2015-08-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ber om ursäkt ifall det har tagits upp i tråden tidigare men finns det något asylboende i närheten av brottsplatsen?

Ja,jag har kollat upp det tidigare, råkade röra i hop det lite då jag trodde att det fanns ett i "Röda villan" i närheten, men det visade sig vara på Tyresö. Det finns dock ett i Upplands Väsby på Löwenströmska, så det är en bit bort. Har även sett uppgifter om att det ska finnas ett på Carlslund, men kan inte hitta det nu.
Citera
2015-08-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsuri
Alltså det är kanske jag som är dum, men twittrade hon inte att hon bytt nummer med en taxichaffis och så var nästa inlägg att nån vägrade sluta ringa? Med en 👇 (hänvisning till föregående tweet?) Låter väl som hyfsat troligt att det var taxichaffisen hon syftade på? Ursäkta om detta redan avhandlats, har missat en hel del.

Precis vad jag tänkt på också. Stod också att hon hade fått gratis skjuts för lite sällskap m.m . Stalkern enl hennes tweets är taxichaffis och det finns gott om sådana i Upplands Väsby. Tänk på att det även kan va en chaffis som kör svart.

Jag tror GM är en taxichaffis i 30-års åldern icke svensk som velat ha förhållande med henne. Hon har också skrivit att hon har fått gratis skjuts i sina tweets m.m Är nästan 100% säker. Han ville ha mer men hon såg honom "enbart som skjuts" och allt gick fel".
Citera
2015-08-14, 00:43
Medlem
Vet inte om jag fattade fel men jag uppfattade att taxisnubben och stalkern var inte samma person
Citera
2015-08-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Vet inte om jag fattade fel men jag uppfattade att taxisnubben och stalkern var inte samma person

Behöver inte va samma person. Jag tror med tanke på hennes tweets att det är en taxichaffis som har börjat stalka henne och inte en person som hon har dejtat eller har på sin FB.

Jag tror starkt på att det är en taxichaffis i 30-års åldern som har skjutsat runt henne och hoppats på mer men BO så han enbart sett honom som #skjuts". Samt att i vissa kulturer som BO skriver "du äger inte mig" sä tror jag att GM är en icke svensk". Jag är 100% säker på det.

Alla hon har dejtat/haft förhållande med officielt har man redan kollat upp. Mitt tips är kolla alla taxi chaffisar i Upplands väsby som kör svart unga tjejer i åldern samt hennes alla kontakter.

Tror inte detta är en GM som hon har varit tillsammans med utan en GM som hade hoppats på mer. Det stod ju i hennes tweets gav mitt tel.nummer till taxichaffis och sen kom tweetsen om att han vägrar och sluta och ringa m.m. Samt om hon har inlett en relation där hon har pluggat hela våren kan det ha slagit slint hos chaffisen som ville ha mer men inte BO.
Citera
2015-08-14, 00:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Hej, många olika spår i det hela, har tagit en runda på denna motionsslinga samt blev förvånad att det fanns en bakväg in där, sedan vart jag inte helt klar med var exakt kroppen hittades, jag såg tunneln samt ute gymmet som var i utmärkt skick än det någon skrev här att det var gammalt.
Så det är verkligen någon som känner till området väl som har gjort detta, däremot är det rätt intressant och väldigt viktigt att förstå vart kroppen hittades för att om man tittar runt där så är det en lutning samt mer jämn mark om man kommer från Runby skolan samt står ansiktet mot ute gymmet.
Så är det mer nerförsbacke till höger om slingan där någon lämnat ett kort "jag vet inte vem du är nånting" till vänster är det ganska uppförsbacke samt om hon hittade hundra meter in uppåt i terrängen så är det mindre sannolikt att hon blev släpad dit, eftersom om man är gör ett så vansinnes dåd samt vill bara rymma och gömma liket, så släpar man inte iväg någon uppförsbacken och in i skogen, däremot om hon kände honom och han ville reda ut något samt följt med han eller henne upp på stigarna utanför slingan. Hursomhelst är det någon som har anknytning till Väsby som gjort detta, någon som känner till området helt klart.

Om BO sprungit öglan så får det väl ändå bli nedför till fyndplatsen? Vad jag kan se - ca 3-4 meters lutning nedåt mellan de båda platserna. Och nej, jag har inte varit på platsen.
Citera
2015-08-14, 01:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har inte riktigt känt att det va relevant, och ja jag ser mörkklädda män varje dag

Om du inte kontaktat polisen, gör det så fort som möjligt. Polisen kommer absolut tycka det är relevant oavsett personens inblandning, då denna person kan ha gjort iakttagelser som kan vara intressanta.
Citera
2015-08-14, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om du inte kontaktat polisen, gör det så fort som möjligt. Polisen kommer absolut tycka det är relevant oavsett personens inblandning, då denna person kan ha gjort iakttagelser som kan vara intressanta.

Nej men det är nog inte "relevant" enligt Liza1979...Hen som alltid har hört och sett något om än det ena och än det andra förstår helt plötsligt inte relevansen i att ha sett en person befinna sig på brottsplatsen. Har du överhuvudtaget berättat tidigare att du var där i skogen?
Citera
2015-08-14, 03:33
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nej men det är nog inte "relevant" enligt Liza1979...Hen som alltid har hört och sett något om än det ena och än det andra förstår helt plötsligt inte relevansen i att ha sett en person befinna sig på brottsplatsen. Har du överhuvudtaget berättat tidigare att du var där i skogen?

Nej, hon kom nog precis på det en kvart efter någon annan avgett ett liknande vittnesmål i tråden. Trots att hon har postat sedan sida 28. Riktig våldsmagnet det där.
Citera
2015-08-14, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Nej, hon kom nog precis på det en kvart efter någon annan avgett ett liknande vittnesmål i tråden. Trots att hon har postat sedan sida 28. Riktig våldsmagnet det där.

Ja så verkar det vara. Hädanefter ska en nog inte ta allt hen säger på allvar. Även om inte detta betyder att allt hen sagt är påhitt.
Citera
2015-08-14, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Fanns ett vandrarhem iaf för nåt år sen. Nu vet jag faktiskt inte. Det låg vid klockbacka

Finns ett i Runsa skogen, mot Rosersberg/Märsta hållet, kallas Rosendal, men det är en bit bort.
Vandrarhemmet är tomt, dock kan det ju finnas folk där ändå, många tomma byggnader vid Löwet.
Citera
2015-08-14, 05:08
Medlem
JahLoves avatar
Har läst lite över 200 sidor nu...

Intressant spår om AoG...det är mycket som tala för att han är riktigt intressant i detta fall..Undrar om polisen har tagit in honom o ställt lite frågor om hans kopplingar till IJ...
Citera
2015-08-14, 06:23
Medlem
jag tror att man kan hitta mördaren i upplandsväsby centrum,stor changs att han till å från befinner sig där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in