Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Jo, utförsäljningarna blev väldigt populära. Så populära att delar av försöket avbröts
i förtid. Men det är klart att vem som helst vill tjäna massor av pengar utan att abeta.
Och från högerns sida handlar det ju inte om att "det måste löna sig att arbeta" utan
om att klyftorna inte ökar tillräckligt fort.
Du är så insnöad i din avundsjuka mot klipparna att du vägrar förstå varför utförsäljningarna ens sker från första början.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Däremot är väl inte de s k resthyresgästerna speciellt poppis bland sina nya värdar,
deras egna grannar som mest bara går och väntar på att de skall dö så att deras
lägenheter kan säljas och då handlar det inte om något bortskänkande precis.
Jo då. För BRF:er är dessa hyresgäster rena guldgruvan på längre sikt.
Jag har själv bott i en ombildad förening där det fanns ett gäng hyresgäster kvar som inte köpte. Och när de dog så såldes deras lägenheter för marknadspris istället, vilket var guld för föreningens ekonomi och vi fick sänkta avgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Under
tiden kan man hålla på och leta efter anledningar att säga upp kontrakten. Det här
med boende i bostadsrätt tar sannerligen fram de sämsta sidorna hos människor.
Det är i princip omöjligt att bli uppsagd som hyresgäst. Det spelar ingen roll om du är hyresgäst i en BRF, eller i allmännyttan. Alla har samma skydd oavsett vad.
Du har även rätt att byta din hyresrätt om du inte vill bo som hyresgäst i en BRF.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Fast i ditt eget fall hade du väl bara dåliga sidor från början så försämringen är
väl knappast märkbar ...
Nja jag köpte medvetet in mig i en BRF med dolda tillgångar, eftersom det leder till bra ekonomi i längden för BRF:en, vilket också visade sig stämma.
Istället för avgiftshöjningar fick vi avgiftssänkningar istället och indirekt höjning av värdet på bostadsrätterna därmed.