2015-08-12, 23:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallsomfan
Har också läst det där. Därför man är lite tveksam och kanske köper en i butik för att jämföra. Ska tilläggas att de produkter som det nämnas i stämningen är inget jag har köpt & antagligen inte kommer att köpa. Men det väcker ju lite misstanke minns sagt.

Nordicfeel själva hävdar ju att de säljer garanterat äkta som är utlåtna till EU marknaden så man bör väl känna sig safe :-)

Tror risken för fejk är lika stor om du köper på kicks så det är knappast något du behöver vara orolig för. Däremot finns det fler webshoppar än just Nordicfeel som går att använda. Ser inte varför man måste nödvändigtvis just köpa från dom.
Citera
2015-08-13, 12:19
Medlem
Vad är era tankar/åsikter gällande Chanel - Anteus?
Citera
2015-08-13, 12:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ett misslyckat blindköp efter hypande på Basenotes för ett antal år sedan. Den känns för gammal på ett dåligt vis. Någon söt bivaxnot som jag inte kommer överens med bland annat.
Citera
2015-08-13, 12:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Bra, maskulin och trevlig doft men på mig hade den tveksam prestanda när jag sprayade lite inne på Åhléns. Pour Monsieur vill jag också minnas som rätt trevlig men även där var prestandan lite trist. Har dock inte testat tillräckligt för att ge någon rättvis bedömning.

Någon som testat nya AdP Colonia Club förresten? Fick sample på den igår nere på stan och hann testa lite snabbt igår kväll. Mycket citrus med en kylande lätt mintig öppning, kändes klart mer modern än de ordinarie dofterna (intensa, assoluta, essenza och vanliga colonia). Prestandan verkade faktiskt ganska bra, kände fortfarande doften lite lätt på handen nu på morgonen. Tyvärr kändes den kanske lite trist vid en första anblick, inget som kändes nytt och intressant även om doften var trevlig. Tyckte något påminde om GIT vid första intrycket men inte när toppen lagt sig.
Citera
2015-08-13, 17:09
Medlem
Efter riktigt ytligt grävande kom jag fram till att jag gillade YSL:s La Nuit de l'Homme, framförallt för doften men även för vad jag associerar YSL som varumärke, främst då deras Saint Laurent-linje. Jag visade den för min dåvarande flickvän, och hon menade att hon inte gillade den i och med att den var "mjuk" i sin ton. "Och din personlighet är allt annat än mjuk och mesig" följde hon upp det med.
Är det någon som kan rekommendera något alternativ som liknar denna, i ungefär samma prisklass? Jag är nyfiken på att jämföra lite.
Citera
2015-08-13, 21:46
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Är väldigt nyfiken på denna parfym Lolita Lempicka Au Masculin Lolita Lempicka

Någon som har den? Gillar verkligen söta vanilj dofter. Vart kan jag hitta denna, då jag inte är riktigt säker på om jag ska göra ett blindköp. Kan den finnas i Åhléns city?

Länk: http://www.fragrantica.com/perfume/Lolita-Lempicka/Lolita-Lempicka-Au-Masculin-458.html

Mina favoriter är:
Acqua di Parma Blu Mediterraneo - Mandorlo di Sicilia ( min signaturdoft, men dålig projektion )
Givenchy Pi ( Samma här, dålig projektion )
Citera
2015-08-13, 22:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:

Åh länge sen jag testa den men kommer ihåg att jag den var "in your face, se och hör mig" doft typ, gillade den men den passar inte riktigt mig
Citera
2015-08-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall

Någon som har den? Gillar verkligen söta vanilj dofter. Vart kan jag hitta denna, då jag inte är riktigt säker på om jag ska göra ett blindköp. Kan den finnas i Åhléns city?

