2015-08-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Du är fotogenisk.
Låt dom för guds skull inte se dig live, stay put.
Ha cybersex och skicka morsan att handla mat.

Haha ja, så måste det vara
Citera
2015-08-13, 17:37
Medlem
Vad gör jag för fel?

Får en del matchningar.

Profilescore 5.8(vad det nu innebär, någon kanske kan upplysa mig. Är det riktigt patetiskt?)

Haft skiten i någon vecka och har kanske 10-15 matchningar. Men sen då?

Men känns som att de flesta tjejer antingen bara är ute efter lite snabb bekräftelse. Det vill säga ställer man frågar osv svarar de men även om de är matchningar tar de verkligen noll initiativ. Hela tiden upp till mig att föra en konversation vidare, jag är ganska bra på det, men det är inte ofta man själv får vare sig frågor eller komplimanger?

Kanske är så tjejer fungerar överlag nuförtiden?
Citera
2015-08-14, 10:52
Medlem
Admiral Krags avatar
Varför kunde vi inte få mer antal bokstäver att skriva profiltext?? det här är ynkligt jämfört
med vissa andra sidor.

Varför går det inte att ångra ett tryckt hjärta vid "i närheten av dig" (fin-ful filmtitel)

Varför går det inte att adda en person som "vän" utan att det istället måste
gå via länkade sociala medierkonton?

Varför går det inte att ändra ordningen för bilderna?

varför går det inte att komma över 32 profilvisningar? trots att det varit fler i praktiken
Citera
2015-08-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Vad gör jag för fel?

Får en del matchningar.

Profilescore 5.8(vad det nu innebär, någon kanske kan upplysa mig. Är det riktigt patetiskt?)

Haft skiten i någon vecka och har kanske 10-15 matchningar. Men sen då?

Men känns som att de flesta tjejer antingen bara är ute efter lite snabb bekräftelse. Det vill säga ställer man frågar osv svarar de men även om de är matchningar tar de verkligen noll initiativ. Hela tiden upp till mig att föra en konversation vidare, jag är ganska bra på det, men det är inte ofta man själv får vare sig frågor eller komplimanger?

Kanske är så tjejer fungerar överlag nuförtiden?

Du gör inget fel. Välkommen till Internetvärlden i detta land. Du är inte en av de absolut snyggaste killarna och då ska du hålla dig borta från sådana här sidor. Du är långt ifrån ensam
Citera
2015-08-15, 15:48
Medlem
Lagt ner badoo, verkar inte få ut så mycket av det helt enkelt. Känns lönlöst när knappt någon svarar samt ingen som skriver direkt.
Citera
2015-08-16, 03:00
Medlem
MrProfits avatar
Kan någon förklara inloggningen?!. Skulle in nu och den byter bara sida till en ny med nya bokstäver man ska fylla i. Jag kan inte avgöra vilka som är stora bokstäver och vilka som är små.
Citera
2015-08-16, 14:25
Medlem
Jag tror jag lägger ner Badoo, jag blir bara bitter av att se alla snygga tjejer med shopping resa, smink och festa som intresse.

Finns det någon sida där det är mindre köttmarknad? Majoriteten av tjejerna är antingen ytliga dussinbrudar eller ensamstående morsor under 30.

Majoriteten verkar ju inte söka något seriöst alls. Massa brudar som bara har bilder och ingen text, inte kan de söka något långvarigt förhållande om de enbart visar sitt yttre?

Återigen, alla dessa singelmorsor är sjukt avtändande... Måste vara den region jag bor i, bland brudar mellan 22-27 verkar de ju utgöra minst 20%.
Citera
2015-08-16, 14:46
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag tror jag lägger ner Badoo, jag blir bara bitter av att se alla snygga tjejer med shopping resa, smink och festa som intresse.

Finns det någon sida där det är mindre köttmarknad? Majoriteten av tjejerna är antingen ytliga dussinbrudar eller ensamstående morsor under 30.

Majoriteten verkar ju inte söka något seriöst alls. Massa brudar som bara har bilder och ingen text, inte kan de söka något långvarigt förhållande om de enbart visar sitt yttre?

Återigen, alla dessa singelmorsor är sjukt avtändande... Måste vara den region jag bor i, bland brudar mellan 22-27 verkar de ju utgöra minst 20%.

