2015-08-15, 19:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men inte riktigt schysst att skuldbelägga både BO och andra kvinnor med ditt resonemang "Samtidigt kan man väl tycka att en vuxen kvinna borde förstå att en manlig taxichaufför inte bjuder på gratisresor bara för att man är så himla trevlig".

Oavsett om BO har lämnat ut sitt telefonnummer eller ej, så är det inte hon som har gjort fel.

Skulden ligger helt och hållet hos GM, vem det än visar sig vara.
Jag sluldbelägger också bara GM, övrigt verkar du inte förstå.
Citera
2015-08-15, 20:06
Medlem
Wajis avatar
Jävligt märkligt att man ännu inte fått fram mer i utredningen. Tycker det är löjligt tyst må jag säga.
Citera
2015-08-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jävligt märkligt att man ännu inte fått fram mer i utredningen. Tycker det är löjligt tyst må jag säga.
men det är inte som på tv att man hittar mördaren efter 2 timmar,,,,jag tror dom vet mer än vad vi vet,och dom läser säkert här
Citera
2015-08-15, 20:48
Medlem
Godlesss avatar
Inte heller är det så att man får svar på den tekniska undersökningen på några timmar (vilket man kan få intryck av om man tar somliga TV-serier på alltför stort allvar...)
Det kan ta veckor innan man får svar från obduktion och NFC, speciellt så här i semestertider.
Citera
2015-08-15, 21:10
Medlem
Jobbigt att man fortfarande inte vet något. Är själv en ung tjej som ofta går ensam i skogen och den här händelsen har av någon anledning gjort mig paranoid. Vore bra att veta om GM hade någon relation till BO eller inte. Vill känna mig trygg igen
Citera
2015-08-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Jobbigt att man fortfarande inte vet något. Är själv en ung tjej som ofta går ensam i skogen och den här händelsen har av någon anledning gjort mig paranoid. Vore bra att veta om GM hade någon relation till BO eller inte. Vill känna mig trygg igen

Du kan aldrig känna dig helt trygg när du går ensam. Framför allt inte i en skog...
Citera
2015-08-15, 21:56
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ingen kvinna kan känna sig trygg i det Sverige som Socialdemokrater och Moderater skapat. Mord och våldtäkter är redan vardagsmat.

Spring med en kompis, gärna manlig, om du känner dig otrygg.
Citera
2015-08-15, 22:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Du kan aldrig känna dig helt trygg när du går ensam. Framför allt inte i en skog...

Ehm, är du på riktigt? Det är framförallt i en skog hon är trygg. Eller hur många överfall i skogen som detta känner du till? Är det någonstans där det är låg kriminalitet så är det i skogen. Staden är farlig. Hemmet är farligast.
Citera
2015-08-15, 22:22
Medlem
Citat:

Samma här.. inte nog med det har jag stalkers efter mig också. en promenad innebär att man får gå omvägar eller se sig runt konstant.. man kan lixom aldrig koppla av ute.

Det läskiga är att denna man som mördade henne fortfarande går lös. han kan i stort sett vara i vilken skog som helst egentligen och söka nya offer. störst chans i sthlm.
Citera
2015-08-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Det läskiga är att denna man som mördade henne fortfarande går lös. han kan i stort sett vara i vilken skog som helst egentligen och söka nya offer. störst chans i sthlm.

Exakt! Det finns en underbar skog i Järvafältet som jag vill utforska men har avstått från det. Det ligger ju inte så långt bort från mordplatsen. Det absolut värsta vore om det visar sig vara en seriemördare som attackerar tjejer i skogen Då blir det att stanna hemma då!
Citera
2015-08-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ingen kvinna kan känna sig trygg i det Sverige som Socialdemokrater och Moderater skapat. Mord och våldtäkter är redan vardagsmat.

Spring med en kompis, gärna manlig, om du känner dig otrygg.

Det var inte trygt tidigare heller, det är bara det att allt blivit så upphåsat nu när det hänt så mycket.
Det har alltid varit farligt gå ensam sent på kvällar och nätter.
Citera
2015-08-15, 22:43
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
men det är inte som på tv att man hittar mördaren efter 2 timmar,,,,jag tror dom vet mer än vad vi vet,och dom läser säkert här

Dåså, kära norrortspolisen. Nu har det gått 1 vecka och 3 dar och det verkar som att ni inte har ett skit att gå på utan väntar på att få gripa i varje halmstrå ni kan få tag i. Det tog ju er cirka 3-4 dar för att komma på att det fanns övervakningskameror och begära ut det, så här är ett tips.

Börja förhöra eventuella personer som hon senast hade kontakt med och hennes närmsta för att få en klarare bild om det fanns någon hotbild mot henne, sedan tycker jag ni ska börja att kika på om hon hade skickat nån t.ex. "Snap" till nån som där fick reda på att hon ska ut i skogen och springa ensam. Det kan även vara så att hon har kommenterat någon bild på Instagram där en tjej skulle ut och springa och hon kommenterat att även hon ska ut och springa i Runby skogen och GM där fått reda på information.

Ni måste verkligen vara på tå nu och kartlägga hennes sista timmar i livet, för jag kan nästan sätta 100 på att du/ni sitter i ett kafferum nu med en kollega som sitter och kastar en boll i väggen och frågar din andra kollega om hen kommit på något angående fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in