citat:

Jag har märkt en kraftig ökning nu i sommar och antagit att det är alla syrianer som nu ska belasta Malmö och göra livet ännu surare för oss.
Läste idag att det kommer 40 ensamkommande flykting"barn" till Malmö VARJE DAG!
Alltså 40 bidragsberoende som är potentiella ligister, bilbrännare, rånare, inbrottstjuvar, knarklangare, terrorister, parasiter, våldtäktsmän får PUT i Malmö varje dag.
Är det inte dags att Sverige stänger sina gränser? Eller att politikerna erkänner att de klarar inte av situationen och låter SD ta över för att försöka rädda den sjunkande skutan Sverige?
Citera
2015-08-19, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag har märkt en kraftig ökning nu i sommar och antagit att det är alla syrianer som nu ska belasta Malmö och göra livet ännu surare för oss.
Läste idag att det kommer 40 ensamkommande flykting"barn" till Malmö VARJE DAG!
Alltså 40 bidragsberoende som är potentiella ligister, bilbrännare, rånare, inbrottstjuvar, knarklangare, terrorister, parasiter, våldtäktsmän får PUT i Malmö varje dag.
Är det inte dags att Sverige stänger sina gränser? Eller att politikerna erkänner att de klarar inte av situationen och låter SD ta över för att försöka rädda den sjunkande skutan Sverige?

Äsch då, staden blir ju rikare. Mer jobb åt försäkringsbolagen, ökad bilförsäljning, mer anslag till kriminalvården, fler brottsförebyggande satsningar, fler poliser. Eller..?
Senast redigerad av thecunt 2015-08-19 kl. 01:39.
Citera
2015-08-19, 05:46
Medlem
Tommy misshandlades när han påpekade p-fusk. Peter fick sin bilruta krossad när någon stal hans tillstånd och en funktionshindrad kvinna i Malmö fick dödshot när hon ifrågasatte parkeringsmissbruk.

Anna Svensson Crona från Hörby, vars son Axel är rullstolsburen. När de parkerade på en handikappsplats vid Gustav Adolfs Torg i Malmö blev hon erbjuden att sälja parkeringstillståndet.

– En fin BMW körde fram och ut kom en ung kille som ville köpa tillståndet. Jag blev helt paff och sa självklart nej. Då sa han ”Du får 40.000 kronor”.

Trakasserier och hot
En man som vill vara anonym på grund av hotrisken har polisanmält händelser i Malmö där hans handikappade fru blivit utsatt för trakasserier och hot när de påtalat fusk.

”Inte nog med att folk parkerar olagligt på hk-platser, de ger sig dessutom på försvarslösa handikappade”, skriver han.

Svt nyheter
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-19 kl. 05:52.
Citera
2015-08-19, 13:00
Medlem
Så blir det när staden är full av apajävlar, djungelns lag råder.
Citera
2015-08-19, 17:28
Medlem
vespens avatar
Malmö Stad har 4 miljarder i underskott.säger väl allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in