2015-08-16, 09:15
Avslutad
Bedrövligt...men till viss mån intressant, 2st bilar kör mot Martorp
enligt vittne?
Ingen som är intresserad av vad Godsherren har för
intressen eftersom han talar så gott om MGM hanns
undersåte?
Häng dom högt! Varenda en av dom! Blombergs herresäte
luktar perverterad dynga.
Polisen blir utestängda från flera förorter där "ny svenskar"
tagit över.
Och här! Utestängda och kan inte utföra en fullständig utredning
i och med dessa skit rika troll som skiter guld och pimplar
Svodska har naturligt vis behov av att ha lite "kul".
Vad jag vill säga är att utredarna ser ut att ha " snubblat"
i "Kung Jönssons" domäner.
Det finns en tröskel som "Politen" inte vågar gå över, varför?
A.J och sonen G.J tycks vara riktigt "tjenis" med
Kommun polisen här i Skaraborg.
Det luktar "katt" om det här fallet.
2015-08-16, 09:18
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Det finns väl många gärningsmän som sitter och blånekar en tid, till slut orkar dom inte längre, blir inte förvånad om det kommer medgivanden och erkännanden inom den närmsta tiden.

Det är nog som du skriver att något kan hända snart , när han känner att det är kört för honom .
Skulle gissa på att han snart försöker få det till något annat än mord , tex vållande .
Om han haft tillgång till FB skulle han nog satsat på Trafikolycka !!!
2015-08-16, 09:20
Medlem
develis avatar
Citat:
På måndag ska ett nytt förhör hållas med den mordmisstänkte 35-åringen.
– Vi kommer att fråga om hans inställning till brottsmisstanken har förändrats och om han har något nytt att berätta, säger Lars Johansson.
http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

Nytt förhör på gång.
2015-08-16, 09:52
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21262508.ab

Synd att bilmärke eller färg inte framkommer på bilen som kör efteråt. Hade varit intressant.

Uppgiften om att de har en röd kombi är också intressant för om jag minns rätt från bilderna, före och efter hämtningen, så var det den silverfärgade Sharanen som försvann från parkeringen utanför deras bostad.
Har du bilderna åtkomliga och i så fall kan kolla om det inte, som jag tror, stod även en röd bil på deras parkering?
Senast redigerad av Ydrik 2015-08-16 kl. 09:57.
2015-08-16, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Uppgiften om att de har en röd kombi är också intressant för om jag minns rätt från bilderna, före och efter hämtningen, så var det den silverfärgade Sharanen som försvann från parkeringen utanför deras bostad.
Har du bilderna åtkomliga och i så fall kan kolla om det inte, som jag tror, stod även en röd bil på deras parkering?

Intressant. Stämmer uppgiften som Expressen snokat reda på så är den intressant då det indikerar ju inblandning. Två bilar samåker knappast i hög hastighet på den lilla grusvägen - han lär i alla fall behöva kunna förklara sig vääldigt väl. "Flera av varandra oberoende uppgiftslämnare" vet om händelsen som vittnet iakttagit.

Edit: Ses en röd bil på parkeringen vid huset men verkar inte vara en kombi.
Senast redigerad av develi 2015-08-16 kl. 10:10.
2015-08-16, 10:10
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Intressant. Stämmer uppgiften som Expressen snokat reda på så är den intressant då det indikerar ju inblandning. Två bilar samåker knappast i hög hastighet på den lilla grusvägen - han lär i alla fall behöva kunna förklara sig vääldigt väl. "Flera av varandra oberoende uppgiftslämnare" vet om händelsen som vittnet iakttagit.

Jo, men var kommer den röda bilen ifrån? Det har väl inte nämnts någon röd bil tidigare?
2015-08-16, 10:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men var kommer den röda bilen ifrån?

Jaaa, jag funderar ju på det jag med.
Se editering.
2015-08-16, 10:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

Nytt förhör på gång.

Och det är väl vad som är mest intressant med denna nya artikel.

Citat:
På måndag ska ett nytt förhör hållas med den mordmisstänkte 35-åringen.
– Vi kommer att fråga om hans inställning till brottsmisstanken har förändrats och om han har något nytt att berätta, säger Lars Johansson.

Det borde betyda att nya bevis inkommit, som MGM nu ska konfronteras med. Har svårt att se, att de bara liksom vill "kolla tempen" på honom i största allmänhet.
2015-08-16, 10:13
Medlem
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21262508.ab

Synd att bilmärke eller färg inte framkommer på bilen som kör efteråt. Hade varit intressant.

Kanske svaret finns nånstans i denna långa tråd men har den yngre brodern också bil? Kom de till Sverige vid olika tidpunkter för jobbet på gården, körde var för sig s.a.s.?

Edit: Frågan ska vara har båda bil?
Senast redigerad av MAJSY 2015-08-16 kl. 10:31.
2015-08-16, 10:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nu så kommer jag inte ihåg tågordningen.....men om jag inte missminner mig så hade Missing People personal rapporterat ett fynd till polisen samt att den misstänkte betett sig "underligt" i samband med att Missing People gjorde fyndet.
Kort efter detta så hämtade polisen upp Balt-trojkan.
Jag antar att fyndet samt Missing People personalens rapport vad det gäller beteendet gjorde att polisen fann skäl att misstänka att ett allvarligt brott var begånget?
Polisen misstänkte flera dagar tidigare att ett allvarligt brott, men konstaterade inget brott förrän senare.
2015-08-16, 10:17
Medlem
Citat:
Jo, men var kommer den röda bilen ifrån? Det har väl inte nämnts någon röd bil tidigare?

Det kanske var denna röda bilen du sett på parkeringen?

http://m.gp.se/nyheter/sverige/1.2745796-avgorande-fynd-av-missing-people?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect

Vägsträckan som framkommer i media nu har jag tittat på flera ggr i Google Maps för några veckor sen. Tycker det hade varit märkligt att istället åka åt andra hållet på grusvägen så man kommer förbi sitt hus.. Dock finns det ju fler hus längs den andra vägsträckan, fler som kan lägga märke till bilen.
Senast redigerad av helsan 2015-08-16 kl. 10:20.
2015-08-16, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och det är väl vad som är mest intressant med denna nya artikel.
Det borde betyda att nya bevis inkommit, som MGM nu ska konfronteras med. Har svårt att se, att de bara liksom vill "kolla tempen" på honom i största allmänhet.

Ja, jag undrar om det inte indikerar nåt sånt. Johansson kan ju knappast skriva mer. Men njae, mest intressant vet jag inte - jag finner eventuell inblandning väldigt intressant. Medhjälpare eller skyddande av brottsling kan det handla om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in