Länk: http://www.fragrantica.com/perfume/Lolita-Lempicka/Lolita-Lempicka-Au-Masculin-458.html

Mina favoriter är:
Acqua di Parma Blu Mediterraneo - Mandorlo di Sicilia ( min signaturdoft, men dålig projektion )

Osäker på var du kan prova den, om du inte försöker köpa dig ett prov på den online. Annars 189 kr på Beautystore är inte världens förlust, om du vågar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Åh länge sen jag testa den men kommer ihåg att jag den var "in your face, se och hör mig" doft typ, gillade den men den passar inte riktigt mig

Jo, jag vet. Jag gillar den personligen, men det gäller att använda den vid rätta tillfällen. Ingenting för småpojkar på disco. Var mest intresserad vad andra här ansåg, det var som väntat, blandade åsikter.
Citera
2015-08-14, 08:40
Medlem
3rds avatar
Citat:
Jag tycker den är bra och har varit nära att köpa den flera gånger. Favoriten att testa när på taxfree när man har tråkigt på nån flygplats. Men som sagt, inget för småpojkar direkt.
Citera
2015-08-14, 10:33
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Att spraya på hennes kudde känns så jävla fel på något sätt haha, känns ganska obvious att man gjort det också..

Kanske inte på hennes kudde.. men det gav mig en idé. Brukar ibland ha på mig parfym när jag går och lägger mig, men att spraya på kudden borde ju vara bättre. Håller sig bättre än på hud.. Vissa parfymer håller sig ju sjukt länge. (Min klocka luktar fortfarande portait of a lady. Det har nu gått veckor..)

Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall

Mina favoriter är:

Tror inte de säljs på Åhlens längre. Men kanske NK? Tror inte det, men värt ett försök. Men om det nu var så billig så är det ju lika bra att beställa blind. LL ska väl vara väldigt bra om man tycker om vanilj!
Testade nyligen Malle's Musc ravageur, och om du tycker om vanilj så är det ett tips! Bor du i Stockholm är det bara att svänga förbi COW.

Testa även Guerlain, de finns på Sephora (även det i stockholm) och på NK (kanske även fortfarande Åhlens?). De brukar ha vaniljbas i sina parfymer.

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Habit-Rouge-Eau-de-Toilette-16.html
Mer citronig ibörjan och lite mindre söt kanske än LL. Men värt att testa om du har vägarna förbi!
Citera
2015-08-14, 10:47
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grushka
Kanske inte på hennes kudde.. men det gav mig en idé. Brukar ibland ha på mig parfym när jag går och lägger mig, men att spraya på kudden borde ju vara bättre. Håller sig bättre än på hud.. Vissa parfymer håller sig ju sjukt länge. (Min klocka luktar fortfarande portait of a lady. Det har nu gått veckor..)

Tror inte de säljs på Åhlens längre. Men kanske NK? Tror inte det, men värt ett försök. Men om det nu var så billig så är det ju lika bra att beställa blind. LL ska väl vara väldigt bra om man tycker om vanilj!
Testade nyligen Malle's Musc ravageur, och om du tycker om vanilj så är det ett tips! Bor du i Stockholm är det bara att svänga förbi COW.

Testa även Guerlain, de finns på Sephora (även det i stockholm) och på NK (kanske även fortfarande Åhlens?). De brukar ha vaniljbas i sina parfymer.

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Habit-Rouge-Eau-de-Toilette-16.html
Mer citronig ibörjan och lite mindre söt kanske än LL. Men värt att testa om du har vägarna förbi!

Brukar alltid spraya bak på håret så när jag sover på en kudde så kommer det lägga sig lite parfym där haha

Testat LIDGE av Guerlain?
Citera
2015-08-14, 11:05
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Brukar alltid spraya bak på håret så när jag sover på en kudde så kommer det lägga sig lite parfym där haha

Testat LIDGE av Guerlain?

Har hört att alkoholen i parfymen inte är bra för håret, så brukar undvika att spraya håret! men rakt på kudden borde gå utmärkt.

Inte testat. Men den borde finnas lätt att få tag på? Tycker inte så mycket om uppdelningen mellan herr- och damparfym, för jag känner mig så fel när jag går över till "fel" avdelning. Haha. Borde egentligen inte bry mig!

Det som jag finner intressant är att jag inte "visste" att gourmanddofter var så populära herrdofter! när jag läser om parfym är det mest kvinnor som bloggar, och när jag upptäckte basenotes och insåg att många av mina favvoparfymer som jag tycker är jättekvinnliga, är superpopulära hos män!

Jag som tycker att t ex ambre narguile är jättekvinnlig på mig! Tror nog att en tredjedel av min parfymsamling är "unisex" utan att jag tänkt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in