2015-08-13, 19:01
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ljus i huden, dock inte svensk.
typ asiatisk?
Citera
2015-08-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Kanske inte har med saken att göra men sista jag kollade IJ's Facebook för ca 1-2 timmar sedan så hade hon 570 vänner men nu har hon 569. Visst hon är avliden och hennes Facebook kommer så småningom försvinna, hon kan möjligtvis inte varit vän med GM på fb?
Kan du länka till IJ's facebook? Har för mig den var borttagen? Är/var du vän med henne?
Citera
2015-08-13, 19:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Satt även en mörkklädd man i 30års åldern på en parkbänk vid utkanten av skogen strax innan. Ensam och såg missplacerad ut

Har du någon tidsangivelse för denna iakttagelse? Pratar vi utkanten av skogen västerut då?
Citera
2015-08-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan du länka till IJ's facebook? Har för mig den var borttagen? Är/var du vän med henne?

facebook.se/id*.joh*nsson923 (*=a)
Citera
2015-08-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Min vän pratade med min kollega på jobbet idag, han är tydligen huvudvittne i det här fallet.

Han var ute och joggade med sin fru vid 19.00 samma kväll som det hände, och någon gång mellan 19.10-19.25 så såg han en svartklädd man komma springande ut ur skogen, rakt över spåret precis innan gångtunneln nedanför "slingan". (Där BO hittades). Sprang ut längs med bilvägen (Mot det hållet är polisen hittat cykelspår. )Hans fru sprang ca 100 meter bakom och såg ingenting.

Det ska tydligen röra sig om en äldre man 30+, alltså ingen i samma ålder som BO.
Helt klädd i svart, såg ut att ha mycket varmare kläder på sig än vad vädret krävde.

då har vi två vittnesmål som vi vet pekat ut en svartklädd man, boende Prästtorpsvägen (svartklädd cyklist) och motionären i spåret?
Citera
2015-08-13, 19:42
Medlem
ME077s avatar
Ber om ursäkt, har inte läst tråden förrän från igår. Har man rett ut (och "avfört") cykelspåren? Vet man vad det var för däck?
Citera
2015-08-13, 20:09
Medlem
Alltså det är kanske jag som är dum, men twittrade hon inte att hon bytt nummer med en taxichaffis och så var nästa inlägg att nån vägrade sluta ringa? Med en 👇 (hänvisning till föregående tweet?) Låter väl som hyfsat troligt att det var taxichaffisen hon syftade på? Ursäkta om detta redan avhandlats, har missat en hel del.
Citera
2015-08-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ber om ursäkt, har inte läst tråden förrän från igår. Har man rett ut (och "avfört") cykelspåren? Vet man vad det var för däck?

Vet ej om man avfört cykelspåren inte stått något i media, den enda efterrapporteringen är väl att IJ ska ha varit förföljd och att polisen tittar på den saken. Ingen annan rapportering vad jag vet.
Citera
2015-08-13, 20:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Kanske inte har med saken att göra men sista jag kollade IJ's Facebook för ca 1-2 timmar sedan så hade hon 570 vänner men nu har hon 569. Visst hon är avliden och hennes Facebook kommer så småningom försvinna, hon kan möjligtvis inte varit vän med GM på fb?
Allt är möjligt. Det kan lika gärna vara någon som inte orkade med att vara "vän" med henne längre pga det tragiska som har hänt.
Citera
2015-08-13, 20:55
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsuri
Alltså det är kanske jag som är dum, men twittrade hon inte att hon bytt nummer med en taxichaffis och så var nästa inlägg att nån vägrade sluta ringa? Med en 👇 (hänvisning till föregående tweet?) Låter väl som hyfsat troligt att det var taxichaffisen hon syftade på? Ursäkta om detta redan avhandlats, har missat en hel del.

Det stämmer. Tror inte någon tagit upp detta. Helt klart taxichaffisen som inte slutade ringa henne.

Att dömma av twitter verkade ju det hela dock utspela sig under dagen den 27 nov. Att därefter säga att "hon har varit förföljd" är ju att tänja på sanningen en aning. Om han inte fortsatte därefter, men det vet vi ju inget om?

Om mordet rör sig om ett relationsdrama/planerat mord eller liknande så undrar man ju vad som hände i mars 2013.

Citat:
2013 är nog det året som format mig mest. Är inte glad att jag varit med om det, men samtidigt vad fantastiskt stark det har gjort mig.

Citat:
Jag kommer nog aldrig förstå att man kan gå från att älska en person mer än allt, till att spotta på den personen när den redan ligger ner.

Citat:
Idag är det ett år sen en av de värsta dagarna i mitt liv skedde. Helt sjukt, känns fortfarande som igår.

Om det rör sig om en överfallsvåldtäkt som gått snett är det kanske inte helt orimligt att tro att BO isåfall kan ha känt igen GM? Och han därför var tvungen att döda? I det fallet kan ju FB-vännerna vara intressanta. Eller personer hon träffat på sina utekvällar eller under sitt arbete.

Skulle tro att det är ganska mycket materiel för Polisen att gå igenom då BO verkar varit väldigt aktiv på sociala-medier och dyl.
Citera
2015-08-13, 21:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Det stämmer. Tror inte någon tagit upp detta. Helt klart taxichaffisen som inte slutade ringa henne.

Att dömma av twitter verkade ju det hela dock utspela sig under dagen den 27 nov. Att därefter säga att "hon har varit förföljd" är ju att tänja på sanningen en aning. Om han inte fortsatte därefter, men det vet vi ju inget om?

Om mordet rör sig om ett relationsdrama/planerat mord eller liknande så undrar man ju vad som hände i mars 2013.

Om det rör sig om en överfallsvåldtäkt som gått snett är det kanske inte helt orimligt att tro att BO isåfall kan ha känt igen GM? Och han därför var tvungen att döda? I det fallet kan ju FB-vännerna vara intressanta. Eller personer hon träffat på sina utekvällar eller under sitt arbete.

Skulle tro att det är ganska mycket materiel för Polisen att gå igenom då BO verkar varit väldigt aktiv på sociala-medier och dyl.
Har du länk till hennes Twitter? Jag hittar den inte längre.
Citera
2015-08-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Min vän pratade med min kollega på jobbet idag, han är tydligen huvudvittne i det här fallet.

Han var ute och joggade med sin fru vid 19.00 samma kväll som det hände, och någon gång mellan 19.10-19.25 så såg han en svartklädd man komma springande ut ur skogen, rakt över spåret precis innan gångtunneln nedanför "slingan". (Där BO hittades). Sprang ut längs med bilvägen (Mot det hållet är polisen hittat cykelspår. )Hans fru sprang ca 100 meter bakom och såg ingenting.

Det ska tydligen röra sig om en äldre man 30+, alltså ingen i samma ålder som BO.
Helt klädd i svart, såg ut att ha mycket varmare kläder på sig än vad vädret krävde.

Intressant. För mkt kläder på sig indikerar för mig en person lite åt uteliggare/knarkartypen. Dom brukar ofta klä sig mer än vädret behagar.

Tror man ska söka i dom lokala missbrukarkretsarna.

Lokala enstöringar bör man självklart också titta på. Där måste ju allmänheten lämna tips ifall man har en sådan granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in