2015-08-17, 13:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Jag menar slottet ja. Alltså man kan köra från caféet och svänga höger lite längre bort på raksträckan sen kör man en bit så svänger man höger så kommer man ner till litauernas bostad och även baksidan av slottet där den bilen stod på baksidan av slottet där det finns en riktigt stor trädgård.

Kan fråga henne nästa gång vi ses
Tack. Baksidan av slottet ser ut att vara ett bra ställe att gömma sig på om man vill vara ifred, https://goo.gl/maps/pG4Jf. Jag skulle spontant gissa att det var ett par som höll på att föröka sig, blev skrämda när de blev upptäckta och kom åt fel reglage i bilen.
2015-08-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack. Baksidan av slottet ser ut att vara ett bra ställe att gömma sig på om man vill vara ifred, https://goo.gl/maps/pG4Jf. Jag skulle spontant gissa att det var ett par som höll på att föröka sig, blev skrämda när de blev upptäckta och kom åt fel reglage i bilen.

Bilen stod inne på tomten.
2015-08-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du gav tips väl som alla andra hundratals gjorde antar jag du menar.

Ja, jag sa ju det förut att jag gav dom tips, dom hade väldigt mycket tips att gå igenom sa hon.
2015-08-17, 13:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Även det andra fetstilade förbryllar mig. Vilket är det du kallar baksidan av de två husen?
SUV är inget bilmärke, det är en s.k. stadsjeep, lämplig för storstadsdjungeln, som finns bland många bilmärken. Här är ett urval: https://www.google.se/search?q=suv&newwindow=1&es_sm=122&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjLKTwICwxwIVS70UCh 2Y_AzT&biw=1366&bih=667. Kan du be henne svara på om det var en sådan modell?

Du föreslår otroligt ovanliga varianter av SUV-modeller, många existerar ej i Sverige, annat än privatimport.

Det vi snarare söker är i så fall betydligt vanligare europeiska modeller som VW, Audi, BMW, Volvo, Mercedes eller japanska som Toyota, Honda, Mazda osv.
2015-08-17, 14:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Bakom slottet ja, de stod ganska nära litauernas bostad när bilen vid slottet började blinka med helljuset.
Tid vet jag inte, bara att det var sent och det var mörkt ute.

Citat:
Bilen stod inne på tomten.

Mycket bra att polisen har dessa uppgifter i första hand, men det är av intresse att försöka utreda i tråden också, eftersom det kan hänga samman med andra uppgifter.

Inne på tomten gör sannolikt att det är AJ själv (var inte han i Sthlm-Torsdag?) eller någon annan som har tillträde.
Någon uppgift på om det var ljus tänt i säteriet/bostaden?
2015-08-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, ursäkta! Lite snabbt där

Mörk bil, i den andra uppgiften.
Har redigerat mitt inlägg.

Mörk bil kan förvisso vara en svart SUV..har dock inte sett att det framgått.
2015-08-17, 14:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du föreslår otroligt ovanliga varianter av SUV-modeller, många existerar ej i Sverige, annat än privatimport.

Det vi snarare söker är i så fall betydligt vanligare europeiska modeller som VW, Audi, BMW, Volvo, Mercedes eller japanska som Toyota, Honda, Mazda osv.
Det spelar ingen roll, eftersom vittnet inte kan bilmärken. Jag ville visa att en SUV ser ut som en kombi, fast högre och kantigare.
2015-08-17, 14:10
Medlem
Citat:
Mycket bra att polisen har dessa uppgifter i första hand, men det är av intresse att försöka utreda i tråden också, eftersom det kan hänga samman med andra uppgifter.

Inne på tomten gör sannolikt att det är AJ själv (var inte han i Sthlm-Torsdag?) eller någon annan som har tillträde.
Någon uppgift på om det var ljus tänt i säteriet/bostaden?

Det vet jag inte,men jag kan fråga när vi träffas nästa gång.
2015-08-17, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, jag sa ju det förut att jag gav dom tips, dom hade väldigt mycket tips att gå igenom sa hon.

Ok, missade det helt. Såg du nämnde yppandeförbud. Däremot kan tipset bli aktuellt senare om de uppmärksammar händelsen (igen) och kanske då via att det inkommer fler sammanfallande uppgifter. Kallad till förhör alltså. Så därför är ju alla tips viktiga, man vet ju aldrig vad som sker under processens gång under en förundersökning. Sen behöver det inte handla om att ha kompletta detaljer - det kan ge polisen tips om ett händelseförlopp om fler uppgifter sammanfaller. Att det sen i rättegången krävs mer är givet.
2015-08-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, missade det helt. Såg du nämnde yppandeförbud. Däremot kan tipset bli aktuellt senare om de uppmärksammar händelsen (igen) och kanske då via att det inkommer fler sammanfallande uppgifter. Kallad till förhör alltså. Så därför är ju alla tips viktiga, man vet ju aldrig vad som sker under processens gång under en förundersökning. Sen behöver det inte handla om att ha kompletta detaljer - det kan ge polisen tips om ett händelseförlopp om fler uppgifter sammanfaller. Att det sen i rättegången krävs mer är givet.

Ja, precis.
Dom har nog väldigt mycket tips som dom har gått/fortfarande går igenom.
Dom har mitt namn och telefonnummer iaf om det skulle behövas mer uppgifter längre fram och namnet på dom jag var där med.
2015-08-17, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Det spelar ingen roll, eftersom vittnet inte kan bilmärken. Jag ville visa att en SUV ser ut som en kombi, fast högre och kantigare.

ALLA tips även om de för person kan tyckas vara intetsägande är viktiga i en utredning. Det är just vad polis uppmanar allmänheten till. Varenda sak som antingen kan tyckas vardaglig och inte ger nåt, till ting som upplevs märkliga. Det är sen deras uppgift att bedöma rimlighet och om det ger nåt.
2015-08-17, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, precis.
Dom har nog väldigt mycket tips som dom har gått/fortfarande går igenom.
Dom har mitt namn och telefonnummer iaf om det skulle behövas mer uppgifter längre fram och namnet på dom jag var där med.

Helt korrekt och bra gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in