2015-08-17, 14:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Mörk bil kan förvisso vara en svart SUV..har dock inte sett att det framgått.

I mitt huvud är det nog redan en samma bil.. :P

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll, eftersom vittnet inte kan bilmärken. Jag ville visa att en SUV ser ut som en kombi, fast högre och kantigare.

Dina exempel är av godo, men lite roll spelar det faktiskt, och jag väljer fördjupning eftersom en mörk bil/SUV vid ladan nästintill kanske tolkas som en personbil, kanske en slank/nätt/sportig SUV - vanligt förekommande design på EU/Asien-suvar - som kan uppfattas som personbil vid snabbare anblick, och inte ett amerikanskt fyrkantigt monster.

Många skulle även uppfatta detta som SUV:
http://3bv8x43y68hc448rg43goku7yq.wpengine.netdna-cdn.com/media/2011/11/Volvo-XC70-D5-AWD-2012_03.jpg
2015-08-17, 14:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Det vet jag inte,men jag kan fråga när vi träffas nästa gång.

Bara om du har eget intresse av att ha reda på det Tacksamt för svar här dock.

Som sagt, heder åt att poliskontakt upprättades i samband med vad du själv sett!
2015-08-17, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inne på tomten gör sannolikt att det är AJ själv (var inte han i Sthlm-Torsdag?) eller någon annan som har tillträde.

.. Funderade precis det samma. Vem som helst är ju inte bakom herrgården och blinkar i mörkret på privat ägo som är stängt med grindar.
2015-08-17, 14:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Dina exempel är av godo, men lite roll spelar det faktiskt, och jag väljer fördjupning eftersom en mörk bil/SUV vid ladan nästintill kanske tolkas som en personbil, kanske en slank/nätt/sportig SUV - vanligt förekommande design på EU/Asien-suvar - som kan uppfattas som personbil vid snabbare anblick, och inte ett amerikanskt fyrkantigt monster.

http://3bv8x43y68hc448rg43goku7yq.wpengine.netdna-cdn.com/media/2011/11/Volvo-XC70-D5-AWD-2012_03.jpg
Javisst, det kan ha varit en sådan bil vid ladan, på väg mot Martorp och vid slottet. Det beror på vittnet.

Men säger vittnet vid slottet att bilen hade en tydlig baklucka så var det troligen en sedan, inte en SUV.
2015-08-17, 14:39
Medlem
Citat:
Bara om du har eget intresse av att ha reda på det Tacksamt för svar här dock.

Som sagt, heder åt att poliskontakt upprättades i samband med vad du själv sett!

Blev nyfiken jag med nu så får höra med henne
2015-08-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Funderade precis det samma. Vem som helst är ju inte bakom herrgården och blinkar i mörkret på privat ägo som är stängt med grindar.

Jag själv har hela tiden trott att AJ eller sonen är inblandad på något sätt.
2015-08-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, inte en enda - förutom just den här killen. Han ser ut att kunna ha något åtsmitande om huvudet (mössa/keps); ev. har han något som buktar ut ovanför högerörat (uppskjutna hörlurar?). Skulle ev. kunna vara en hundförare, alt. en dykare som kommit upp på land. Hans armar ser ut att vara förstärkta med något. - Han ser hemmastadd ut där bland polis- och teknikerbilarna: den vita t.h. verkar full med bruna bevispåsar.
- Ändrade länken lite för något bättre skärpa:
https://minfil.org/r9v2j9b5bc/807.jpg

Här en annan bild som verkar vara från samma tillfälle, tyvärr syns inte personen i orange till här...

http://w.cdn-expressen.se/images/c9/ee/c9ee97ba346e4c4cbc560f4ee69d4dba/4x3/912@70.jpg
2015-08-17, 14:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Blev nyfiken jag med nu så får höra med henne

Lite nyfikenhet är bara sunt

Inne på säteri-tomten, sen kväll/natt = Troligtvis någon som redan förekommer i utredningen.

Speciellt intressant om ljuset var tänt i AJ´s bostad, samt om det syntes några människor samt hur dessa då ev reagerade, förutom att blinka med helljus.
Någon satt troligtvis i bilen, då helljus-blink kräver en spakmanöver. Helljus-blink vid larmning av bilen via fjärr är så gott som uteslutet - funktionen existerar ej.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-17 kl. 14:55.
2015-08-17, 14:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Finns det ridvägar i området? Ofta har ryttare ganska bra koll på passerande bilister eftersom man "läser av" bilisterna för att hinna parera ifall hästarna blir skrämda.
Om man ska ta fasta på GT:s punkt 3 (dvs om siktplatsen inte bara är ungefärlig), har bilarna setts av någon som befunnit sig ute på ett fält, alt. nära en liten dunge nära vägen t.h. i gm:s färdriktning (5:e bilden i ordn.följden på bif. ref.bilder). Skulle också tro att man kan rida lite varstans; t.o.m. på själva vägen ibland när man har skäl anta att det inte brukar köra förbi några bilar. Annars finns det också mindre insticksvägar här och var (se bild 2 resp. 3).

Raksträckan det gäller synes annars perfekt för att kunna blåsa på ordentligt.

Bild 6 visar var grusvägen slutar och att gm måste svänga vänster för att komma till Martorp. – Om han i stället svänger höger kan han efter c:a 100 m slå in på en mindre väg för att göra en kringmanöver, och på så sätt ta sig direkt till de lite mer undanskymda och avsides belägna delarna av gården, t.ex. det lilla skjulet (bild 8, 9). Ett annat sätt att ta sig dit kan vara att köra förbi huvudingången och ta till höger in på en mindre väg som verkar finnas där.
https://minfil.org/w9vcjdb2bc/V_gval.jpg
2015-08-17, 14:58
Medlem
Citat:
Jag själv har hela tiden trott att AJ eller sonen är inblandad på något sätt.

Slottet! Det måste vars ett utmärkt ställe att gömma någon/något några dagar, källarutrymmena med massa stora och små rum är oftast låsta så där kan man gömma något rätt säkert några dagar.
2015-08-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Slottet! Det måste vars ett utmärkt ställe att gömma någon/något några dagar, källarutrymmena med massa stora och små rum är oftast låsta så där kan man gömma något rätt säkert några dagar.

Det är precis vad jag har trott hela tiden. Har bara inte orkat logga in här och skriva för har så mycket att göra både hemma och på jobbet.
Jag misstänker att dom fraktade kroppen från slottet till martorp sent på torsdagen.
Det är bara vad jag tror.
2015-08-17, 15:08
Medlem
Citat:
I mitt huvud är det nog redan en samma bil.. :P

I ena vittnesppgiften stod det att polisen fick reg.nr på den mörka bilen, när dom då också får in vittensuppgift om en svart SUV som ses samma kväll och om det är en och samma bil - förklara då gärna vad du tror uppgiften gav polisen när dom slog fram reg.nr? Det kan väl inte lett till någon misstanke om samma bil ses vid säteriet på torsdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in