2015-08-15, 18:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Finns ingen som kan svara på det. Man tror på Bibeln och det som står i den men om det är sant är det ingen som vet.
Jag tror också på reinkarnation i samband med Bibeln. Tror så att säga inte att en människa hinner under en livstid att bli det Gud nu då vill att man skall bli och ihop med sin egen vilja att vilja bli det själv.
Får nog snurra runt några varv här på jorden innan man är färdig

Japp. "Faith is faith, and facts are facts".

(Men det visste väl majoriteten av oss redan ... eller?)
Citera
2015-08-15, 18:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om Gud hade en plan för att vi skulle bli något,så skulle han gjort livet längre. Varför födas igen som någon annan,eller utan minne från tidigare liv?
Varför? detta är vad jag tror Kiss!
Citera
2015-08-15, 18:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Keep that thought: Vad du TROR.

Men det svarar inte trådfrågan.
Citera
2015-08-15, 18:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Om Gud hade en plan för att vi skulle bli något,så skulle han gjort livet längre. Varför födas igen som någon annan,eller utan minne från tidigare liv?
Jag tänkte mer på att jag aldrig i mitt liv under en livstid skulle ens hinna bli gudomlig så att säga.
Men att det jag klarat av lämnas kvar här på jorden och nästa gång jag föds får jag jobba med det jag inte han nu och att allt sedan läggs ihop och du har med dig de hela bitarna du klarat av.
Hur kan jag inte svara på eller ens spekulera om.
Men som Ts skriver så finns det reinkarnation i Bibeln och jag tycker då att det blir naturligt för mig eftersom att jag vet att jag i alla fall har saker kvar att fightas med.
Om Bibeln sedan är sann eller inte sann, det visar sig. Under tiden lever jag som alla andra. Hittar på skit ibland
Citera
2015-08-15, 19:00
Medlem
Citat:
För att .....??

Du ser själv vart t ex den globala uppvärmningen är på väg
Citera
2015-08-15, 20:27
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Keep that thought: Vad du TROR.

Men det svarar inte trådfrågan.

Du svarar inte när man ber om belägg, men du skäms inte att fråga andra. Lite hyckleri av dig eller hur! Hur mår du egentligen?
Citera
2015-08-15, 20:28
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp. "Faith is faith, and facts are facts".

(Men det visste väl majoriteten av oss redan ... eller?)

Hur är det öht möjligt att argumentera med ett icke-argument? D.v.s. presuppositionalism, ad hoc, "det är bara så"-premisser etc. Sånt är omöjligt att falsifiera, och jag kan inte se andra möjligheter än att kort påtala att det rör sig om logik- och/eller argumentations-fel. Jag kan inte falsifiera det ofalsiferbara.
Citera
2015-08-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon

Konstigt att den inte kom med i Matteus 24:e kapitel....hur fan kunde Jesus missa en sån viktig grej? Klantigt av honom
Citera
2015-08-15, 21:39
Medlem
libbens avatar
När skrevs bibeln, vem skrev bibeln. Vilka delar predates jesus. Vilka delar är copy cats från massa gamla glömda religioner?

Osv. Allt som någonsin skrivits ner är människors egna tankar om vad som är rådande då och vad som borde gälla för ett bättre samhälle.
Citera
2015-08-15, 21:40
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Konstigt att den inte kom med i Matteus 24:e kapitel....hur fan kunde Jesus missa en sån viktig grej? Klantigt av honom

Skrev Jesus Matteus 24:e kapitlet?
Citera
2015-08-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Vad jag minns stod det inget om det i länken jag läste.
Citera
2015-08-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ja,utan belägg till och med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto