I ena vittnesppgiften stod det att polisen fick reg.nr på den mörka bilen, när dom då också får in vittensuppgift om en svart SUV som ses samma kväll och om det är en och samma bil - förklara då gärna vad du tror uppgiften gav polisen när dom slog fram reg.nr? Det kan väl inte lett till någon misstanke om samma bil ses vid säteriet på torsdagen.
Det är nog inte samma bil som dom fick reg numret på, för den var röd.
Det är precis vad jag har trott hela tiden. Har bara inte orkat logga in här och skriva för har så mycket att göra både hemma och på jobbet.
Jag misstänker att dom fraktade kroppen från slottet till martorp sent på torsdagen.
Det är bara vad jag tror.
Om den där mediauppgiften stämmer om två bilar förbi Håkan Jonsgården i Gum (som är GJ:s ägo) på väg till Martorp - så blir det konstigt. Varför skulle hon då vara hos AJ? Med reservation att vi inte hur relevant uppgiften är.
Det står en smal, ljushårig kille iklädd svart t-shirt t.h. om den gallerförsedda bilen (mellan de vita bilarna). Han synes mixtra med något ryggsäcksgrönt föremål. - Han kan här precis ha bytt kläder. Om man tittar på den orange t-shirten så ser den närmast våt ut och verkar ha klibbat fast vid övre delen av ryggen. - Personerna påminner om varandra. - Killen är helt olik övriga som figurerat på bilderna.
Senast redigerad av letsdoit 2015-08-17 kl. 15:24.
Bild 6 visar var grusvägen slutar och att gm måste svänga vänster för att komma till Martorp. – Om han i stället svänger höger kan han efter c:a 100 m slå in på en mindre väg för att göra en kringmanöver, och på så sätt ta sig direkt till de lite mer undanskymda och avsides belägna delarna av gården, t.ex. det lilla skjulet (bild 8, 9). Ett annat sätt att ta sig dit kan vara att köra förbi huvudingången och ta till höger in på en mindre väg som verkar finnas där. https://minfil.org/w9vcjdb2bc/V_gval.jpg
Det står en soptunna vid infarten så det verkar väl vara bostadshus rätt in där?
Eller vet du att det sen viker av nån åkerväg till boden på baksidan av Martorp?