Testa Mazily? Det är som twitter fast med dejtingprofil. Där handlar det mer om vad man har att säga. Man ser inlägg i ett flöde från alla som passar ens preferenser och man kan kommentera eller skicka meddelande. Framförallt kulturellt intresserade människor i storstäderna
Citera
2015-08-16, 14:53
Medlem
Citat:

Inte bara i din region, de är överallt.

Det störda är att brudar som "nonchalerar" mig på Badoo skulle aldrig göra detsamma irl. Det är lätt att gömma sig bakom 5 lager spackel och diverse Photoshopfilter.

Chattade en del med en tjej på Badoo för något år sedan. Jag fick verkligen kämpa för att hålla hennes intresse uppe. Sedan precis innan vi skulle ses råkade jag stöta ihop med henne på hennes jobb. Hon jobbade tydligen i en godisaffär och var minst 30kg tyngre än på bilderna.

Jag drog en block
Citera
2015-08-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Lagt ner badoo, verkar inte få ut så mycket av det helt enkelt. Känns lönlöst när knappt någon svarar samt ingen som skriver direkt.

Tänkte lägga till lite fler anledningar:

1. Många har knappt fyllt i något alls och ytterst få som faktiskt har skrivit lite om sig på sina profiler, det ger ett oseriöst intryck, att man inte ens orkar engagera i något grundläggande. Det skickar ju ut budskapet att man knappast klarar av att svara särskilt vettigt heller. Att man inte orkar särskilt mycket. Man förväntar sig att få men inte ge något, att folk ska skicka meddelanden trots en dålig profil helt enkelt.

2. Många röker/har barn/har större tatueringar/är överviktiga, om jag nu vill ha en mer officiell flickvän är sådana saker inget jag är lockad av helt enkelt.

Kombinerar man sakerna så blir utbudet relativt skralt, är helt enkelt oerhört svårt att lyckas skaffa sig någon officiell flickvän via Badoo ser det ut som, det är helt enkelt inte lönt att lägga ner mycket tid på något så ineffektivt.
Citera
2015-08-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Testa Mazily? Det är som twitter fast med dejtingprofil. Där handlar det mer om vad man har att säga. Man ser inlägg i ett flöde från alla som passar ens preferenser och man kan kommentera eller skicka meddelande. Framförallt kulturellt intresserade människor i storstäderna

Tackar för tipset, jag använder inte twitter men det låter som mer vad jag söker. Jag är rätt ointresserad av en personers yta och mer attraherarad av intelligens än ett lågt BMI kombinerat med en massa spackel...

Fast jag bor på landsbygden och är nörd, mer intresserad av filosofi, politik och vetenskap än kultur.

Är Mazily uteslutande kulturfolk (tänker typ konstfack och liknande karaktärer som gillar finkultur...) eller finns det ett bredare spektrum?

Men herregud, senaste veckan har jag knappt kört encounters (tröttnat då tjejer sällan skriver en presentation och då blir det krysset) men två som jobbar på "barnledig" och en höggravid har jag ändå snubblat över. Av de barnfria var det dessutom två som mer eller mindre skrev att de ville träffa någon att skaffa barn med snart...

Ingen av dessa var över 28...
Citera
2015-08-17, 03:34
Medlem
Citat:
Tackar för tipset, jag använder inte twitter men det låter som mer vad jag söker. Jag är rätt ointresserad av en personers yta och mer attraherarad av intelligens än ett lågt BMI kombinerat med en massa spackel...

Fast jag bor på landsbygden och är nörd, mer intresserad av filosofi, politik och vetenskap än kultur.

Är Mazily uteslutande kulturfolk (tänker typ konstfack och liknande karaktärer som gillar finkultur...) eller finns det ett bredare spektrum?

Men herregud, senaste veckan har jag knappt kört encounters (tröttnat då tjejer sällan skriver en presentation och då blir det krysset) men två som jobbar på "barnledig" och en höggravid har jag ändå snubblat över. Av de barnfria var det dessutom två som mer eller mindre skrev att de ville träffa någon att skaffa barn med snart...

Ingen av dessa var över 28...

Så du tycker att det är konstigt att vilja skaffa barn innan man är 28? Vart är den här världen på väg egentligen? Verklighetsfrånvänd generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in