2015-08-16, 21:25
Medlem
En undran. Vad har Reb*ck* för färg på sin bil?
En annan sak som är märkligt är att kollegan till Lisa H ( Lo*a ) inte skriver något om vad som hänt på FB.....
2015-08-16, 21:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hellre än en insocknes GM.
Nån från Vårgårda kanske? Som känner till Blomberg och "det populära turistmålet" caféet på Klostret. Vilket ingen jag känner av oss som bor närmare till hade en aning om att det existerade före det som hände stackars Lisa Holm 17 år. (Dock varit och fikat i Varnhem för länge sedan före Lena S's tid där. Inget ont om henne för det. Men Blomberg har vi missat - troligen mest turister på genomfart och folk närmare runtomkring som känner till.)
2015-08-16, 21:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det tar Google 6 minuter att köra vi Västerplana, och 15 minuter att köra via Håkan Jonsgården. Vilken är att föredra om man har bråttom? Varför ska man undvika de stora vägarna, där man försvinner i mängden, och välja småvägar där alla ser en.

För att undvika att möta en bekant kanske? Slumpade sig att den väg där bekanta brukar färdas inte var den mindre vägen. Den mindre vägen valdes inte därför att den var mindre utan därför att den sannolikast var fri från bekanta.

Att bilen sågs framföras i relativt hög fart kan förklaras av att vägen var längre. Hög fart kompenserar längre väg.

Vad sägs om den förklaringen?
2015-08-16, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
En undran. Vad har Reb*ck* för färg på sin bil?
En annan sak som är märkligt är att kollegan till Lisa H ( Lo*a ) inte skriver något om vad som hänt på FB.....

Den frågan har jag velat ställa men inte gjort det av den anledningen att jag inte kan se vad svaret skulle kunna leda till. Kanske bra om kollegorna kan uteslutas en gång för alla genom att deras bil inte passar in i vad som är känt vad gäller bilar framförda i hög fart.
2015-08-16, 21:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För att undvika att möta en bekant kanske? Slumpade sig att den väg där bekanta brukar färdas inte var den mindre vägen. Den mindre vägen valdes inte därför att den var mindre utan därför att den sannolikast var fri från bekanta.

Att bilen sågs framföras i relativt hög fart kan förklaras av att vägen var längre. Hög fart kompenserar längre väg.

Vad sägs om den förklaringen?
Det spelar ingen roll om du möter en bekant eller främling på en väg där det inte går att mötas, du blir ihågkommen.

Man minskar inte körtiden till 40 % genom att hålla hög fart på den smala vägen, utan att riskera, för att inte säga garantera, att hamna i ett dike med katastrofala följder.
2015-08-16, 21:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det kan också tyda på brist på bevis att konfrontera den misstänkte med. Jag tror inte många bilsprängningar och trippelmord belastar Skaraborgspolisen. Senaste budet från åklagaren är åtal i oktober. Förbered dig på att vänta in den gamle mannen i röda kläder och vitt skägg.
Nej men för NFC blir det fullt upp, mitt i semestertider. Jaha åklagaren har redan flaggat för att åtalet dröjer till oktober det hade jag missat. Men det låter nog ganska troligt. Sen om det finns bra eller dålig bevisning det vet vi ju inte än men det lär ju ge sig så småningom. Blir det åtal så kan var och en bedöma själv och om MGM släpps så får man ju anta att bevisningen är undermålig.
2015-08-16, 21:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Nej, med lik i lasten hade han valt en annan väg, om han var hemmastadd. Så antingen körde han via Västerplana eller säteriet, eller så är han utsocknes.

Hur kan du känna dig säker på det? En hemmastadd kanske vet att grusvägarna är i princip bilfria, även om det finns ett och annat hus?

Ungefär som att jag skulle påstå att en utböling hade nog inte brytt sig om att gömma kroppen överhuvudtaget...
2015-08-16, 21:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Hellre än en insocknes GM.
Håller inte med. Har svårt att se en enda anledning till varför en som inte känner till Martorp skulle köra in där med ett lik i lasten. Omöjligt att veta att ingen bor där. Och skulle man träffa på någon så betyder det att vittnen kan binda dig till platsen också.
2015-08-16, 21:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om du möter en bekant eller främling på en väg där det inte går att mötas, du blir ihågkommen.

Man minskar inte körtiden till 40 % genom att hålla hög fart på den smala vägen, utan att riskera, för att inte säga garantera, att hamna i ett dike med katastrofala följder.

Men det spelar roll att ta en väg där risken är liten att stöta på en bekant, till exempel sin fru som står på trappan och dricker kaffe. Den risken är minimal om man inte kör förbi sin egen bostad.

Oavsett hur mycket körtiden minskas så går det fortare ju fortare man kör, förstår du verkligen inte det? Som sagt, hur fort det gick vet vi inte, endast att bilen sågs framföras i hög hastighet oavsett vad du anser om risk för dikeskörning.
2015-08-16, 21:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hur kan du känna dig säker på det? En hemmastadd kanske vet att grusvägarna är i princip bilfria, även om det finns ett och annat hus?

Ungefär som att jag skulle påstå att en utböling hade nog inte brytt sig om att gömma kroppen överhuvudtaget...
I princip bilfria är inte bilfria. Nu blev bilarna sedda, och vid möte hade det varit extra prekärt för GM med två bilar.

En sak till, fynd 2 ligger inte utefter GT:s tänkta körväg: http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Håller inte med. Har svårt att se en enda anledning till varför en som inte känner till Martorp skulle köra in där med ett lik i lasten. Omöjligt att veta att ingen bor där. Och skulle man träffa på någon så betyder det att vittnen kan binda dig till platsen också.
Ingen kan veta om Martorp är tomt. Alla har inte koll på alla och allt.
2015-08-16, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men det spelar roll att ta en väg där risken är liten att stöta på en bekant, till exempel sin fru som står på trappan och dricker kaffe. Den risken är minimal om man inte kör förbi sin egen bostad.

Oavsett hur mycket körtiden minskas så går det fortare ju fortare man kör, förstår du verkligen inte det? Som sagt, hur fort det gick vet vi inte, endast att bilen sågs framföras i hög hastighet oavsett vad du anser om risk för dikeskörning.
GM kanske inte hade någon fru med trappa utefter den vägen. Jo, jag förstår att det går fortare ju fortare man kör, och även om vägsträckan via Västerplana är längre kan man köra fortare så körtiden blir mindre.
2015-08-16, 21:51
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Jag måste inte ha sett vägen för att förstå att en hög hastighet kan vara relativt skicket på vägen samt vittnets subjektivitet. Att du inte förstår det visar bara att ditt intellekt ligger på en lägre våning än mitt.

Jag tycker att jag har mycket vettigt att komma med, bland annat att ställa dina urbota korkade slutsatser mot väggen, syftet är att påvisa att de inte håller så att övriga i tråden inte använder sig av dem, dina rekommendationer och slutsatser kan leda till allvarliga tankevurpor, det gagnar inte tråden.

Som sagt , vad du tror , tycker eller drar för slutsatser är helt ointressant . Om intellekt hade räknats i våningar hade väl ditt hamnat i källaren . Vad du bidrar med i tråden är ju bara att försöka visa att du begriper något fast du egentligen mest sitter och skriver av annat på nätet och använder i dina inlägg . Vad gäller tankevurpor så är det ju något du är lyckligt förskonat ifrån eftersom som du aldrig tänker . Så ta ditt kvackande och hoppa i ankdammen bland dom andra lallarna .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in