2015-08-15, 15:13
  #60697
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Antagligen att magkänsla är inte att förakta när det gäller att bedöma personer få man väl förmoda?
...när det finns en relevant personlig erfarenhet som magkänslan bottnar i, dårå. Att få en magkänsla för det ena eller andra i en flashbacktråd baserat på erfarenheten att ha sett samtliga avsnitt av Morden i Midsomer två gånger är inte lika beaktansvärt.
2015-08-15, 15:17
  #60698
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
...när det finns en relevant personlig erfarenhet som magkänslan bottnar i, dårå. Att få en magkänsla för det ena eller andra i en flashbacktråd baserat på erfarenheten att ha sett samtliga avsnitt av Morden i Midsomer två gånger är inte lika beaktansvärt.


Nej det ska gudarna veta, fan vilka stolleteorier man läst i vissa trådar här på Flashback, man kan ju undra hur fan vissa tänker eller också är det så illa att det är så de tänker.
2015-08-15, 15:43
  #60699
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det är 35-åringen som det är mest synd om skyldig eller ej. Det är ett h-e att sitta häktad med restriktioner. För Lisas familj går livet vidare. Sorgen och saknaden lindras inte av vetskap om detaljer kring Lisas frånfälle.

Du sitter nog hellre häktad med restriktioner om du är skyldig till mord/dråp än mister en son/dotter på 17 år. Eller har du egen erfarenhet?
__________________
Senast redigerad av katw 2015-08-15 kl. 15:49.
2015-08-15, 15:51
  #60700
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det ska gudarna veta, fan vilka stolleteorier man läst i vissa trådar här på Flashback, man kan ju undra hur fan vissa tänker eller också är det så illa att det är så de tänker.

Tillåt mig en parafras:
Att tänka rätt är stort
Att tänka större är fritt

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om? Tunnelseende? Förutfattad mening? Fördomar?
(...)

Jag menar i stort sett bara att då polisen trodde att GM fanns i området, blev boende i området särskilt misstänkta på förhand s.a.s.
Tunnelseende kan man väl säga att de har nu då istället, då alla resurser inriktas på MGM. Det är givetvis tillspetsat.
2015-08-15, 15:52
  #60701
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Visst är det eländigt att det är så – men de våldsamma männens våld (utanför bostaden) riktar sig oftare mot män än mot kvinnor. Kvinnor som i sina relationer söker sig till de våldsamma männen utgör en egen problematik.

Nu tycker jag ju att det är faan så mycket värre när män ger sig på kvinnor än när män ger sig på män . Det är väl höjden av ynklighet att ge sig på en tjej för att på något sätt få utlopp för sina egna sjuka fantasier eller vad det nu kan röra sig om . Kvinnor och barn är det som är värst när dom drabbas eftersom det ofta är sex eller våldsrelaterat . Inte bra att män ger sig på män heller men det är i mina ögon inte lika jävligt som våldtäktsmän och pedofiler och annat avskum . Ett samhälle fritt från våld vore väl det allra bästa . Att en del kvinnor söker sig till våldsamma män är väl ingen ursäkt i sammanhanget . De ska väl inte behöva bli utsatta för våld och sexövergrepp ändå . Det är ju i så fall lika dumt som när vissa mindre begåvade exemplar av människosläktet tycker att en tjej som är lite utmanande klädd kan skylla sig själva när de blir våldtagna . Jävla skitsamhälle där folk inte respekterar varandra .
2015-08-15, 16:05
  #60702
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GP: Lisa Holm-åtalet skjuts upp till oktober
Citat:
I början av veckan uppgav dock vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm i flera medier att åtalet dröjer till en bit in i september.

Nu skjuter han fram tidpunkten ytterligare.
Den som väntar på något gott...
2015-08-15, 16:31
  #60703
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att MGM,s mobil befunnit sig inom ett område där den av naturliga orsaker kan förväntas ha befunnit sig har kanske inte så stort bevisvärde?

Tänkte mer på 18.30 vid cafét samt berättade att de var snabba att dela ut informationen i det andra fallet.
2015-08-15, 16:31
  #60704
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GP: Lisa Holm-åtalet skjuts upp till oktober

Den som väntar på något gott...

