Citat:
Ursprungligen postat av
Amaranti
Sista ordern lagd på 3-CMC nu innan klassningen. Efter det överväger jag att sluta med substanser... i alla fall på ett bra tag. Ska på konsert nämligen och denna lämpar sig perfekt för det ändamålet. Man ser någorlunda normal ut och även om folk skulle börja undra så är det bara att säga att man är full.
Någon som vet hur denna är att blanda med alkohol?
Klokt beslut!
Själv tog jag tag i de problem som uppstår pga droger i slutet på förra året efter man blundat för tidigare varningstecken och tillfäällen att lägga ned när man fortfarande kunde göra detta med hedern i behåll. Men ny stad och utbildning var tydligen inte nog och det fortsatte, vilket slutsligen givetvis inte fungerade och jag fick ta mig tillbaka till hemstaden med svansen mellan benen.
Detta blev mitt uppvaknande så att säga och tog beslutet att försöka lägga allt på hyllan, och jag var nykter ca ett halvår. Men så kom då suget åter och jag lät mig förföras av dess falska glädje. Pang och bom, sedan var man tillbaka igen. Skam och ångest, ursch. Men det var bara nya tag som gällde.
Angående hur man ser ut på substansen, på lägre doser är det knappast något större problem att uppträda nyktert. Glöm inte tuggummi mot käkspänningar och sugtabletter mot muntorrheten. Annars finns inga större biverkningar, om man inte kör ansvarigt stora doseringar det vill säga. Men substansen känns när det går ur, inte AT, men lite oroskänsla precis efter nedgång.
Angående alkohol.är jag inte säker, men eftersom denna inte gör en typiskt tjackad, utan mer stimulerad och gosig, tror jag alkohol kan försämra ruset.