Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det exakta antalet sexarbetare i respektive land är inte något man kan bedöma säkert. Speciellt inte i Sverige.
Och det är inte risken för sexarbetare vi bedömer utan om sextraffickingoffren i sig ÖKAR ELLER MINSKAR i förhållande till ingrepp i lagen och till befolkningsmängd och inte i förhållande till antalet sexarbetare.
Allavarligt nu är du rejält ute i nån logisk öken, om du inte fattar detta enkla.
för att göra det väldigt enkelt för dig. jag vill veta med hur mycket antalet bananflugor minskar eller ökar i mitt kök om jag tar bort de övermogna bananerna eller om jag låter dem vara kvar.
korrekt mätning är självklart antal bananflugor per yta (dvs kökearealen) efter viss tid, med bananer och utan bananer, inte antalet bananflugor i förhållande till husflugor.
Du är helt otrolig alltså...
Antalet sexarbetare i respektive land har uppskattats i olika rapporter, och det finns inget som talar emot dessa siffror då de används av respektive lands myndigheter och forskare. Sedan är ju förekomsten av sexuell människohandel och grovt koppleri flerfaldigt högre i Sverige än i Tyskland, så inte ens en grov felskattning av antalet sexarbetare skulle göra någon skillnad på detta faktum.
Jag länkade siffror ett par sidor tillbaka i tråden från tyska polisen som visade att antalet fall av människohandel minskat markant sedan legaliseringen. Hur i helvete kan du ha missat detta?
Samtidigt har antalet fall av grovt koppleri (som är en alternativ rubricering för människohandel här i landet) ökat lavinartat i Sverige. Du kan själv läsa rapporten på BRÅ:s hemsida.
Du yrar om bananflugor. Är det topic? Du gör dig själv till åtlöje, och det döljer inte det faktum att du har fel. Vill man göra en riskuppskattning bland 60 åriga manliga bilister så är dessa beräkningsgrunden, vill man göra en uppskattning för sexarbetares risk så är dessa beräkningsgrund. Hur svårt kan det vara att fatta?