2015-08-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du någon tidsangivelse för denna iakttagelse? Pratar vi utkanten av skogen västerut då?
Har funderat på tiden och borde ha varit runt 18:30 - 19:00
Citera
2015-08-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Satt även en mörkklädd man i 30års åldern på en parkbänk vid utkanten av skogen strax innan. Ensam och såg missplacerad ut
Har du sett en mörk klädd man när då? Och varför berättar du det först nu??
Citera
2015-08-13, 21:58
Medlem
Bomastomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Intressant. För mkt kläder på sig indikerar för mig en person lite åt uteliggare/knarkartypen. Dom brukar ofta klä sig mer än vädret behagar.

Tror man ska söka i dom lokala missbrukarkretsarna.

Lokala enstöringar bör man självklart också titta på. Där måste ju allmänheten lämna tips ifall man har en sådan granne.

Kan också vara så att han hade heltäckande kläder typ svart luvtröja och svarta mjukisbyxor.. För att täcka eventuella tatueringar eller liknande om han hade planerat brottet i förväg.
Citera
2015-08-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Min vän pratade med min kollega på jobbet idag, han är tydligen huvudvittne i det här fallet.

Han var ute och joggade med sin fru vid 19.00 samma kväll som det hände, och någon gång mellan 19.10-19.25 så såg han en svartklädd man komma springande ut ur skogen, rakt över spåret precis innan gångtunneln nedanför "slingan". (Där BO hittades). Sprang ut längs med bilvägen (Mot det hållet är polisen hittat cykelspår. )Hans fru sprang ca 100 meter bakom och såg ingenting.

Det ska tydligen röra sig om en äldre man 30+, alltså ingen i samma ålder som BO.
Helt klädd i svart, såg ut att ha mycket varmare kläder på sig än vad vädret krävde.

Varmare klädd än vanligt = cross/mc/cykel är då en trolig hypotes
Citera
2015-08-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har du sett en mörk klädd man när då? Och varför berättar du det först nu??
Har inte riktigt känt att det va relevant, och ja jag ser mörkklädda män varje dag
Citera
2015-08-13, 22:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investment
Eller så är det en person som är bostadslös eller så. Finns det något härbärge eller något liknande i U-V som huserar missbrukare?
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-13 kl. 22:20.
Citera
2015-08-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Eller så är det en person som är bostadslös eller så. Finns det något härbärge eller något liknande i U-V som huserar misbrukare?
Fanns ett vandrarhem iaf för nåt år sen. Nu vet jag faktiskt inte. Det låg vid klockbacka
Citera
2015-08-13, 22:29
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Kanske inte har med saken att göra men sista jag kollade IJ's Facebook för ca 1-2 timmar sedan så hade hon 570 vänner men nu har hon 569. Visst hon är avliden och hennes Facebook kommer så småningom försvinna, hon kan möjligtvis inte varit vän med GM på fb?

Förmodligen är det bara någon som tagit bort sitt eget Facebook-konto, alla denne var vän med får då en vän mindre i listan. Alltså inget personligt mot Ida.
Citera
2015-08-13, 22:30
Medlem
riskybizzys avatar
Ber om ursäkt ifall det har tagits upp i tråden tidigare men finns det något asylboende i närheten av brottsplatsen?
Citera
2015-08-13, 22:33
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ber om ursäkt ifall det har tagits upp i tråden tidigare men finns det något asylboende i närheten av brottsplatsen?

Sådana vågar ej röra sig i skogen.
Citera
2015-08-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Kan också vara så att han hade heltäckande kläder typ svart luvtröja och svarta mjukisbyxor.. För att täcka eventuella tatueringar eller liknande om han hade planerat brottet i förväg.

Citat:

Tänkte också i de banorna.

"Cykelmannen" tycker jag låter som det hetaste spåret i den här tråden, undrar ni inte hur en sådan eventuell gärningsman tog sig dit och hur han tänkte? Det låter ju som att detta kan vara ett väldigt planerat brott..

Eniro kartor, välj hybrid.
Citera
2015-08-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har inte riktigt känt att det va relevant, och ja jag ser mörkklädda män varje dag
Inte relevant? Märklig uppfattning. Är det inte relevant att du sett en mörkklädd man sitta på en bänk samma dag som IJ blev mördad. Okej! Hädanefter ska jag ta dina övriga uppgifter med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in