Då är han nog ganska säker på att få igenom två omhäktningar, eller?
2015-08-15, 16:38
  #60705
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag undrar om du vet hur nära väg dom här föremålen låg,
avser mobildelar mm.
Eller om dom låg för långt i från väg för att vara bildumpade?

Vad jag hört ifrån folk på plats så hittades dom på en äng intill vägen. Men inte i diket precis bredvid vägen.. Så det är tveksamt till att dom kastat det ifrån bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Det bekräftar ju det som jag skrivit om tidigare i tråden.. att MP sökte av redan avsökta områden. Och de gjorde även fynd på något av dessa. Dessutom försökte litauerna förmå dom att påpeka att området redan var genomsökt och att de inte behövde söka där igen. Då tipsade MP polisen om litauernas beteende. Vilket fick polisen att fatta misstankar mot dem.


Stämmer! Jag kan bara svara för mig själv.
Jag vet med säkerhet att fältet vi var på samma dag som Lisa hittades hade genomsökts tidigare.
Varför vet jag faktiskt inte.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Då är han nog ganska säker på att få igenom två omhäktningar, eller?


Pratar dom om att häkta brodern igen?
__________________
Senast redigerad av Parkour 2015-08-15 kl. 16:41.
2015-08-15, 16:40
  #60706
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Nu tycker jag ju att det är faan så mycket värre när män ger sig på kvinnor än när män ger sig på män . Det är väl höjden av ynklighet att ge sig på en tjej för att på något sätt få utlopp för sina egna sjuka fantasier eller vad det nu kan röra sig om . Kvinnor och barn är det som är värst när dom drabbas eftersom det ofta är sex eller våldsrelaterat . Inte bra att män ger sig på män heller men det är i mina ögon inte lika jävligt som våldtäktsmän och pedofiler och annat avskum . Ett samhälle fritt från våld vore väl det allra bästa . Att en del kvinnor söker sig till våldsamma män är väl ingen ursäkt i sammanhanget . De ska väl inte behöva bli utsatta för våld och sexövergrepp ändå . Det är ju i så fall lika dumt som när vissa mindre begåvade exemplar av människosläktet tycker att en tjej som är lite utmanande klädd kan skylla sig själva när de blir våldtagna . Jävla skitsamhälle där folk inte respekterar varandra .

Ja, jag har också tröttnat på den sortens våld - oavsett vem som leder statistiken. Barn, kvinnor och jag lägger till äldre som blir överfallna. Det är så förbannat fegt och äckligt. Djuriska drifter eller fysisk styrka och ingen koll på vart det leder i värsta fall eller de skador det ger fysiskt och psykiskt.
Om det ökar eller är stabil statistik det skiter jag också i. EN ENDA är en för mycket så som stackars Lisa.
2015-08-15, 16:57
  #60707
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tillåt mig en parafras:
Att tänka rätt är stort
Att tänka större är fritt



Jag menar i stort sett bara att då polisen trodde att GM fanns i området, blev boende i området särskilt misstänkta på förhand s.a.s.
Tunnelseende kan man väl säga att de har nu då istället, då alla resurser inriktas på MGM. Det är givetvis tillspetsat.

Devisen är bättre i sin rätta form.

"Tänka fritt är stort men tänka rätt är större".

Borde beaktas av några i den här tråden.

Oktober är det senaste budet från åklagaren, jag kan tänka mig november eller december som troligare slutmånad för åtal, och då har det dessutom gått snabbt.

Litauern sitter där han sitter och oavsett vad advokat eller media gnäller om så fortblir det så.
2015-08-15, 17:17
  #60708
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Devisen är bättre i sin rätta form.

"Tänka fritt är stort men tänka rätt är större".

Därom tvista de lärde.

Citat:
Litauern sitter där han sitter och oavsett vad advokat eller media gnäller om så fortblir det så.

Hur vet du det? Har du någon särskild insyn i utredningen och vet att åklagaren har något att komma med i nästa häktningsförhandling och nästa o.s.v.
MGM kan mycket väl bli släppt, om inget nytt framkommer. Alltså, om man utgår ifrån det lilla vi vet.
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-15 kl. 17:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in