Citat:
Ursprungligen postat av
Zverker
Mitt huvud fungerar alldeles utmärkt tack. Varför svarar du inte på frågan? Är det deras enda möjlighet att sälja sex eller ej? Om det är så, vad ska de göra när efterfrågan sjunker och de inte längre kan försörja sig?
Ditt svar utgår hela tiden från en vision och inte från verkligheten. Men tyvärr är det i verkligheten vi lever.
jag svarade ju på frågan.
Jag är inte för att kriminalisera prostituerade, eller hur? alltså är jag för att det ska vara fullt lagligt för dem att sälja sex. Att kriminalisera sexsäljare är direkt förödande.
Om efterfrågan minskar för dem så är det ju samma som med alla andra jobb och försörjnignsmöjligheter, eller som WW svarar: marknadsekonomi!
Jag kan ju vända på steken igen och fråga samma sak till dig. Om nu rån vid tunnelbanan vore enda möjligheten för vissa att försörja sig, borde vi egentligen inte då öka utbudet av rånoffer/ öppna tunnelbanestationer/ mindre polis till denne?
Frågan är en absurd sådan. Finns inget skäl till att man ska gynna en starkt negativ aktivitet bara för att "offren" till detta inte kan försörja sig annars. Det är självklart att de kan och de ev. anledningarna till att de inte kan detta är ofta inbyggda i systemet.